ПОЛА САТА ДО ОБРЕНОВЦА: Јавно предузеће за изградњу увелико ради ПДР железничке пруге за спајање престонице и приградске општине

С. Видачковић

24. 01. 2021. у 12:35

ПОЛА САТА ДО ОБРЕНОВЦА: Јавно предузеће за изградњу увелико ради ПДР железничке пруге за спајање престонице и приградске општине

Фото Screen shot YT

ОБРЕНОВЧАНИ ће кроз неколико година стизати возом до Београда, за свега пола сата. Јавно предузеће за изградњу Обреновца увелико ради ПДР железничке пруге, који ће обухватити шине, станицу али и цео простор око петље и ауто-пута.

Како је најавио председник ГО Обреновац Мирослав Чучковић, модерна железница биће изграђена на простору Улице краља Александра и насеља Тополице, а обухватиће потез поред бање "Цевка", базена, будућег тржног центра, нови мост преко Колубаре, ауто-путем ка аеродрому.

Од београдске ваздушне луке, пруга ће бити повезана са аутобуском станицом која се сада гради у Новом Београду. Ту ће бити главно чвориште на ком ће Обреновчани преседати на друге линије градског превоза.

НОВИ МОСТ

ЗА потребе изградње железнице између Обреновца и Београда, неопходан је нови мост на Колубари. Из Јавног предузећа за изградњу Обреновца летос је речено да ће друмско-железнички мост над Колубаром бити изграђен у наредне две до три године, а све остало до 2027. године, када је планирано окончање радова на овом великом пројекту.

- Градска општина Сурчин, заједно са Урбанистичким заводом, ради свој део посла - од националног стадиона преко Јакова, до реке Саве - објашњава Чучковић. - Ми радимо потез од Саве, дуж Мислођина преко Колубаре, поред базена, новог тржног центра, све до саме железничке станице. За будућност Обреновца и свих који живе у нашој општини је веома важно што ће за пола сата вожње, у комфорном и еколошки прихватљивом превозу, бити у Београду на послу, факулету, школи или поводом неких других обавеза. Према његовим речима, општина Обреновац наишла је на разумевање градских и републичких власти да постане део овог система, с обзиром на то да Генерални урбанистички план Београда обухвата територију до Националног стадиона, што значи да је Обреновац изузет.

Фото Screen shot YT

- Инсистирали смо на нашој жељи, да сами као општина урадимо План детаљне регулације, да се "прилепимо" на Генерални урбанистички план, како би наш део пруге могао да добије грађевнску дозволу и да буде пројектован.Чучковић истиче да обреновачки пројектанти користе трасу некадашњег "ћире", те да су узете парцеле које су у власништву "Железница Србије", како се не би трошило време на експропријацију земљишта када почне реализација ове линије БГ воза.

Како су раније најавили надлежни, постоје реалне шансе да ова железница 2027. године почне да ради и да БГ воз крене од полазног перона из Обреновца ка Београду.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)

Železničar

24.01.2021. 16:39

Čučković bi trebao znati da trasa pruge od Obrenovca do Beograda postoji, samo je skinuta pruga (šine i pragovi), a trasa je na sledećm potezu: Obrenovac-Barič-Mala moštanica-Umka-Ostružnica-Železnik-Beograd(Čukarica). Samo je potrebni obezbediti novac za polaganje koloseka, zemljište je u vlasništvu države-železnice. Odlična ideja !