ТОПЛА ЗИМА, ТОПЛО И АКУМУЛАТОРИМА: Да ли су аутоелектичари у фебруару били без посла?

Т. Н.

19. 02. 2023. у 07:15

ЗБОГ нешто виших температура, Београђани нису имали много проблема са паљењем својих возичла у јутарњим часовима.

ТОПЛА ЗИМА, ТОПЛО И АКУМУЛАТОРИМА: Да ли су аутоелектичари у фебруару били без посла?

Фото Приватна архива

Хладно време и минус често су узроци разних проблема на аутомобилима попут неисправног акумулатора. У зимском периоду учесталији су кварови, а поправке и замене су неопходне. За рад аутомобила потребан је исправан мотор, а ако се возило не покреће дуже од два дана, поготово зими, може се десити да остане паркирано. Како кажу у ауто-сервису, разлог да акумулатор престане да ради често је комбинација више проблема као што су истек рока, лош квалитет акумулатора и услови вожње, а мајстори поготово истичу ретко покретање аутомобила.

- Зими чешће отказују акумулатори него лети. Мада, раније је било много више кварова, ове зиме није било ни "минуса",а и сад се праве и бољи мотори. Ипак, дешава се да страдају одмах после истека рока - кажу за наш лист у једном престоничком ауто-сервису. - Испражњен акумулатор представља велики проблем, јер зими се због ниских температура заледи, па онда људи пале на каблове и разне друге начине, што не би смело и онда се чуде што им је цркао акумулатор - кажу аутомеханичари.

Било да је лето или зима, уколико се возило не користи често, потребно је да се акумулатор извади, јер се свакако празни, било да стоји паркиран у месту или да се сваки дан користи, истичу из ауто-сервиса.

- Кад се лети поквари акумулатор узрок је најчешће хемијска реакција због високе температуре. Због тога се губи капацитет рада мотора.

Аутоелектричари саветују да би акумулатор требало проверавати на три, шест или девет месеци у зависности од тога колико често се возило користи. То поготово важи за период када истекне гаранција акумулатора. Такође, мајстори саветују да се једном годишње акумулатор допуни, без обзира што је у функционалном стању, а све то да би се избегле непријатне ситуације, отказивање рада пред пут.

Цене акумулатора се разликују у зависности од тога да ли је акумулатор нов или полован, док се пуњење акумулатора у већини ауто-сервиса не плаћа. За нов акумулатор потребно је издвојити најмање 5.000 динара па све до 30.000, док се полован може купити за 3.000 динара. Такође, уз одговарајући пуњач испражњени акумулатор може се напунити и без одласка код аутомеханичара. Цена тих пуњача креће се од 2.000 динара, како половних тако и нових.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ТЕРИТОРИЈА ПОТПУНОГ БЕЗАКОЊА: Лавров загрмео - Срамна одлука ПССЕ да тзв. Косову да зелено светло за пријем

"ТЕРИТОРИЈА ПОТПУНОГ БЕЗАКОЊА": Лавров загрмео - Срамна одлука ПССЕ да тзв. Косову да зелено светло за пријем

РУСКИ министар спољних послова Сергеј Лавров оценио је данас као срамно то што је Парламентарна скупштина Савета Европе дала зелено светло да тзв. Косово буде примљено у пуноправно чланство Савета Европе.

05. 05. 2024. у 23:50

Коментари (0)

КАДА ЈЕ РАК ПЛУЋА ИЗЛЕЧИВ? Докторка Ђурђевић дала одгоор на питање о страшној болести (ВИДЕО)