ШТИТЕ, АЛИ КАД И КАКО? Улога обезбеђења контролора у градском превозу нејасна, недоречено под којим условима реагује

М. СТАНОЈКОВИЋ

08. 07. 2021. у 08:51

ТУМАЧЕЊЕ да приватно обезбеђење које улази са контролорима у јавни градски превоз нема право да легитимише путнике, већ само да штити раднике "Кентакарта" јер немају статус службеног лица, напокон је стигло из Града.

ШТИТЕ, АЛИ КАД И КАКО? Улога обезбеђења контролора у градском превозу нејасна, недоречено под којим условима реагује

Фото М. Анђела

Ипак, и поред многобројних објашњења чланова Закона о приватном обезбеђењу, остаје недоречено у којим околностима ће обезбеђење моћи да узме ствар у своје руке при тој заштити, као и на који начин.

У поменутој компанији увођење обезебеђења и даље правдају позивајући се на закон, уз тврдње да ће оно сем контролора, "шититити" чак и путнике који редовно плаћају превоз.

Док су у надлежном Секретаријату за јавни превоз и јуче чекали став Градског првобранилаштва како би појаснили грађанима шта је оно што сме да чини њихов приватни партнер ("Кенткарт"), у току дана стигло је саопштење заменика градоначелника Горана Весића. Он је истакао да је обавестио партнерску компанију да лиценцирано приватно обезбеђење нема право, нити основ да легитимише путнике у превозу.

- Према градским одлукама, контролу карата раде контролори, а овлашћење за легитимисање, у складу са позитивним прописима, имају само и искључиво службена лица, међу којима су комунални милиционари - рекао је Весић.

- Разумем потребу да се заштите контролори у обављању радних обавеза с обзиром на то да је само током ове године било око 50 физичких напада на њих од путника који не плаћају карте у јавном превозу.

Представници "Кенткарта" истакли су да, откако је уведено приватно обезбеђење, 1. јула, није било ниједног напада на контролоре. Такође, не виде ништа спорно у ангажовању обезебеђења и тврде да кампању против новина воде шверцери.

- Овде испаштају и путници који плаћају превоз, јер касне на посао када путник без карте неће да сарађује - незванично се јуче на представљању београдске картице могло чути из "Кенткарта".

- Сада, када суграђани виде уз контролора обезбеђење, неће реаговати инцидентно.

Обезбеђење има законом дата права да путника заустави до доласка МУП и то не зато што нема карту, већ ако је инцидентан.

Представници "Кентарта" су обезбеђење контролора упоредили да обезбеђењем у малопродајним објектима иако малопродајни објекти и јавни превоз немају никаквих сличности.

- Када уђете у тржни центар обезбеђење не реагује уколико се понашате како треба, оно служи само за инциденте ситуације - кажу представници "Кентакарта".

На коментаре да нигде у европским градовима не постоји овакав систем заштите контролора, одговарају да "нигде не постоји могућност да се не плаћа градски превоз".

И док разлози, мишљења, оправдања долазе са разних страна, Београђанима, преостаје да сами увиде каква ће заправо бити улога обезбеђења у возилу јавног превоза, како ће оно у одређеној ситуацији поступити. Односно, да ли ће се, ако "одбрусе" контролору, то третирати као инцидент.

АСИСТЕНЦИЈА Комунална милиција на аутобуским стајалиштима, Фото Танјуг

МЕСЕЧНО, ЊИХ 12 НАПУСТИ ПОСАО

У ПРОСЕКУ 12 контролора месечно напусти посао. Како кажу у "Кентакарту", напади су учестали па из тих разлога тешко долазе до радника који би се бавили овим послом...

ПАШАЛИЋ: САМО ФИЗИЧКА ЗАШТИТА

СВАКИ појединац или предузеће имају право да штите себе и своју имовину или пословање тако што ће да ангажују фирму која пружа услуге заштите лица, имовине и пословања физичком и техничком заштитом, тврди Заштитник грађана.

- Начин ангажовања приватног обезбеђења регулисан је Законом о приватном обезбеђењу - наводи се у образложењу Заштитника грађана Зорана Пашалића.

- Претходно би требало донети одређене акте који се односе на ову област као и прибавити сагласности надлежних институција, у првом реду МУП. Припадници приватног обезбеђења, који прате контролоре у градском превозу, немају право да легитимишу путнике.

Обезбеђење у овом случају може да има само једну функцију, а то је заштита контролора.

Могу да штите њихов физички интегритет и немају право да раде ништа друго.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00 >> 07:55

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

АКО игде постоји "вага" за мерење снаге људског духа, колико ли би на њеној скали тежила она коју има деминер Михаило Маринковић (48), из Панчева, припадник Сектора за ванредне ситуације МУП Србије? Колико би на њен тас стало његове одважности, сталожености, потпуне концентрације..., у тренутку док је, минуле недеље у Нишу, сам прилазио неексплодираној авио-бомби тешкој 1.000 килограма која носи 430 килограма експлозива, заосталој из НАТО агресије?

27. 04. 2024. у 07:00

Коментари (3)

НОВАК ЂОКОВИЋ ГЛЕДА И НЕ ВЕРУЈЕ! Ево шта је Рафаел Надал управо рекао о Нолету у Мадриду