БОЉА БЕЗБЕДНОСТ И БРЖИ ПРОТОК: Секретаријат за саобраћај објашњава разлоге брисања пешачких прелаза у центру града

С. Б. М.

28. 10. 2020. у 06:47

БОЉА БЕЗБЕДНОСТ И БРЖИ ПРОТОК: Секретаријат за саобраћај објашњава разлоге брисања пешачких прелаза у центру града

Прелаз у Деспота Стефана

БОЉА проточност саобраћаја и безбедност пешака били су разлог за укидање неколико пешачких прелаза дуж улица Дечанске, Браће Југовић и Булевара деспота Стефана. У Секретаријату за саобраћај кажу саобраћајни режим, који је примењен на потезу од Булевара деспота Стефана до Теразијског тунела представља део саобраћајног решања добијеног на основу саобраћајне студијe Саобраћајног факултета у Београду.

Примењеним саобраћајним решењем повећана је безбедност кретања пешака и возила, смањен је број конфликтних тачака између пешака и друмских возила, повећана проточност динамичког саобраћаја и смањено аерозагађење. Саобраћајном студијом коју је израдио Саобраћајни факултет обухваћена је анализа свих саобраћајних токова у зони на потезу Булевар деспота Стефана - Теразијски тунел са циљем повећања проточности саобраћаја и смањенем саобраћајних гужви што доводи до скраћивања времена путовања и аерозагаћења у најужем центру Београда, али и повећавања пријатности путовања - кажу у Секретаријату.

Наводе да пешачки токови у овој зони нису прекинути већ усмерени у правцу смањења броја конфликта и повећавања нивоа безбедности посебно постављеном пешачком светлосном саобраћајном сигнализацијом у Булевару деспота Стефана код Скадарске улице.

- Укидање пешачких прелаза у Булевару деспота Стефана, Улици браће Југовића и у Дечанској улици код Дома омладине има за циљ повећавања проточности возила у левом и десном скретању на овим раскрсницама, а осетно побољшање проточности већ је евидентно за возила јавног градског превоза у Дечанској улици код Дома омладине - говоре у Секретаријату за саобраћај и додају да ће и наредном периоду обављати анализе пешачких и возних токова на овој локацији и предузимати неопходне мере и измене режима саобраћаја уколико то буде било неопходно.

АНАЛИЗА, ПА РЕШЕЊЕ

УПРАВЉАЊЕ саобраћајем у Београду није нимало лак посао, подсећају у Секретаријату за саобраћај.

- То представља комлексну анализу којом се у ограниченим условима по питању габарита саобраћајница, нихове геометрије, капацитета, пропусне моћи, различитости саобраћајних захтева за путовањем, повећања степена моторизације, постојећа јавна саобраћајна површина мора распоредити на функционалан начин како би се обезбедило увек ново унапређено решење које подједнако третира све појавне саобраћајне токове - објашњавају у Секретаријату.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)