"БУС ПЛУС" ЗАМЕЊУЈЕ "БГ КАРТИЦА": Уводи се нова апликација за плаћање вожње и обавештавање о застојима

С. Б. Милошевић

29. 12. 2020. у 09:44

БУС ПЛУС ЗАМЕЊУЈЕ БГ КАРТИЦА: Уводи се нова апликација за плаћање вожње и обавештавање о застојима

Фото Н. Фифић

ГРАД Београд тражи партнера за наплату карата и управљање возилима јавног превоза, на међународном тендеру који је расписан у уторак.

Новим уговором, "бус плус" картица одлази у историју, а замениће је "београдска картица". Она ће функционисати по принципу два новчаника, где ће на један моћи да се уплаћује карта за превоз, а други ће моћи да се допуњује и да се тако плаћа коришћење јавних бицикала, паркинга, одлазак у позоришта, биоскопе, али и остваре попусти у продавницама.

Како је казао заменик градоначелника Горан Весић, "'Бус плус' одлази у историју", а новог партнера траже штитећи интересе Града". Нагласио је да је претходни уговор са компанијом "Апекс" рађен на основу претходно спроведеног конкурса, а не тендера, због чега је било доста примедаба на транспарентност.

- Новим уговором Град тражити партнера који ће пристати на максимални проценат накнаде од 7,92 одсто уместо досадашњих 8,53 одсто - навео је Весић.

Новим уговором хардвер и сва опрема прелазе одмах у руке Града, а не тек по истеку уговора, док Град софтвер добија по истеку прве године.

Секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић појаснио је да се од новог партнера сада очекује већи обим услуге.

- Имаћемо већи број возила - 2.151 у односу на досадашњих 1.853 у којима је опрема инсталирана, 300 контролора уместо досадашњих 200, минимум 1.500 продајних места (сада 800), дуже радно време за издавање картица. Партнер ће бити у обавези да унапреди могућност плаћања превоза мобилним телефоном развијањем апликације, која ће уједно информисати путнике о изменама линија јавног превоза, застојима, изменама реда вожње - појаснио је секретар.

Јавни позив ће трајати 60 дана, до када би фирме за тикетинг требало да дају своје понуде. Нови партнер требало би да буде изабран до краја марта 2021. До тада, са фирмом "Апекс солушн", која је направила систем "Бус плус", уговор је продужен анексом, до завршетка избора новог партнера.

КАМПАЊА ПРЕ УГОВОРА

ПРЕ склапања уговора са новим партнером, Град ће покренути кампању за повећање наплате превоза, и упознати јавност са новим мерама. Како је заменик градоначелника Горан Весић навео, није реално да се две трећине трошкова за јавни превоз покривају из буџета, и да то што грађани не плаћају карту значи да се годишње губи 100 аутобуса.

КОНТРОЛА СЛАБА ТАЧКА

НОВОМ тендеру претходила је студија Саобраћајног факултета у Београду. Показала је да су највећи недостаци система били сложен процес валидације и наплате карата, као и недовољна овлашћења контролора.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (4)