ТАКСИ УСЛУГУ НАЈВИШЕ КОРИСТИМО ПЕТКОМ: Превоз у престоници под лупом експерата са Саобраћајног факултета

С. Б. М.

26. 01. 2021. у 11:22

БЕОГРАЂАНИ такси највише траже петком и током децембра, за километражу од два до пет километара.

ТАКСИ УСЛУГУ НАЈВИШЕ КОРИСТИМО ПЕТКОМ: Превоз у престоници под лупом експерата са Саобраћајног факултета

Фото Н. Скендерија

Половина њих сматра да такси услуга превоза није скупа, док скоро исто толико њих мисли да јесте. Према задовољству корисника, такси систем има просечну оцену 2,59.

Ово је показала студија Саобраћајног факултета "Планирање и пројектовање система такси превоза путника у Београду за период 2020-2024. године" коју је наручио Град Београд.

Број превезених путника у такси систему износи 86.000 на дан, односно 31 милион путника у години. Петком, четвртком и суботом се највише тражи такси, а онда уторком, понедељком и средом. Током године, таксијем се највише возимо у децембру, а онда у јуну и мају, па у новембру и септембру. Студија је открила и карактеристике такси превозника. На улицама града 5. септембра 2019. било је 6.438 такси возила. Највише њих је марке "ситроен", на другом месту заступљености је "фијат", а на трећем "волксваген" аутомобили. Возни парк београдских таксиста стар је у просеку 13 година, а 5.136 возила произведено је од 2001. до 2009. године.

ЗАХТЕВИ

БРОЈ нереализованих захтева током дана је 33,04 одсто. Највећи проценат 84,69 одсто су захтеви за вожњу које оператер није прихватио. Напомена је и да неки од њих, ако нису реализовани код једног, можда јесу код другог оператера.

Према подацима, просечан број пређених километара у току дана по возилу износи 134 километара, а скоро сваки други возач у току дана реализује од 6 до 10 вожњи, а 37 одсто испитаника реализује између 11 и 15 вожњи са путницима. Такси превозници према студији раде у две полу-смене, током јутарњег и поподневног шпица највише, односно од 8 до 10 ујуру и од 16 до 18 сати. Тада су и захтеви за превозом најинтензивнији. Радним данима две трећине њих ради дуже од 8 сати, док је сваки трећи радио од 6 до 8 часова. Просечна старост такси возача је 55 година. Како се наводи у документу, забрињава чињеница да је сваки четврти возач старости од 61 до 70 година.

Време које протекне од тренутка када таксиста прихвати вожњу до момента када остави путника на жељеној адреси је око 18 минута. Највећи број вожњи траје од 5 до 15 минута, а највише вожњи оствари се на релацији од 2 до 5 километара. Просечан број вожњи у току дана по возилу је 9,61.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

СТЕПА КОД ЈЕДРЕНА ОСВЕТИО УГЉЕШУ И ВУКАШИНА: Пре 85 година у Чачку преминуо војвода Степа Степановић, велики српски војсковођа

БРИЖЉИВО упаковане две нагореле воштанице и једна раскошна османска сабља пронађене у скромној соби Степе Степановића после његове смрти 27. априла 1929. откриле су да велики војсковођа није сматрао победе на Церу и Солунском фронту најважнијим биткама које је водио, већ освета средњовековних српских витезова изгинулих у Маричкој бици.

28. 04. 2024. у 06:30

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

РЕЗОЛУЦИЈОМ О СРЕБРЕНИЦИ ПРИКРИВАЈУ СВОЈЕ ЗЛОЧИНЕ: Немачка историјски фалсификат потура на годишњицу ослобођења Дахауа, фабрике смрти

НЕМАЧКА која је главни спонзор сарајевске „Резолуције о Сребреници“ покушава да прогура тај цинични историјски фалсификат кроз Генералну скупштину УН у време једне трагичне годишњице, ослобођења концентрационог логора Дахау, неспорног сведочанства о највећем геноцидном програму у историји човечанства чији је аутор – Немачка.

28. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

ТУЛИЈУМ ЛАСЕР ОДЛИЧАН ИЗБОР ЗА ЛЕЧЕЊЕ: Најчешћи узрок уринарних проблема је увећана простата