NOVINE U NAPLATI GRADSKOG PREVOZA: Šta će se promeniti, a šta ostati isto?

Novosti onlajn

02. 04. 2021. u 20:14

TURSKA kompanija "Kentkart" po svemu sudeći potpisaće novi ugovor sa gradom o naplati karata i upravljanju vozilima javnog prevoza u Beogradu.

НОВИНЕ У НАПЛАТИ ГРАДСКОГ ПРЕВОЗА: Шта ће се променити, а шта остати исто?

Foto P. Milošević

Reč je o istoj firmi koja je do sada upravljala ovim poslom, samo pod drugim nazivom. Kažu karte ćemo imati vremena da zamenimo. Šta će se sve promeniti, a šta ostaje isto?

Menjaće se već jednom zamenjeni validatori, kompujteri kod vozača, uređaji na prodajnim mestima, garažama i upravljačkim centrima. Iz "Kentkarta" kažu da prate nova dostignuća, putniku je pametni telefon osnov infomacije.

- Putnici će moći da ukucaju brojeve autobusa koje korsite, dobiju udaljenost od stanice ali i stanje na putevima na linijama koje su izabrali - kaže Ahmet Basmaci, izvršni direktor "Kentkarta", kom je dodeljeno naplaćivanje karata u gradskom prevozu u Beogradu.

Očekuju da sa Gradom potpišu novi 13 godišnji ugovor o naplati prevoza i upravljanju voziima u njemu. zahtevaće od poslodavca da putnici kao i u Novom Sadu i u Kragujevcu ulaze na prednja vrata, ne samo zbog ukupnog brojenja.

- Tako možemo znati gde i u kom vremenu je ušao određeni broj putnika kako bismo mogli da pojačamo ili negde smanjimo broj vozila. To posebno važi za najstarije putnike koji se zbog godišnje karte i ne otkucavaju, a negde ulaze masovno, a sistem to ne prepoznaje - navodi Basmaci.

Ostaje mnoštvo vremenskih karata, kupovina u vozilu, na trafici, marketima. Uz sve vidove plaćanja.

- Sličnom tehoblogijom ćete samo moći da prinesete mobilni uređaj i da platite kartu za javni prevoz i ništa drugo za to vam neće biti potrebno - kažu u Sabraćajnom fakultetu u Beogradu.

Strategija razvoja javnog prevoza do 2033.

Fakultet je završio Strategiju razvoja gradskog prevoza u Beogradu pre, ali i posle 2027. godine kada će metro promeniti pravce kretanja, tačnije razvoj do 2033. godine.

Trenutno, 49 odsto kretanja u Beogradu pokriva javni prevoz. Taj procenat otpada i treba ga povratiti i povećati.

- U povratnoj sprezi bismo obezbedili da sistem javnog prevoza bude primaran vide kretanja u gradu, što bi privuklo i vozače automibila da ga više koriste - ističe profesor Saobraćajnog fakulteta Slaven Tica.

Moraju se prema strategiji razvijati svi podsistemi, ali ne podjednako. Niz važnih odluka i desetine konkretnih mera prate urbanistički razvoj grada, odnosno planove.

- Autobus treba da dopunjava šinski saobraćaj, a ne da bude primarni vid transporta. Ideja je da se i dalj razvija tramvajska mreža, pre svega, Novi Beograd i od Slavije do Kalemegdana - naglašava Tica.

Kako ukazuje Tica, Beograd postaje megalopolis i mora oživeti gradski voz do Pazove, Pančeva, Mladenovca i Lazarevca, da zameni autobuse.

- Ukoliko se napravi kvalitetna ponuda za BG voz, sa prihvatljivim intervalima čekanja, prohodnošću i vremenom putovanja, garantujem vam da autobus na tim relacijama nema šta da traži - tvrdi Tica.

Strategija ne govori o ceni prevoza, ali ako prevoz odgovara putniku opredeliće se za kartu. Njenu cenu obaveznu kupovni ili masovni šverc odluka je gradske uprave. Biće nešto više kontrolora, 300 o trošku stranog partnera. Grad može uposliti i platiti nove ili će ogromnim izdvajanjima minus u prevozu.

(RTS)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
OVO JE ČOVEK KOJI JE U NIŠU NEUTRALISAO TONU TEŠKU AVIO-BOMBU SA 430 KG EKSPLOZIVA: To isto je radio 2011. u Kragujevcu i 2013. na Dorćolu

OVO JE ČOVEK KOJI JE U NIŠU NEUTRALISAO TONU TEŠKU AVIO-BOMBU SA 430 KG EKSPLOZIVA: To isto je radio 2011. u Kragujevcu i 2013. na Dorćolu

AKO igde postoji "vaga" za merenje snage ljudskog duha, koliko li bi na njenoj skali težila ona koju ima deminer Mihailo Marinković (48), iz Pančeva, pripadnik Sektora za vanredne situacije MUP Srbije? Koliko bi na njen tas stalo njegove odvažnosti, staloženosti, potpune koncentracije..., u trenutku dok je, minule nedelje u Nišu, sam prilazio neeksplodiranoj avio-bombi teškoj 1.000 kilograma koja nosi 430 kilograma eksploziva, zaostaloj iz NATO agresije?

27. 04. 2024. u 07:00

Komentari (0)

RUSIJA JE ZGROŽENA: Ovo je najnoviji uslov za Ruse da bi učestvovali na Igrama Pariz 2024