NOVA PIJACA I METRO STANICA KOD SKADARLIJE: Pred građanima urbanistički projekat i budući izgled "Bajlonija"

S.V.

20. 07. 2023. u 14:14

PRE nego što počne gradnja metro stanice ispred pijace Skadarlija, svi objekti na čuvenom "Bajloniju" biće srušeni, a posle rekonstrukcije postaviće se nove tezge. U južnom delu ove zelene tržnice gradiće se podzemna garaža.

НОВА ПИЈАЦА И МЕТРО СТАНИЦА КОД СКАДАРЛИЈЕ: Пред грађанима урбанистички пројекат и будући изглед Бајлонија

GRAD BEOGRAD

Novi izgled prostora između Drinčićeve, Đorđa Jovanovića, Cara Dušana i Skadarske ulice, te dela Ulice cara Dušana između Skadarske i Cetinjske predviđen je Urbanističkim projektom za izgradnju metro stanice "Skadarlija" i pijace Bajloni.

Projektant metro stanice je francuska kompanija "Ežis rejl", a idejno rešenje pijace potpisuje firma "Portart" iz Beograda.

Kako se navodi u dokumentu, stanica će se prostirati na oko 8.000 kvadrata, dok će u okviru "Bajlonija" biti izgrađeno parkiralište na tri nivoa, gde će biti mesta za 305 vozila.

Metro stanica "Skadarlija" planirana je kao nezavisna celina sa prizemljem, tri podzemna sprata gde će biti hol, operativne, tehničke i prostorije za zaposlene. Stajalište, koje će biti na prvoj liniji metroa Železnik-Mirijevo, biće "smešteno" između ulica Cara Dušana, Skadarske i Đorđa Jovanovića.

U Urbanističkom projektu piše da je stanica projektovana tako da omogući prevoz do 3.260 ljudi na sat u vršnom času, a predviđena su dva ulaza u stajalište, jedan koji će biti direktno iznad objekta na strani pijace i u blizini sadašnje stanice gradskog prevoza. Drugi ulaz u stanicu metroa biće u zoni raskrsnice Cetinjske i Cara Dušana.

Pijačni prostor je definisan na dva nivoa - gornji, otvoreni prostor pijace na trgu, i suterenski prostor pijačne hale. Plato tržnice, prema Urbanističkom projektu, denivelisan je i formira se gornji plato sa pristupom iz zone oko Bitef teatra i donji trg - pristup iz pravca Skadarske ulice. Središnji prostor pijace je natkriven, funkcionalno organizovan na način da zadovoljava higijenske uslove modernog pijačnog prostora.

U okviru parcele pijace biće prošireni trotoari sa drvoredima duž Skadarske i Đorđa Jovanovića, dok će po obodu pijace prema Ulici cara Dušana biti lokali koji će moći da rade i posle zatvaranja središnjeg pijačnog platoa.

Polazna osnova za izradu takvog idejnog rešenja za izgradnju pijace Skadarlija bilo je konkursno rešenje arhitekata Zorana Dmitrovića i Zorice Savičić iz 2009. godine u saradnji sa firmom "Portart".

Parking za bicikle biće obezbeđen u zoni metro stanice, odnosno u okviru saobraćajnica Cara Dušana i Skadarske, a liftovi su projektovani sa dovoljnim dimenzijama za smeštaj tih dvotočkaša.

Ulaz-izlaz iz garaže biće iz Ulice Đorđa Jovanovića natkrivenim dvotračnim rampama širine po šest metara. Biće obezbeđena i mesta za električna vozila sa punjačima.

Na uvidu do 1. avgusta

Urbanistički projekat, osnov za izradu tehničke dokumentacije, koji je naručio JKP "Beogradski metro i voz", biće na javnoj prezentaciji od 24. jula do 1. avgusta, radnim radima od 9.00 do 15.00, u zgradi Gradske uprave u Ulici 27. marta 43-45.

- Izgradnjom javne garaže na tri nivoa stvaraju se mogućnosti za ukidanje parkiranja na otvorenom duž ulica Skadarske i Đorđa Jovanovića. Ambijent tih ulica trebalo bi da postane produžetak turističke zone "Skadarlije" i s druge strane prostora Bitef teatra - piše u Urbanističkom projektu.

Prostor pijace tretiran je kao zelena pijaca i kao javni gradski plato, orijentisan prema Bitef teatru, odnosno evangelističkoj crkvi. Trg je namenjen različitim manifestacijama, posebnim prodajnim izložbama, gradskim svečanostima...

Foto: Novosti

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

ĐOKOVIĆ MU NIJE PRVI NA LISTI: Evo šta je Andrej Rubljov rekao nakon što je izbacio Alkaraza u Madridu