"НОВОСТИ" ОТКРИВАЈУ: Ево куда ће ићи трећа линија метроа и када тачно почињу радови

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

06. 02. 2021. у 09:07

НОВОСТИ ОТКРИВАЈУ: Ево куда ће ићи трећа линија метроа и када тачно почињу радови

Архива

ТРЕЋА линија Београдског метроа, према постојећем концептуалном решењу, требало би да споји Нови Београд са Бањицом. Идеја је да прође кроз центар града испод Трга републике и Дома Народне скупштине, али и да споји аутобуску станицу у Блоку 42 и Железничку станицу "Београд - центар". Требало би да буде дуга 20,8 километара и да има 21 станицу.

Тачка спајања прве линије метроа од Макиша до Миријева са трећом је Трг републике, док се са другом линијом, која ће спајати Земун са Миријевом, укршта у две тачке, испод парка Мањеж и код "Штарк арене". Прве две линије, подсећамо, укрштају се на Савском тргу.

- Радови на градњи метроа почињу 1. новембра ове године и до 2030. нема стајања! До тада ћемо завршити ове две линије - каже у разговору за "Новости" заменик градоначелника Горан Весић. - До априла биће завршен идејни пројекат за депо на Макишу, како би радови почели у новембру. Градња депоа коштаће нас 70 милиона евра. У новембру ће бити завршен и идејни пројекат за прву фазу прве линије метроа, од Железника до Карабурме. Тада ће бити потписани комерцијални уговори са француском старном, која је задужена за електромашинске подсистеме и за возове, и кинеском страном, која ће изводити грађевинске радове, како бисмо из депоа одмах почели да радимо прву линију без застоја. У мају ћемо расписати и конкурс за идејно решење првих 17 метро станица. Биће позване домаће архитекте и желимо да свака метро станица буде другачија, да "говори" о тем делу града, историји Београда и Србије.

Према речима заменика градоначелника, прва линија метроа биће завршена до 2028. године. Пројектовање друге линије требало би да буде готово 2023, а она саграђена до 2030. године. За десет година тако ће, према плану, престоница имати укупно 41 километар метроа са 42 станице и две линије које ће покрити већи део града.

Новина је сада што је линија један изгубила две станице, па ће уместо досадашњих 23, сада ће имати 21 станицу, пошто су избачене станица "Ранжирна" и "Палата правде". Линија два метроа, уместо 20, сада ће имати 21 станицу, а додата је Блок 18.

Како открива директор ЈП "Београдски метро и воз" Станко Кантар, ради безбедности путника све станице ће имати "скрин дор", односно стакло које ће се отварати када композиција стигне у станицу.

Новости

- У старту ће бити куповано по три вагона са по 120 места за путнике, али ће цео метро бити пројектован за четири возне композиције. Тако ће у будућности капацитет метроа моћи да буде повећан. Прво ћемо градити метро станице, а онда ће "кртица" да пробија тунеле. Те посебне машине пројектује кинеска компанија "Пауер Чајна". Њена градња и монтажа ће трајати 18 месеци и прави се само за наше услове јер је на првој линији различита геологија земљишних слојева. Покушавамо и да смањимо дубину станица на траси, пошто само један метар дубље у земљу ако иде станица, то нас градња кошта милион евра више - наводи Кантар.

Открива и да ће једна машина копати део од Макиша ка центу, а друга од Аде Хује, па би оне требало да се сусретну. Процењена вредност радова прве фазе прве линије је 1,83 милијарде евра, а за прве две линије линије 4,4 милијарде евра.

ШТАНД

Према речима заменика градоначелника Весића, Београђани ће моћи да виде како ће изгледати метро и изложбеном простору на Тргу републике. Осим тога, штанд ће бити и у приградским општинама. Суграђани ће моћи и да гласају какав изглед композиција желе, оне инспирисане престоничким рекама или по мотивима заставе и грба града.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (6)