ЗБОГ ЏАКА СА ВУНОМ 53 ПОВРЕЂЕНА: Најтежа несрећа у историји ГСП-а, аутобус 384 нагло је скренуо улево, сцена је била као из хорор филма

Novosti online

24. 01. 2022. у 12:10

У историји београдског градског превоза, али и самог саобраћаја генерално, не памти се удес са више повређених од онога који се десио у Тошином бунару пре тачно пола века.

ЗБОГ ЏАКА СА ВУНОМ 53 ПОВРЕЂЕНА: Најтежа несрећа у историји ГСП-а, аутобус 384 нагло је скренуо улево, сцена је била као из хорор филма

Калдрма.рс

У директном судару два аутобуса Градског саобраћајног предузећа који се 5. новембра 1969. године око подне догодио у Земуну било је повређено чак 53 путника, од којих осморо теже.

Судар се догодио у улици Тошин бунар између два возила на линији 35 која су се кретала једно према другом.

Калдрма.рс

Место удеса данас

Возач аутобуса са гаражним бројем 384 Радојица Лонцовић из Нове Пазове изненада је скренуо на леву страну коловоза и директно се сударио са возилом које му је долазило из супротног правца, односно са Бежаније, за чијим воланом је био Светозар Јанковић.

На лечењу у Земунској болници били су задржани Светозар Јанковић, Љубица Дајковић, Славка и петогодишња Олга Цветковић сви из Добановаца, Љиљана Тодоровић, Милева Цветић и Ђуја Јовичић из Земуна, као и Новобеограђанин Лазар Поповић.

– Ударац је био страховит – причао је Андреја Дурец, правник из Земуна, један од путника, који је седео одмах иза возача у аутобусу који се кретао ка Новом Београду. – Пре самог судара видео сам да је возач при кретању намештао неки џак са вуном. Одмах затим се чуо лом метала и стакла… Можда је та његова тренутна непажња изазвала несрећу?

Два возила готово су се зарила једно у друго, сва седишта била су искривљена и поломљена, а на све стране било је срче. Сцена је била као из хорор филмова. Много повређених, а возила потпуно уништена.

Калдрма.рс

Повређеним путницима врло брзо је указана помоћ и превезени су у Земунску болницу и то углавном у хируршку амбуланту.

– Тешко повређене смо задржали. Већина има поломљене ноге – казао је новинару “Новости” одмах након несреће, доктор Миодраг Јекић. – Од свих које смо примили најтеже је повређен возач Светозар Јанковић, који је задобио отворени прелом потколенице. Већина путника била је пуна стакла, очистили смо им ране и пустили их кућама. Међутим, сви су били под великим стресом.

Међу лакше повређенима био је возач другог аутобуса Радојица Лонцовић, који је после несреће био видно забринут и узнемирен:

– Све се догодило невероватно брзо… Све команде су ми отказале, волан је отказао… Да нисам кочио ко зна колико би било мртвих… Страшно!

На место несреће врло брзо су дошли истражни судија Окружног суда и инспектор СУП-а.

Несигурности и повећаном ризику у то време доприносила је посебно и изузетно ниска обученост возача од којих је знатан број имао први сусрет у животу са аутобусима тек када би већ кренули да возе. То је био узрок већине несрећа у току те епохе

Калдрма.рс

Најава увођења нових аутобуса 1969. године: осим појачане обуке након серије несрећа, у ГСП су у то време разумели да је за већу безбедност у превозу неопходно и да добију аутобусе са бољим карактеристикама од тадашњих, и боље конфигурисане за градски превоз

Да ли је у питању била неопрезност возача или неисправност возила требало је да утврди технички преглед возила од стране саобраћајног вештака. Један од возача је завршио са тешким телесним повредама у болници, док је други, Радојица Лонцовић, завршио у притвору.

(Калдрма.рс)

БОНУС ВИДЕО: 

Аутобус улетео у дечији парк у Земуну

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)