BEZBEDNOST "PANČEVCA" NE SME BITI UGROŽENA: Incident sa baržom koja je nekontrolisano plovila Dunavom pokrenula mnogobrojna pitanja

S. Vidačković

22. 02. 2021. u 08:51

БЕЗБЕДНОСТ  ПАНЧЕВЦА  НЕ СМЕ БИТИ  УГРОЖЕНА: Инцидент са баржом која је неконтролисано пловила Дунавом покренула многобројна питања

Foto M. Labudović

PRAVA drama odigrala se nedavno u blizini Pančevačkog mosta, barža natovarena peskom se otkačila i počela nekontrolisano da plovi Dunavom.

Da brzom reakcijom Rečne policije i pripadnika nadležne Kapetanije, barža nije preusmerena, ko zna šta bi se dogodilo. Postojala je mogućnost da brod udari u stubove mosta. Preventivno, u tom trenutku, zaustavljen je železnički saobraćaj preko Pančevačkom mosta.

Intervencija nadležnih trajala je oko sat, a lepo, sunčano vreme i dobra vidljivost su im mnogo olakšali posao. Uzrok ove rečne drame je ljudski faktor, a pretpostavlja se da se, usled porasta vodostaja, otkačilo sidro.

OBUČENOST POSADE BRODA

KAKO kažu iz Udruženja lađara Srbije, neophodno je da i posada na teretnim brodovima bude odgovorna i obučena. Poslodavci treba da znaju koliko ljudi treba da imaju u posadi, a kada su u pitanju ovakve plovidbe, vučni deo ni u jednom trenutku ne sme da ostane bez nadzora.

Iz Udruženja profesionalnih lađara Srbije kažu da ovakve situacije nisu neuobičajene, te je veliko pitanje da li bi akcija bila ovako uspešna da se desila noću i na vodama koje su udaljene od Beograda.

- Barža se mogla prevrnuti, udariti u most, to su situacije koje su veoma opasne - ističu u Udruženju.

- Na teritoriji Srbije imamo samo šest inspektora za kontrolu plovidbe što je zaista nedovoljno za obim posla. Sistem kontrole je neadekvatan i star 20 godina, a nema dovoljno ljudi. Ono što nam je najveća potreba i što bi ubrzalo ceo sistem bezbednosti na rekama je Centar za kontrolu plovidbe, gde bi ekipe bile dežurne 24 časa. Ne kažemo da je sistem loš, ali on funkcioniše samo do određenog dela dana, odnosno do 16.00 časova.

OBNOVA STUBOVA

KOLIKO bi udarac barže u stubove Pančevačkog mosta oštetio njegovu dotrajalu konstrukciju srećom nismo saznali. Kako su gradski čelnici najavili pre dve godine, radovi na obnovi Pančevačkog mosta trebalo bi da počnu posle izgradnje mosta na Adi Huji. Početak tog projekta planiran je za tekuću godinu.

O otvaranju ovog, očigledno neophodnog, monitoring centra govori se od 2012. godine. Tu bi ekipa primala pozive za eventualne intervencije na teritoriji cele Srbije, pa bi lokalna rečna policija blagovremeno dobila informacije i naređenja za isplovljavanje, u cilju sprečavanja incidenata.

OPASNO Barža je bila natovarena sa 1300 tona robe, Foto Privatna arhiva

Kako je potvrđeno "Novostima" iz MUP, teretno plovilo od 1.300 tona bilo je na plovnom putu i nekontrolisano išlo ka mostu.

- Policija i Kapetanija naložili su brodu-potiskivaču "Deos" da preuzme baržu, koja je zatim usidrena na sigurno mesto - rečeno je iz MUP. - Na taj način otklonjena je opasnost po Pančevački most.

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Skretničar

22.02.2021. 18:57

Aman ljudi zabranite sidrenje barži uzvodno od mosta !!!!! Da li treba da se dogodi ozbiljan incident pa da se dozovemo pameti i reagujemo. Shvatite ovaj most je aorta Beograda.