ИЗГРАДЊА београдском метроа требало би коначно да почне крајем следеће године. Уговор за израду пројектно-техничке домументације за овај пројекат између града Београда, ЈКП "Београдски метро" и компаније "Ежис" потписан је данас. Министарка грађевинарства Зорана Михајловић је са замеником градоначелника Београда Гораном Весићем и амбасадором Француске у Србији Жан-Луј Фалконијем, присуствовала потписивању уговора.

Milos

21.07.2020. 15:24

@Boris - U Beogradu zivi i radi cetvrtina ukupnog stanovnistva Srbije. Ako sebe smatras neradnikom (a ocigledno da jesi) ima nas koji radimo i kojima treba metro, naprimer da brze dodjemo do posla, sto tebi verovatno nista ne znaci, jer da radis , drugacije bi pricao. U svakom slucaju podrska za Metro i za sve ostale projekte i rekonstrukcije po gradu, gde opet kazem, neko radi posteno i zaradjuje platu.

Maja

21.07.2020. 15:32

Da se nadovezem na diskusiju ovde. Beogradu je itekako potreban metro i Francuska vlada i kompanije iz te zemlje su odlican izabir partnera jer su oni poznati po izradi i kvalitetu svog metroa i zeleznica uopste. Ko je bio i vozio se, zna o cemu pricam. Daleko poznati po brzim, udobnim i sigurnim zeleznicama. Prema tome pun pogodak ovaj projekat i njegova realizacija.

Maja

22.07.2020. 14:55

@Miki Zg - Slazem se da su i Kinezi i Rusi dobri u gradnji metroa i zeleznice, ali eto, ne moze izgleda da oni rade sve. Vec su uleteli dosta sa svojim kapitalom, rade brzu prugu do Budimpeste to jest granice itd. Cinjienica je da Francuzi rade metro i kazem samo da oni to rade kvalitetno i licno sam se vozlila njihovim vozovima i metroom, prava uzivancija. Ne ulazim u cenu i politicki odabir, mozda a mozda i ne. Samo da urade kvalitetno, a kapiram po ceni koju su naveli, bice to sasvim dobro. Ustvari mislim da je odlcno to sto rade Francuzi nas metro, cisto da ne bude sve Rusi ili Kinezi, koje opet kazem, cenim izuzetno za sve sto rade i investiraju po Srbiji. Moje misljenje samo.

nbgd

22.07.2020. 13:41

@Maja - Da li treba metro Beogradu - apsolutno DA. Da li nam treba metro "iz njive u njivu" - NE. Treba da nam prva linija metroa spoji aerodrom, novu autobusku stanicu, zeleznicku stanicu i glavne tacke u BG-u gde ima najvise potrebe za prevozom putnika. Takva linija (koja skoro postoji ali kao tek neka treca metro linija) nam je definitivno potrebna. U svakom slucaju, daj da krene da se gradi metro, pa ce se napraviti sve sto treba.... Samo mi nije jasno, zasto je interes Karica ili drugih "biznismena" bitniji od interesa putnika/gradjana? Ako sam pogresno shvatio interes, onda gradska vlast lose komunicira sa gradjanima i nije nam objasnila zasto je bas ova linija bitnija nego neka koja spaja aerodrom, autobusku i zeleznicku stanicu sa centrom grada!!!

Maja

22.07.2020. 15:06

@nbgd - Pa sada to vec ne znam i ne bih da polemisem nesto sto nisam upucena, mozda jeste tako a mozda i nije. Samo kazem i opet ponavljam, Beogradu treba metro, dobro je sto ga rade Francuzi, oni to isto tako dobro rade kao i Kinezi i Rusi. To su cinjenice, e sada zasto ovo ili ono a zasto ne, politika me ne interesuje, samo mi je drago da se metro konacno gradi, a koliko znam i koliko sam informisana u Makisu ce biti glavni depo, pa valjda zato i ima logike da odatle krene, pa ce se valjda razvijati i nadalje. Sigurna sam da ce u buducnosti spojiti i Prokop, nova stanica na Novom Beogradu se isto tako gradi i vec je skoro gotova..Isto tako i do aerodroma. Kazem opet, neka oni konacno krenu, pa nece stati sa dve linije samo.

Raso

21.07.2020. 17:59

Већ више од 40 година у Београду се прича о четири теме: мостови, метро, обилазница, железничка станица. Време пролази, прича се не мења, резултата нема, паре се немилосрдно троше, ...

veselnik

22.07.2020. 01:53

"POTPISAN UGOVOR: Izgradnja beogradskog metroa počinje 2021.godine" "- Danas smo svedoci potpisivanja komercijalnog ugovora za izradu studije izvodljivosti... - Studija će biti gotova za godinu i po dana" Studija izvodljivosti sluzi za ocenjivanje isplativosti investicije u okviru budzeta. Ako je rezultat povoljan (investicija ekonomski opravdana), pristupa se projektovanju u cilju izrade tenderske dokumentacije i potom, sa gotovim projektom, dobijanje svih saglasnosti i gradjevinske dozvole. Zatim sledi proces tendera, pa sklapanje ugovora sa pobednikom tendera, pa tek onda (uz dobijene gradjevinske dozvole) pocetak radova! Kako je moguce poceti radove 2021. godine? Stamparska greska? STUDIJA ce biti gotova pocetkom 2022. P.S. Ko je tacno investitor (ko obezbedjuje budzet) i ko je (u ime investitoea) potpisao ugovor za izradu projektno-tehničke domumentacije?

veselnik

24.07.2020. 10:48

@veselnik - Ove godine vlada je u februaru donela odluku (neki zakon ili uredbu) da se ovakve investicije od javnog znacaja izuzimaju iz Zakona o javnim nabavkama. To znaci da ne treba sprovoditi proceduru tendera (poze pogodba po principu ruka-ruku mije), ali je potrebna sva projektna i tehnicka dokumentacija kao za sve "normalne" objekte, a takodje i sve administrativne i gradjevinske dozvole.

Zeljko

22.07.2020. 07:14

sto se mene tice, cisto bacanje para. A sto se tice toga "za dobrobit" Srbije, to ne vidim uopste jer je to dobrobit samo za Beogradjane... a Beograd nije Srbija. Srbiju cine vise gradova (doduse manjih) ali sve jedno...

Milos

22.07.2020. 15:19

@Zeljko - Pa nije tako. U Beogradu zivi i radi cetvrtina ukupnog broja stanovnistva Srbije, koja placa svoj porez ili pdv i ostale namete i tako doprinosi i puni kasu drzave Srbije. Valjda svi mi u Beogradu i okolini zasluzujemo da dodjemo do posla ili fakulteta brze i kvalitetnije!? I nismo svi iz Beograda, prema tome ta prica nema veze sa realnoscu. A to kako lokalni politicari i lideri iz manjih gradova vode svoj opstine i atare, ili da ne kazem uoste ne vode, nego se samo goje i pune svoje dzepove a ne rade nista da unaprede zivot svojih gradjana, to ces morati ti da se zapitas i da uperis prste negde drugde, ne u Beograd.