ДВОТОЧКАШИ ИСПРЕД ВОЗАЧА АУТОМОБИЛА: У Београду 103 километра бициклистичких стаза, надлежни планирају још

Ана Војиновић

03. 12. 2021. у 12:30

КАКО би бицикл као превозно средство био у предности над аутомобилом и јавним превозом, град Београд стреми ка проширењу бициклистичких стаза широм престонице.

ДВОТОЧКАШИ ИСПРЕД ВОЗАЧА АУТОМОБИЛА: У Београду 103 километра бициклистичких стаза, надлежни планирају још

Фото Ж. Кнежевић

Градски челници теже да се овај вид транспорта популаризује и убудуће не буде само вид рекреације Београђана као што је то био случај до сада. Према подацима Градског секретаријата за саобраћај, Београд тренутно има укупно 103 километра изграђене бициклистичке инфраструктуре, најгушћа мрежа је на територији општине Нови Београд, а у наредних десет година планирана је изградња 504,8 километара бициклистичке инфраструктуре.

У претходном периоду нове бициклистичке стазе изграђене су у Булевару Михајла Пупина, Карађорђевој, Немањиној, Булевару Вудроа Вилсона, Херцеговачкој, Николаја Кравцова.

Последња стаза направљена је у Радничкој улици од Тржног центра "Ада мол" до петље код Моста на Ади - кажу за "Новости", у Секретаријату за саобраћај.

Како наводе градски челници, Планом одрживе урбане мобилности (ПОУМ), који су одборници Скупштине града усвојили средином децембра прошле године, у наредних десет година планирана је изградња 504,8 километара бициклистичке инфраструктуре. Будућа мрежа планирана је тако да равномерно повеже све општине које су обухваћене овим планом.

Фото М. Анђела

- Град Београд спроводи активности на проширењу бициклистичке инфраструктуре и тиме се побољшавају услови за бициклистички саобраћај, чиме се он и популаризује - истичу у Секретаријату.

- Поред инфраструктурних пројеката, Секретаријат за саобраћај спроводи кампање за популаризацију активних видова транспорта и одрживе мобилности. Један од најзначајнијих пројеката за развој бициклистичког саобраћаја, а чија је реализација планирана у наредном периоду је увођење Система јавних бицикала. Овим пројектом предвиђено је постављање 150 станица за јавне бицикле у оквиру којих ће функционисати 1.000 електричних бицикала.

План одрживе урбане мобилности даје предност другачијем виду кретања. Уместо путничког моторног саобраћаја, који доминира престоничким улицама, стратегија је да се у наредном периоду Београђани кроз град више крећу пешице, или на бициклу. Надлежни ће у скаду са овим смерницама радити на проширењу пешачких, али и бициклистичких стаза.

- Последњих година примећује се повећање броја бициклиста на улицама Београда и његовим рекреационим просторима - наводи се у Плану.

Фото Беоинфо

- Енергетски и економски подобан, бициклистички саобраћај се данас враћа као одрживи вид транспорта. Иако учешће бициклистичког саобраћаја износи испод један одсто у укупној расподели кретања, може се рећи да постоји снажан потенцијал за његову значајнију употребу у свакодневним кретањима становника Београда. Две трећине путовања у Београду има просечну дужину краћу од 30 минута, а скоро 16 одсто кретања је мање од десет минута, што указује на погодност учесталијег коришћења бицикла.

Према ПОУМ, топографија терена и план развоја су погодни за ширење бициклистичког саобраћаја на територији Новог Београда и Земуна. С друге стране, центар града, односно старо градско језгро, има нешто неповољније карактеристике у овом погледу, али је и даље у прихватљивим границама за савладавање недостатка конфигурације терена.

Љубитељи двоточкаша највише могу да уживају у превозу широм Новог Београда, али и уз обале река Саве и Дунава. То су између осталог и бициклистичка стаза од Марине Дорћол до Аде Циганлије дужине 7,5 километара, затим око језера на Ади Циганлији (осам километара), као и стазе и траке (на тротоарима, заједно са пешацима) кроз блокове у Новом Београду (50 километара).

У старом делу града нове траке за двоточкаше изграђене су и у Булевару ослобођења од Аутокоманде до Саве Машковића, а бициклистичке стазе на Тргу Славија, Булевару ослобођења од Славије до Ветеринарског факултета, Рузвелтовој улици и многим другим.

- Упркос релативно развијеној мрежи, може се уочити да се бицикл у Београду тренутно углавном користи само у рекреативне сврхе, а његова употреба ограничена је на обале река. У циљу унапређења и промовисања немоторизованог вида кретања "Паркинг сервис" је у претходном периоду покренуо акцију "Паркирај и бициклирај" који корисницима омогућава да возило паркирају по редовној цени и да пут наставе изнајмљеним бициклом.

Гараже и паркиралишта која нуде ову услугу су гаража "Обилићев венац" и паркиралишта "Ада Циганлија", "Милан Гале Мушкатировић" и "Сава центар". Ипак, поменути систем није заживео у мери у којој је то било планирано - наводи су у ПОУМ.

Илустрација В. Н.

СУБВЕНЦИЈЕ ЗА КУПОВИНУ

ОВЕ године Град је ребалансом буџета који су одборници усвојили почетком јуна, издвојио десет милиона динара за субвенције за куповину 2.000 бицикала. Љубитељи двоточкаша који су се пријавили за ову врсту подршке добили су 5.000 динара за куповину бицикла домаће производње.

ПРВИ УРБАНИСТИЧКИ ПЛАН

БИЦИКЛ и бициклистички саобраћај као градски саобраћајни подсистем није био адекватно третиран у урбаним плановима Београда после Другог светског рата, наводе надлежни у ПОУМ.

- Први урбанистички план у коме се у скромном обиму појављује концепт бициклистичких стаза је такозвани етапни план развоја Београда за период 1981-1990 - подсећају надлежни.

- У том документу се предлаже да бициклистички саобраћај треба развијати у рекреативним зонама, дуж обала Саве и Дунава и на простору Новог Београда и Земуну. Бициклистичке стазе треба градити на главним пешачким коридорима и опремити саобраћајнице ка тим зонама бициклистичким стазама и пратећом опремом. Међутим, с обзиром на то да нису биле обавезујуће за наредне кораке планирања, није ни било значајнијих активности у њиховој изградњи.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВЛАДИЦА ИЗ ОРМАРА ИЗВУКАО ЗМИЈУ ДУГУ ЦЕО МЕТАР: Невероватан случај у Врању - Чују се женски врисци, камера све снимила (ВИДЕО)

ВЛАДИЦА ИЗ ОРМАРА ИЗВУКАО ЗМИЈУ ДУГУ ЦЕО МЕТАР: Невероватан случај у Врању - Чују се женски врисци, камера све снимила (ВИДЕО)

ИАКО је јуче многе крајеве наше земље изненадио снег, а температуре су се спустиле за читавих петнаест степени, за најпознатијег хватача змија из Владичиног Хана Владицу Станковића и јуче је било посла.

18. 04. 2024. у 09:40

ЧУВАМО ДЕДОВИНУ И ГРОБОВЕ СИНОВА Упркос трагедијама, породица Михајла Томашевића, из Сувог Грла код Србице, опстаје на свом огњишту (ФОТО)

ЧУВАМО ДЕДОВИНУ И ГРОБОВЕ СИНОВА Упркос трагедијама, породица Михајла Томашевића, из Сувог Грла код Србице, опстаје на свом огњишту (ФОТО)

ОВО су гробови мојих синова. Стојадина, рођеног 1979, који је погинуо на Кошарама и Стевана, две године млађег, који је 2002, возећи трактор нагазио на противтенковску мину коју су на путу у селу поставили Албанци. Овде на гробљу ми је друга кућа, а она у којој живим са супругом Миладинком Мицом и сином Дарком је неколико километара одавде. И, док сам жив са Косова и Метохије селити се нећу, чуваћу свој дом и гробове синова.

18. 04. 2024. у 10:45

МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ? Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

"МОГУ ЛИ ДА ВАС ЗАМОЛИМ?" Бајага одржао час културе на РТС-у - снимак се шири мрежама (ВИДЕО)

ЈЕДНА опаска легендарног музичара Момчила Бајагића Бајаге током промоције реиздања прве плоче Бајаге и Инструктора "Позитивна географија", забележена камером РТС-а, постала је вирална на друштвеним мрежама.

18. 04. 2024. у 10:17

Коментари (1)

СВЕЧАНО: Шапић лауреатима уручио Награду града Београда за 2023. годину