РЕД ВОЖЊЕ ПО ШПИЦУ ИЗ 80-ИХ: На аутобуским станицама у Београду гужве око 17.00 сати свакодневна појава

Б. БОРИСАВЉЕВИЋ

21. 08. 2022. у 16:00

БЕОГРАЂАНИ који се свакодневно возе аутобусима ГСП сведоци су да већ после 17 часова, уместо да на окретницама покупе путнике, возила јавног превоза одлазе у гаражу.

РЕД ВОЖЊЕ ПО ШПИЦУ ИЗ 80-ИХ: На аутобуским станицама у Београду гужве око 17.00 сати свакодневна појава

Фото: П. Милошевић

Због искључивања аутобуса, гужве на стајалиштима су у поподневним сатима свакодневна слика. Иако је већина фирми прешла на европско радно време, па је "шпиц" око 17 часова, сатница полазака и број ангажованих возила градског превоза је, као пре више деценија, када се радило од шест до 14 часова.

Како нам је речено у Секретаријату за јавни превоз, ред вожње за сваку линију, у оквиру које су дефинисани и интервали полазака, одређује се на основу транспортних захтева путника. Мрежа линија јавног превоза, број и тип возила, траса и редови вожње дефинисани су на основу студије Саобраћајног факултета.

- Максимални број возила у јутарњим терминима је од 6.30 до 8.30 часова и поподневном вршном периоду од 12.30 до 16.30 часова, када постоје највећи захтеви путника - наводе у секретаријату. - Поподневни вршни период траје дуже, због ученика и запослених у основним и средњим школама, као и због значајног броја запослених који обављају свој посао кроз сменски рад у привреди, здравству и другим делатностима.

Надлежни истичу да се број возила на линијама повећавао у складу са оправданим захтевима условљеним развојем нових насеља, повећањем броја становника и ширењем постојећих насеља, премештањима зона атракције у граду, као и нових значајних центара окупљања већег броја људи, као што су - Железничка станица "Београд-центар", тржни центри. Такође, додатни аутобуси се укључују у саобраћај на основу захтева које општине упућују по молбама грађана.

ЈУТРО НАЈКРИТИЧНИЈЕ

Према подацима Секретаријата за јавни превоз, највећа оптерећеност на линијама бележи се у јутарњем вршном периоду због приближно истог времена отпочињања рада основних и средњих школа, здравствених, државних, градских, општинских предузећа и установа, као и других привредних субјеката, трговинских велепродајних и малопродајних објеката.

За детаљне анализе сагледава се и стање у саобраћају, зато што радови на трасама линија јавног превоза, саобраћајне незгоде, непрописно паркирање путничких и доставних возила доводе до застоја у саобраћају и формирања "уских грла", која директно утичу на одвијање јавног превоза путника.

Редови вожње се константно прилагођавају у складу са транспортним потребама путника - кажу надлежни. - У Секретаријату за јавни превоз редовно се анализирају подаци који се прикупљају са уређаја за бројање путника инсталираних у возилима која обављају јавни превоз путника. Такође, запослени раде и циљана снимања попуњености возила на терену и, у складу са добијеним резултатима, обављају се корекције редова вожње, а све у циљу унапређења квалитета услуге јавног превоза.

Међутим, слика на улицама у поподневном шпицу је сасвим другачија. Дуго чекање и велике гужве на окретницима и стајалиштима, препуни аутобуси, нервозни грађани, поготово на најфреквентнијим линијама као што су 16, 95, 23 и друге, оповргавају тврдње саобраћајних стручњака. Јер, ред вожње се "не кроји" из канцеларија, него на терену.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна

У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?

18. 04. 2024. у 10:00

Коментари (1)

ШОКАНТНЕ ПРОМЕНЕ: Заборавите тенис какав сте знали, биће дибидус другачији! Ево како ће се убудуће одвијати