РЕД ВОЖЊЕ ПО ШПИЦУ ИЗ 80-ИХ: На аутобуским станицама у Београду гужве око 17.00 сати свакодневна појава
БЕОГРАЂАНИ који се свакодневно возе аутобусима ГСП сведоци су да већ после 17 часова, уместо да на окретницама покупе путнике, возила јавног превоза одлазе у гаражу.
Због искључивања аутобуса, гужве на стајалиштима су у поподневним сатима свакодневна слика. Иако је већина фирми прешла на европско радно време, па је "шпиц" око 17 часова, сатница полазака и број ангажованих возила градског превоза је, као пре више деценија, када се радило од шест до 14 часова.
Како нам је речено у Секретаријату за јавни превоз, ред вожње за сваку линију, у оквиру које су дефинисани и интервали полазака, одређује се на основу транспортних захтева путника. Мрежа линија јавног превоза, број и тип возила, траса и редови вожње дефинисани су на основу студије Саобраћајног факултета.
- Максимални број возила у јутарњим терминима је од 6.30 до 8.30 часова и поподневном вршном периоду од 12.30 до 16.30 часова, када постоје највећи захтеви путника - наводе у секретаријату. - Поподневни вршни период траје дуже, због ученика и запослених у основним и средњим школама, као и због значајног броја запослених који обављају свој посао кроз сменски рад у привреди, здравству и другим делатностима.
Надлежни истичу да се број возила на линијама повећавао у складу са оправданим захтевима условљеним развојем нових насеља, повећањем броја становника и ширењем постојећих насеља, премештањима зона атракције у граду, као и нових значајних центара окупљања већег броја људи, као што су - Железничка станица "Београд-центар", тржни центри. Такође, додатни аутобуси се укључују у саобраћај на основу захтева које општине упућују по молбама грађана.
ЈУТРО НАЈКРИТИЧНИЈЕ
Према подацима Секретаријата за јавни превоз, највећа оптерећеност на линијама бележи се у јутарњем вршном периоду због приближно истог времена отпочињања рада основних и средњих школа, здравствених, државних, градских, општинских предузећа и установа, као и других привредних субјеката, трговинских велепродајних и малопродајних објеката.
Редови вожње се константно прилагођавају у складу са транспортним потребама путника - кажу надлежни. - У Секретаријату за јавни превоз редовно се анализирају подаци који се прикупљају са уређаја за бројање путника инсталираних у возилима која обављају јавни превоз путника. Такође, запослени раде и циљана снимања попуњености возила на терену и, у складу са добијеним резултатима, обављају се корекције редова вожње, а све у циљу унапређења квалитета услуге јавног превоза.
Међутим, слика на улицама у поподневном шпицу је сасвим другачија. Дуго чекање и велике гужве на окретницима и стајалиштима, препуни аутобуси, нервозни грађани, поготово на најфреквентнијим линијама као што су 16, 95, 23 и друге, оповргавају тврдње саобраћајних стручњака. Јер, ред вожње се "не кроји" из канцеларија, него на терену.
Нова димензија живота у делу Београда који се буди из сна
У ПОТРАЗИ сте за станом у центру града који је довољно изолован од градске вреве, окружен зеленилом и реком, а с друге стране вам је подједнако важно да кварт има одличне саобраћајне везе са свим деловима Београда?
18. 04. 2024. у 10:00
БОРБА ЗА ПРВИ КОРАК И ДАЉЕ ТРАЈЕ: Меридиан фондација још једном помаже лечење Анастасие Митић (ВИДЕО)
АНАСТАСИА Митић је дете које многи у њеном окружењу називају “малим херојем” и чију животну причу прати непрестана борба од самог тренутка рођења.
13. 04. 2024. у 10:00
ТРЕЋА НЕДЕЉА У ЗАВОЈИМА: Нина показала ране на ногама
ГЛУМИЦА Нина Јанковић доживела је неугодну повреду.
22. 04. 2024. у 10:38
Коментари (1)