ПОЧИЊЕ ГРАДЊА У ДЕПОУ: Грађевинске машине припремају простор у Булевару Краља Александра који је изгорео у пожару 2014. године

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

28. 07. 2021. у 09:57

ОД Депоа ГСП у Булевару краља Александра, који је под још нерасветљеним околностима изгорео у пожару 2014. године, остале су радионице, део шина и спомен-плоча постављена 1967. године поводом обележавања седамдесетпетогодишњице од изградње Трамвајских штала.

ПОЧИЊЕ ГРАДЊА У ДЕПОУ: Грађевинске машине припремају простор у Булевару Краља Александра који је изгорео у пожару 2014. године

Фото П. Милошевић

Порушени су зидови депоа који су стајали ту до пре неколико дана, а градилиште су запосели багери. На табли са информацијом о радовима пише да је у току измештање и реконструкција 10кв каблова. Инвеститор су ГСП "Београд", ЕДБ Београд и "БКА девелопмент". После тога, требало би да уследи градња станова.

Усвајањем плана детаљне регулације (ПДР) за врачарски блок између Булевара краља Александра, Синђелићеве, Нишке и Средачке улице, октобра 2020. године добијена је потврда да ће на простору старог тржног центра нићи стамбено-пословни комплекс.

Инвеститор и иницијатор ПДР-а за 1,18 хектара била је компанија "БКА дивелопмент", која је од града за 4,15 милиона евра купила 43 ара плаца.

Фото П. Милошевић

На питање упућено ГСП зашто су они наведени као први инвеститор и до када ће измештање каблова трајати, нисмо добили одговор. Питања, на која такође нисмо добили одговор упутили смо и "БКА дивелопмент", како бисмо сазнали када ће градња комплекса почети и колико ће тачно имати станова. Будућа стамбено-пословна четврт према ПДР, подсећамо, требало би да има 48.576 квадратних метара и 408 станова.

Градски завод за заштиту споменика културе oбавезао је инвеститора да делове Трамвајског депоа "очува, како у меморији, тако и материјалном облику, у смислу очувања и уклапања историјских објеката у савремено обликовање овог комплекса".

Подсећамо, очување се односило на посебно значајне објекте - радионице, најстарији део комплекса. Њих треба задржати у постојећем габариту уз промену намене, у смислу формирања галеријских и уметничких простора. Отворени, неизграђени део комплекса у унутрашњости парцеле исто треба сачувати и уредити као јавни простор - трг. Трамвајске шине такође треба сачувати и уклопити као обавезни елемент у планирано партерно уређење да би се очувала меморија на првобитну функцију овог простора.

ВЛАСНИЦИ

"БКА инвестмент" у власништву је неколико фирми. По АПР, 40 одсто власништва имају фирме Caroline Holdings B.V. и Navada B.V. из Холандије. У власништву израелске фирме Almogim holdings је 10 одсто, као и српске компаније "Енергогруп девелопмент".

ДРАМА Пламен је потпуно прогутао објекат пре седам година, Фото Н. Фифић

СМЕШТАНА ВОЗИЛА ЈАВНОГ ПРЕВОЗА

ТРАМВАЈСКИ депо је први објекат подигнут за смештај и одржавање возила јавног градског саобраћаја у Београду и Србији. Његова изградња омогућила је да 14. октобра 1892. године буде отворена прва трамвајска линија Калемегдан - Славија, којом су саобраћала возила на коњску вучу. И кад су коњи престали да вуку трамваје простор је задржао назив Трамвајске штале.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)