ПЕРОНИ ПРИ КРАЈУ: Нова аутобуска станица у Новом Београду почиње да ради у марту 2022.

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

20. 12. 2021. у 14:16

АСФАЛТИРАЊЕ станичних перона, као и саобраћајница унутар будућег комплекса нове аутобуске станице у Блоку 42 увелико се приводи крају.

ПЕРОНИ ПРИ КРАЈУ: Нова аутобуска станица у Новом Београду почиње да ради у марту 2022.

Фото М. Анђела

Иако осим станичног платоа, паркинга за аутобусе, долазних и одлазних перона, ништа није направљено, намера надлежних је да се већ крајем фебруара, почетком марта, сав саобраћај са БАС пребаци овде. Као привремена станична зграда послужиће објекат изграђен још пре неколико година, а који се налази на више од 50 метара од првих одлазних перона.

Радови на комплексу у Блоку 42 напредују полако, не узимајући у обзир ситуацију изазвану последњим падавинама. Осим асфалтирања, овде се пре снега, радило и на темељу будуће станичне зграде. До марта наредне године требало би да се уреди станични плато, као и перони, да се заврше приступне везе у оквиру станичног комплекса, као и везе од станица јавног превоза до перона, постави сигнално-надзорни систем.

Анекс или топла веза је објекат који је саграђен испод железничке станице "Нови Београд" још пре више година. Планирано је да у будућности буде веза између аутобуске станичне зграде и железничке станице. Пошто није коришћен од када је пре три године направљен, мораће да се риба од пода до плафона. Све је пуно наслага прашине и запуштено.

У будући ресторан унет намештај, Фото М. Анђела

Од када је направљен, ни прилаз њему није уређен, па је висока трава летос избијала између коцки на платоу. У његовом централном делу биће привремени шалтер - пулт са десетак места за службенике. У објекат су унете и столице и столови постављени око шанка, па је претпоставка да ће ту бити и ресторан. Ипак, објекат је мали. Тренутно изгледа да унутра неће бити чак места ни за чекаоницу за више од 30 људи. Неће бити места ни за све службенике, па је непознаница како ће изгледати организација саобраћаја.

Надлежни тврде да ће ипак бити довољно, пошто је због пандемије број полазака смањен.

Ипак, свако ко иде на БАС, зна колико је станица прометна, упркос пандемији и колико само приградских аутобуса прође кроз станицу сваког дана. Проблем је и то што је топла веза од првих перона удаљена више од 50 метара.

Цео комплекс право градилиште, Фото М. Анђела

Ништа ближа перонима нису ни стајалишта јавног превоза, па ће путници морати да пешаче од станице у Јурија Гагарина до првих перона, или од аутобуског стајалишта у Марка Христића до перона.

На питање хоће ли путници киснути и чекати превоз на ветрометини, одговорни на градилишту тврде да ће до фебруара све бити спремно. Кажу и да је градња станичне зграде успорена због ситуације са вирусом корона. Да епидемије није било, објекат који се гради ка улици Антифашистичке борбе би већ био при крају.

Објекат направљен пре три године, Фото М. Анђела

ТЕМЕЉ 2018.

УГОВОР о градњи аутобуске станице у Блоку 42 између БАС и Града потписан је 2017. године. Тада је речено да ће први путници одавде кретати 2019. године. Камен темељац ударен је 2018. године, али озбиљнијих радова није било. Онда се 2020. кренуло са градњом перона и паркинга, а чекало се да се усвоји нови ПДР како би се добила дозвола за градњу станичне зграде. БАС је за градњу станице 2019. подигао кредит од 12 милиона евра, док је осам милиона требало да обезбеди из сопствених средстава.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

ДАНАС ЈЕ ДОБАР ДАН ЗА СРБИЈУ: Вучић се огласио са важним вестима (ФОТО)