ПОСЛЕДЊИ ПОЗИВ ЗА ПРОМЕНЕ: Такси предузетницима представљена студија о превозу у престоници

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

16. 01. 2021. у 17:28

ПОСЛЕДЊИ ПОЗИВ ЗА ПРОМЕНЕ: Такси предузетницима представљена студија о превозу у престоници

Фото Приватна архива

СТУДИЈА "Планирање и пројектовање система такси превоза путника у Београду" представљена је на Саобраћајном факултету представницима такси предузетника, такси удружења и такси центара, уз присуство помоћника министра саобраћаја Милана Петровића и секретара Секретаријата за јавни превоз Јовице Васиљевића.

Таксисти су први пут имали прилику да се упознају са резултатима студије, али и да дају своје коментаре. Највећа замерка била је што су за резултате чули из медија, па су сагласни да ће аргументовано моћи да расправљају тек када ишчитају целу студију на више од 700 страна.

Васиљевић је казао да је Секретаријат прихватио студију, али да ће размотрити хоће ли усвојити један, све или ниједан предлог. Напомиње да студија даје основу за будуће разговоре са таксистима.

РАСПРАВА Детаљ са јучерашњег скупа, Фото Н. Скендерија

Тим који је предводио професор Саобраћајног факултета др Славен Тица, шеф катедре да друмски и градски транспорт, подсетио је присутне да такси систем пружа целодневну услугу и да је то вид јавног превоза.

- Град је донео одлуку да, као власник тржишта, тражи решења за систем, водећи рачуна о одрживости постојећих превозника. Зато будите захвални Граду. Проблема је много, али су решиви. Имамо наредне четири године да уредимо систем, а Саобраћајни факултет и овај тим биће уз вас у том процесу. Такси систем сад има шансу да кроз реинжењеринг постане одржив, али без скоковитих промена. Морате схватити да је дошло време кад је корисник у фокусу - поручио је таксистима професор.

БРОЈ СЛОБОДНИХ ДАНА

ЧУЛЕ су се и примедбе на број од 305 предвиђених радних дана за таксисте, уз 60 дана одсуства. Таксисти кажу да је просечна старост око 55 година, и да је тај број радних дана, поготово током пандемије вируса корона, нереалан.

Стручњаци су навели да је организација на нивоу оператера одлична, али да је нема на нивоу града. Тако Секретаријат за јавни превоз не зна колико је тасиста на улицама у сваком тренутку. И пошто Закон о превозу путника дефинише приступ делатности, а не тржишту, Студија заговара и постојање правног документа којим би се склопио уговор између Секретаријата и такси предузетника. Овај предлог, већина таксиста је поздравила.

Кажу да ће 2021. бити уведен систем за мониторинг од ког тренутка ће све бити транспарентно (знаће се ко ради, када и колико), а током 2022. ће се мерити индекс задовољства корисника, прерачунавати потребни ресурси (број извршиоца на улицама), како би у 2023. тасисти ушли стабилни.

На замерке таксиста да није тачно да има 30 одсто неуслужених захтева, стручњаци кажу да у студију нису ни узимали у обзир број захтева које опслужи CarGo, већ само верне муштерије таксиста.

Бранко Виторовић из синдиката "Независност" казао је да је требало да буду консултовани током израде студије, да је требало организовати тематске сусрете на којима би давали примере из праксе, да буду саслушани.

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)