ПОСАО КОМПЛЕТНОГ ПЛАНСКОГ РЕШЕЊА ПЕШАЧКО-БИЦИКЛИСТИЧКОГ ПУТА ДОБИО ЦИП СА РОКОМ ОД ДВЕ ГОДИНЕ: Пре 2026. нема моста преко Саве

Ш.Маровић

06. 03. 2024. у 16:25

САОБРАЋАЈНИ институт ЦИП добио је посао пројектовања пешачко-бициклистичког моста између Блока 70 и Аде Циганлије, на тендеру који је у новембру прошле године расписала Дирекција за грађевинско земљиште. Процењена вредност набавке била је 125 милиона динара, а ЦИП је као једини учесник тендера понудио 106,39 милиона динара, мало мање од милион евра.

ПОСАО КОМПЛЕТНОГ ПЛАНСКОГ РЕШЕЊА ПЕШАЧКО-БИЦИКЛИСТИЧКОГ ПУТА ДОБИО ЦИП СА РОКОМ ОД ДВЕ ГОДИНЕ: Пре 2026. нема моста преко Саве

Беоинфо

Овој фирми додељен је уговор за израду техничке документације за изградњу будуће везе преко реке која почиње у Улици омладинских бригада. Пројектант има рок од 765 дана да достави идејно решење, локацијске услове, идејни пројекат, пројекат за грађевинску дозволу и решење о грађевинској дозволи, што значи да градња моста, у најбољем случају, може да почне тек за две године, на пролеће 2026.

- ЦИП је као једини понуђач добио само пројектовање моста и сматрам да ће се сва документација завршити много брже него што је то предвиђено уговором - каже за "Новости" главни градски урбаниста Марко Стојчић. - Пре неколико година, Урбанистички завод је урадио два могућа решења будућег моста.

Дужина прелаза, једног од приоритетних градских пројеката за који је ПДР званично усвојен почетком прошле године, износиће 520 метара. Ширина пута је око шест метара, од којих су три резервисана за бициклистичку траку, а исто толико предвиђено је за пешачки коридор. Осим бициклиста и пешака, планиран је и за кретање лаких еколошких возила на електрични погон, тротинета и скејтова.

Изградња овог пута, који ће бити први пешачко-бициклистички мост у престоници, помиње се готово деценију, а пре неколико година градски челници су истицали да би израдња требало да буде завршена 2022. године. Потом се као рок за почетка градње помињао крај 2023. године. За све ово време урађен је ПДР за поменуто подручје, као и идејна решења и на томе се стало. Пројекат су пратили и бројни протести Удружења грађана "Блок 70 - заједничка акција" који се противе сече липа и изградње гараже у Омладинских бригада, али и самог моста. Организована је и петиција, коју је потписало више од 10.000 грађана. Они сматрају да би новац за изградњу овог пројекта паметније било преусмерити на спајање блокова и Савског кеја на Ушћу, чиме би се добио "линијски парк" Новог Београда.

Против јавне гараже

У ДОКУМЕНТАЦИЈИ се наводи да на овом простору, са новобеоградске стране, треба да се изгради и двоетажна гаража уз савски насип, што посебно изазива револт грађана Блока 70.

Зграда би требало да има 140 места, а ту су и пуњачи и бројач бицикала. Планом су предвиђене и зелене површине. Потписе којим се противе Плану детаљне регулације грађани блокова 70 и 70а први пут су предали још 2021. године Секретаријату за урбанизам.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

Нови Samsung Neo QLED телевизори померају границе кућне забаве