ПЛАН ЗА МАКИШ НА ИСПИТУ ВРЕМЕНА: Одборници престоничке скупштине одобрили изградњу станова и метроа у широј зони водоизворишта

М. СТАНОЈКОВИЋ

30. 12. 2020. у 07:52

ШТА год ко мислио и какве год аргументе имао, план изградње Макишког поља је усвојен. Одборници Градске скупштине усвојили су план детаљне регулације овог комплекса којим ће бити омогућена изградња стамбено-пословног дела, станице прве линије метроа и депоа за метро у широј зони заштите водоизворишта.

ПЛАН ЗА МАКИШ НА ИСПИТУ ВРЕМЕНА: Одборници престоничке скупштине одобрили изградњу станова и метроа у широј зони водоизворишта

Фото З. Јовановић

Усвајање је уследило после полемика у јавности и буре пред сам почетак седнице Скупштине града у Сава центру. Покушај дела опозиције и представника удружења грађана да уђу у салу осујећен је уз присуство обезбеђења и полиције, а објашњења опозиционог дела одборника који присуствују седници, нису убедила већину да одустане од изгласавања.

Сат времена пред заседање, грађани, представници удружења грађана и дела опозиције заузели су "борбена" места испред главног улаза Сава центра. Захтевајући да се тачка "Макиш" скине са дневног реда, уз наводе да је прекршен пословник и није испоштован рок од минимум седам дана за заказивање седнице, али уз повике да се трајно уништава водоснабдевање града, око 10.00 пребацили су се ка улазним вратима у салу. Осим обезбеђења Скупштине града, покушај уласка у салу осујетили су и припадници полиције и комуналне милиције. У једном моменту настало је озбиљније комешање и одгуривање, а обезбеђење је истрајало у својим напорима да се не дозволи приступ. Када је расправа унутар градског парламента почела, закључана су и врата сале, како нико сем одборника и представника медија не би могао евентуално да уђе. Тако да се расправа пред усвајање одвијала "под кључем".

- Доказано је да изградња у овом комплексу неће да угрози водоснабдевање - рекао је градски урбаниста Марко Стојчић. - Сада говоримо о зони са леве стране Обреновачког пута. Ужа зона водозаштите је са десне стране, односно између Обреновачког пута и Саве. То је простор који не може бити урбанизован. Институт "Јарослав Черни" је дао јасну ненаручену студију, рађену пуних седам година. Предузеће "Водовод и канализација" је пажљиво и детаљно учествовало и ниједан елемент није оспорен.

Усвајање ПДР за Макишко поље значи почетак изградње метроа, а у наредних девет месеци биће урађена експропријација земљишта како би почела градња метроа следеће године, а радови завршени 2028, истакао је за говорницом заменик градоначелника Горан Весић. Он је нагласио да грађани могу да учествују у изради урбанистичких планова, те да процес израде плана траје више од годину и по.

Супротна мишљења у вези са планом за Макиш могла су се чути једино из редова одборника Грађанског демократског форума, који су замерили што грађанима није омогућено да присуствују седници и да усвајању претходи потпунија расправа.

- Можемо да будемо критички оријентисани према онима који се не слажу са овим планом или да их подржавамо, али ови људи напољу су забринути - рекао је проф. Раде Вељановски испред Грађанског демократског форума. - Нема спора око тога да ли је метро потребан, али да ли је сваки детаљ у вези са метроом у јавном интересу? Међу стручњацима постоје различита мишљења. Једно говори "Јарослав Черни", а друго они који нису део њега. Знамо да мора да се шири Београд, али се у први план ставља атрактивност локације. Нема сумње да су наглашени комерцијални интереси изнад јавног.

ГРАДСКА ВОДА

ОДБОРНИЦИ су усвојили и ПДР за део објекта система водоснабдевања са регионалног водовода Макиш - Младеновац за насеља Врчин, Гроцка, Бегаљица, Мала Иванча, Дражањ, Умча, Пударци, Камендол и Брестовик.

- Град је у уторак расписао тендер за изградњу водоводне мреже у Ритопеку. У фебруару почиње изградња, а до новембра ће Ритопек имати воду. Пројектујемо одвојке за Гроцку и Врчин, који ће до 2022. имати градску воду. За села Дражањ, Умчари, Пударци и Камендол смо такође осмислили тендер за пројектовање, а пројектујемо изградњу водоводне мреже дужине око 18 километара - рекао је Горан Весић.

УЛАГАЊЕ У ГАСНЕ СТАНИЦЕ

ПУТЕМ процеса јавно-приватног партнерства Град ће обезбеди улагање у гасне станице за возила градског превоза. Како је речено на седници, Град је донео одлуку да више не купује возила на дизел већ на компримовани гас, хибридна или електрична возила. Следеће године ће бити купљено стотину зглобних аутобуса на гас и десет електричних аутобуса.

- Тренутно постоји само једна гасна станица на Карабурми, која неће бити довољна ни за ових стотину планираних аутобуса, тако да је неопходно да се недостатак отклони путем процеса јавно-приватног партнерства - рекао је заменик градоначелника Горан Весић.

НИКОДИЈЕВИЋ - ВЕЉАНОВСКИ

КРАТКА полемика настала је и између Радета Вељановског и председника Скупштине града Николе Никодијевића. Први човек Скупштине истакао је да се меша присуство јавности седницама са јавним седницама.

- Не би постојали избори кад би свако могао да дође и да прича шта хоће - рекао је Никодијевић.

На то је Вељановски указао на пословник, по коме је могуће присуство уз одобрење председника Скупштине.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

Коментари (0)

УКРАЈИНА ПОВЛАЧИ РАДИКАЛНИ ПОТЕЗ: Ово многи нису очекивали, чак су и Руси збуњени пред Олимпијске игре Париз 2024