BLIŽE SEMAFORU, BRŽE KROZ RASKRSNICU: Detektori ugrađeni u kolovoz, evo kako da aktivirate "pametne" saobraćajnice širom prestonice (FOTO)

S. B. M.

21. 04. 2021. u 10:45

DA pojedini semafori drže dugo crveno svetlo na manje bitnim pravcima u odnosu na one glavne, žale se u poslednje vreme beogradski vozači.

БЛИЖЕ СЕМАФОРУ, БРЖЕ КРОЗ РАСКРСНИЦУ: Детектори уграђени у коловоз, ево како да активирате паметне саобраћајнице широм престонице (ФОТО)

Foto: M. Anđela

Oni upućeniji znaju da su na "pametnim raskrsnicama" sada postavljene indukcione petlje, pa prilaskom do zaustavne linije one se aktiviraju i daju signal semaforu da vozilo čeka zeleno.

- Više raskrsnica u Bulevaru Zorana Đinđića ima semafore za skretanje ulevo na kojima po pet do 10 minuta stoji crveno svetlo. To mi se dogodilo nekoliko puta. Poslednji put, morali smo na kraju svi kroz crveno da prođemo - glasio je jedan komentar na društvenoj mreži "Instagram", na profilu "Moj Beograd".

Problem je u tome što je ovaj vozač stao mnogo dalje od zaustavne linije i daleko od detektora (induktivne petlje), koji su urezani u gornju površinu kolovoza.

- Ukoliko se vozilo pravilno ne pozicionira iznad detektora, ispred zaustavne linije, sistem neće imati pravu informaciju i neće moći da reaguje na pravi način, pa se može desiti da vozilo ne dobije zeleno svetlo. Prepoznavanjem prisustva vozila, sistem može produžiti zeleno vreme na određenom prilazu raskrsnici i na taj način smanjiti redove i čekanje u kolonama - objašnjavaju u Sekretarijatu za saobraćaj.

Foto: Sekretarijat za saobraćaj

U Beogradu je trenutno u toku realizacija projekta modernizacije svetlosne saobraćajne signalizacije na 322 raskrsnice. Na postojećim raskrsnicama uvodi se sistem adaptivnog upravljanja saobraćajnim tokovima, čija je osnovna suština prilagođavanje rada semafora saobraćajnim opterećenjima na mreži (skup od pet do 25 raskrsnica na jednom koridoru), u realnom vremenu.

- Tako, ako na nekom od smerova počne da se stvara gužva, on će dobiti duže intervale zelenog kako bi se vozila bolje opslužila. U tom slučaju sistem menja način rada semafora i pokušava da optimizuje trajanje signala na raskrsnicama u zoni. Preispitivanje načina rada semafora obavlja se u intervalima od pet do 15 minuta. Dodela zelenog vremena nekom korisniku često se zasniva na proveri da li je iskazao zahtev za opsluživanjem, odnosno da li je uopšte prisutan na raskrsnici. Da bi sistem pravilno funkcionisao, neophodno je da vozači nauče da ga pravilno koriste - kaži u Sekretarijatu.

Foto: Sekretarijat za saobraćaj

REŽIM RADA

KOREKCIJE u sistemu obavljaju se promenom paramatera koji se unose. A te vrednosti zavise od doba dana, meseca, godine, jer se priroda saobraćajnih tokova u gradovima menja iz različitih razloga. Tako raskrsnica kod Doma omladine radi u tri režima tokom dana. Kada semafor zakaže, problem bi trebalo prijaviti. Prijavu kvarova na semaforskim uređajima možete izvršiti na telefone 011/2071-720 i 011/2071-730.

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Milan

21.04.2021. 10:54

Sad vozaci trebaju da budu i tehnicari za semafore, kako bi prosli kroz zeleno. Ako semafori ne mogu da rade kako vozaci ocekuju, onda nemojte ni da ih postavljate. Umesto da se semafori prilagode vozacima, ovde se ocekuje da se vozaci prilagode semaforima.