ТАКСИЈА НЕМА ПО 40 МИНУТА: Београђани љути, удружења тврде да се на возило дуго чека само у шпицу
ПРЕДСТАВНИЦИ такси удружења константно истичу како доступних возила у граду има скоро у сваком тренутку, али репортери "Новости" јуче су се уверили да је слободног превозника, посебно у шпицу дана, готово немогуће наћи!
Призренска, јуче око 15 сати, Фото Н. Скендерија
То показују празне такси станице у самом центру главног града, у Македонској и у Призренској улици, али и позиви преко којих се на слободног четвороточкаша чека и по 40 минута. Ослушкујући потребе грађана, као и због све већег прилива страних гостију, Град Београд омогућио је да у систем такси превоза до краја августа уђе још 500 нових таксиста.
Представници кровног удружења таксиста мисле другачије.
Било то током јутарњих шпицева, поподневних гужви или лошег времена, чињеница је да грађани све теже могу добити такси превоз. Примедбе и негодовање на недоступност возила у престоници могу се свакодневно чути, а неретко се дешава да оператер уопште ни не подигне слушалицу.
- Као што видите, у Призренској смо тренутно само колега и ја, али и ми чекамо већ уговорене странке - каже, за "Новости", таксиста који није желео да се представи.
- У шпицевима је веома тешко наћи слободно возило, посебно од 15.30 до 17 сати. Верујем да такси превоза нема и због великих гужви у граду, пошто сам пре неколико дана од аеродрома "Никола Тесла" до једног хотела у центру путовао два сата! Такође, проблем су и вожње на кратким релацијама, па рецимо уколико упаднете у гужву од Теразија до Славије буде "већа дара него мера". Иако је услуга поскупела, очигледно да то није одвратило грађане да и даље користе овај вид превоза.
Такси превозници са којима смо имали прилике да разговарамо такође истичу да је заузетост возила посебно проузрокована недостатком паркинг-места и све строжим контролама саобраћајне полиције. Због тога се све већи број грађана одлучује на плати вожњу него да остане без места за паркирање или "попије" велику казну.
У кровном удружењу таксиста, међутим, мисле другачије.
- Такси возило је теже добити само у преподневном шпицу од 7.30 до 9 сати, послеподневном од 15.30 до 17.30 и у глуво доба ноћи, од 2.30 до 4.00 - тврди за наш лист председник Удружења таксиста Александар Бјелић.
- У осталим деловима дана је доступност возила велика. На кашњење и недостатак или недоступност таксија утиче и колапс у саобраћају, на чему би град требало да поради. Потребно је више жутих трака, како би се простор додатно ослободио.
Илустрација В. Н.
Наш саговорник истиче да 80 одсто превозника саобраћа градским улицама од 5 сати ујутру до 21 увече, док свега 20 одсто њих странке превози у ноћном термину.
- Сулудо је убацити велики број возила само да би се покрило време када су највеће гужве, јер касније за њих неће бити посла - каже Бјелић поводом повећавања броја таксиста.
- Велики број младих се такође вози на краћим рутама, до два километра, где вожња кошта 400 динара. Ваљало би размислити о томе да се постави ограничење на коју даљину би могло да се вози, а да преко софтвера приоритет имају стални, а не спорадични корисници наших услуга.
Такси станица у Македонској, Фото Н. Скендерија
Због све чешћих примедби на недоступност возила, до краја лета на престоничке улице "упливаће" још 500 нових превозника, па ће их у главном граду бити укупно 6.410. Они су, као и сви други морали да прођу испит познавања града, а држава је обезбедила и субвенције за куповину возила.
ПЛАН ДО 2027. ГОДИНЕ
ПОСЛЕДЊИ пријем таксиста у радни однос био је 2017. године, када се на улицама појавило њих 800. План Града је да се до 2027. године на престоничким улицама нађе око 7.000 возила, о чему ће се у наредном периду разговарати са градским челницима. Такође, услов је да сва нова возила буду искључиво беле боје.
"ТА КУЋА ЈЕ СТВАРНО УКЛЕТА" Мајци и оцу пререзао гркљан, па себи исекао вене: Нови детаљи породичне трагедије у Чачку
ПРВИ резултати истраге трагедије која је откривена у суботу ујутру у породичној кући у близини „Слободине“ раскрснице у Чачку, говоре да је Владимир Чарапић (47) ножем преклао врат својој мајци Мили (72), а потом и свом оцу Неђу (79). Затим је себи истим сечивом нанео више убода по грудима и стомаку, а на крају је пререзао вене леве руке и тако на смрт искрварио.
07. 12. 2025. у 13:36
НОВО РЕШЕЊЕ ЗА УКРАЈИНУ: Европа прави план у случају да се САД повуку из конфликта
ЕВРОПСКЕ дипломате припремају сценарио подршке Украјини у случају повлачења САД из конфликта, преноси Блумберг, позивајући се на изворе.
07. 12. 2025. у 13:19
Завршио глуму, па радио на мешалици, рат га удаљио од љубави - животни пут Јова Максића
ДЕТИЊСТВО глумца Јова Максића обликовало се у малој сеоској средини подно Динаре, у селу Плавно код Книна, где је породица живела због очевог свештеничког службовања. Рани период живота описује као време потпуне слободе и радости, када је готово читаво село било простор за игру и маштарије. У таквој атмосфери формирала се његова емотивна структура — везаност за заједницу, топлина породичних односа и захвалност за једноставне ствари.
07. 12. 2025. у 11:41
Коментари (5)