ПРОКОП СЕ ГРАДИ У СКЛАДУ СА ЗАКОНОМ: Само једна фирма заинтересована за заједничку градњу железничке станице

Novosti online

29. 01. 2021. у 16:44

РЕПУБЛИЧКА дирекција за имовину Републике Србије (Дирекција) саопштила је да је пројекат изградње зграде железничке станице „Београд центар“, паркинга и пратећих комерцијалних садржаја у сваком свом делу јаван и транспарентан и потврђен одговарајућим одлукама Владе Републике Србије.

ПРОКОП СЕ ГРАДИ У СКЛАДУ СА ЗАКОНОМ: Само једна фирма заинтересована за заједничку градњу железничке станице

Фото М. Анђела

Дирекција наводи да је предузеће „REILWAY CITYд.о.о“ (Рејлвеј сити д.о.о.) једино доставило писмо о заитересованости за заједничку изградњу зграде железничке станице „Београд центар“, паркинга и пратећих комерцијалних садржаја, на основу јавног позива објављеног 16. јула 2019. године. Комисија је ту понуду прогласила за најповољнију. 

Након завршених преговора, како су навели, Влада Републике Србије сагласила се са текстом Оквирног уговора и овластила директора Дирекције да га закључи уговор пред јавним бележником 14. маја прошле године.

Напомињу да је реч је о пројекту од значаја за Републику Србију, на основу Закључка Владе од 20. фебруара 2020. године, што је у складу са чланом 88. став 10. Закона о планирању и изградњи.

Заједничка изградња, објашњавају у Дирекцији, предвиђа да Рејлвеј сити д.о.о. о свом трошку сагради зграду железничке станице и паркинг места, а да друга страна добије право својине на једном делу парцела, право градње и искључиву својину  над одређеним објектима, чију ће изградњу у потпуности финансирати.

Дирекција је навела и да по уговору, Република Србија улаже земљиште и омогућава градњу на већ изграђеним објектима и на свим парцелама у власништву наше државе, а који испуњавају техничке услове. Предвиђено је да друга страна прибавља сву документацију неопходну за издавање грађевинске и употребне дозволе и финансира изградњу зграде железничке станице, паркинга и комерцијалних садржаја.

Објашњено је да ће зграда железничке станице и припадајући паркинг, бити изграђен по параметрима који су опредељени урбанистичким пројектом и по закону ће бити искључиво у јавној својини Републике Србије. Друга страна неће имати права на том објекту. 

Оквирна вредност изградње станичне зграде, према процени Градског завода за вештачење Београд износи 7.430.000 евра.

Поводом појединих навода да је у овом правном послу незаконито изабран партнер, те да није примењен Закон о јавноприватном партнерству и објављен уговор, Дирекција објашњава да је предмет пројекта (заједничка изградња, процедура, поступак и сви елементи овог правног посла) заснован на примени члана 100. Закона о планирању и изградњи и одредаба члана 15. Закона о јавној својини, за чије је спровођење Дирекција надлежна.

Дирекција напомиње и да је Законом о јавној својини, између осталог прописано да носиоци права јавне својине могу заједнички или са другим лицима инвестирати у изградњу добра од општег интереса, у складу са овим или другим законом, и по том основу стицати одређена права и остваривати приходе.

Како су објаснили, члан 100. поменутог закона предвиђа да грађевинско земљиште у јавној својини може бити отуђено или дато у закуп непосредном погодбом у случају изградње објеката за потребе обављања послова из надлежности државних органа или организација, органа јединица територијалне аутономије и локалне самоуправе, као и других објеката у јавној својини, као и реализације пројеката од јавног значаја, као што је случај са овим пројектом.

Дирекција напомиње да предметни уговор није закључен у складу са одредбама Закона о јавноприватном партнерству и концесијама, с обзиром да у конкретном случају, друга страна у овом правном послу само финансира изградњу објеката станичне зграде и по том основу нема друга права прописана наведеним законом (посебно нема права да учествује у управљању, коришћењу или одржавању зграде, односно било ком виду искоришћавања добра у општој употреби, нити ће остваривати приход).

Истакнуто је да није реч о дугорочној сарадњи између јавног и приватног сектора која је основа дефинисања јавно-приватног партнерства (члан 7. Закона о ЈПП), нити постоји бизнис план друге стране који предвиђа интерес за експлоатацију зграду станице (члан 27. Закона о ЈПП). 

Дирекција за имовину је напоменула да ће будућа станична зграда бити у искључивој својини Републике Србије, укључујући и послове управљања и одржавања зграде, као и наплате накнада крајњим корисницима услуга, што остаје приход надлежних који се баве јавним железничким превозом (приход Републике Србије).

Закључено је да је поступак спроведен сходно одредбама Закона о планирању и изградњи и Закона о јавној својини.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00

Коментари (1)

Нови Samsung Neo QLED телевизори померају границе кућне забаве