УСПЕШНА АКЦИЈА НАМИРИВАЊА ДУГА: Рате одабрало више од 15.000 дужника Инфостана

Г. НОВАКОВИЋ

четвртак, 13. 08. 2020. у 11:15

УСПЕШНА АКЦИЈА НАМИРИВАЊА ДУГА: Рате одабрало више од 15.000 дужника Инфостана

СТАТИСТИКА Овогодишња акција успешнија је у односу на прошлогодишње репрограме

САМО 15 одсто дужника за комуналије, искористило је акцију репрограма ЈКП "Инфостан технологије", која је трајала од почетка новембра прошле године. Иако је било омогућено да чак 150.000 суграђана склопи уговор са поменутим предузећем, до 6. августа писмени договор постигло је само 15.897 корисника.

Близу три милијарде динара дуга наплаћено је на овај начин.

Иако се чини да је акција ове године неискоришћена, имајући у виду огроман новац који не пристиже "Инфостану" месецима, па у неким случајевим и годинама уназад, ово предузеће није незадовољно.


- Овогодишња акција успешнија је у односу на претходно организоване репрограме, нарочито имајући у виду да је епидемија ковида 19 знатно утицала на крајњи резултат акције - кажу у "Инфостану". - Током целокупне акције репрограмирано је око 2,8 милијарди динара дуга, уз отпис око 1,4 милијарде динара обрачунате камате. Према досадашњој анализи закључених уговора, око 15 одсто корисника искористило је могућност да репрограмира свој дуг по најповољнијим условима.

ОПЕТ ОПОМЕНЕ

ИЗ "Инфостана" још подсећају и на то да су последњи пут корисницима слали опомене пред утужење у новембру 2019. године.

- У обавези смо да се придржавамо законских рокова, па корисници у најскоријем периоду могу очекивати опомене, чиме желимо да им напоменемо да смо им обезбедили додатан рок за плаћање заосталих обавеза који могу да искористе пре покретања поступка принудне наплате, како не би били изложени додатним трошковима - кажу надлежни.


Општи утисак редовних платиша, с друге стране, јесте да су изиграни. Без обзира што редовно измирују рачуне и не страхују од извршитеља, они који дугују приликом репрограма још и уштеде. А то што је рок за репрограм одлаган неколико пута, те је додатно пружана прилика да се повољно реше проблеми, није утицало да се људи пријаве.


Подсетимо, главна ставка уговора, који су неплатише потписале јесте отпис целокупне камате и дела главног дуга, као и избор броја рата за отплату дуговања. У највећем броју случајева, одабрана је исплата заосталих обавеза на 12 месечних рата.


- Акција је продужавана у неколико наврата, како би се корисницима изашло у сусрет. Последњи пут, ЈКП "Инфостан технологије" је препознало да је важно да, поред бројних мера за финансијску заштиту корисника од економских последица насталих услед епидемије, обезбеди по окончању ванредног стања додатан рок за закључење репрограма дуга - кажу у предузећу за обједињену наплату комуналних услуга.


"Инфостан" је обезбедио свим групацијама корисника одложено плаћање рачуна издатих током трајања ванредног стања до краја јуна. Тада им је био обезбеђен континуитет у коришћењу попуста и субвенција без обзира на кашњења у плаћању. Такође, покретања поступака принудне наплате и спровођење извршења до тада покренутих поступака било је стопирано.
 

СА ПОПУСТОМ 350.000 ДОМАЋИНСТАВА


ЈКП "Инфостан технологије" има око 350.000 редовних платиша који користе попусте од пет, шест и седам одсто при плаћању рачуна, као и око 60.000 социјално угрожених корисника који користе 10-30 одсто субвенције на комуналије. Осим тога, више од 200.000 корисника измирује своје рачуне у року доспећа, без коришћења попуста.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (5)

Pravo Naroda

13.08.2020. 13:56

Znaci da su za ostalih 135000 hiljada(puta clanovi domacinstva) porodica ovo nepovoljni uslovi, i ne mogu da podnesu iznudu u teskoj situaciji, za ko zna kada knjizene ili neknjizene racune ...OTPIS je jedino fer resenje!!!

Vlada Lazić

13.08.2020. 21:39

I vašem lopovluku će uskoro da dođe kraj i vi ćete vraćati vaše lopovske dugove i državi i građanima sa sve vašim vajnim izvršizeljima.... Sramota vas nije, ali stići će vas pravda!!! Ološ na teretu naroda!!!