Нови Пазар - изузетна дестинација Европе
28. 11. 2017. у 22:41
Град у рашкој области победник у избору European Destinations of Excellence - EDEN на територији Србије. Тема конкурса је био културни туризам
Сопоћани
ПОБЕДНИК овогодишњег националног конкурса за избор "Изузетне дестинације Европе" (European Destinations of Excellence - EDEN) у Србији је Нови Пазар, док су за пратеће дестинације изабрани Сремска Митровица и Зајечар.
Конкурс је спровела Туристичка организација Србије, а тема избора била је "културни туризам". Посебан нагласак стављен је на материјално културно наслеђе на листи непокретних добара Републичког завода за заштиту споменика културе, на листи Унеско културне баштине и у оквиру тематских културних рута.
На конкурс је стигло укупно 26 важећих пријава, а коначан редослед утврђен је после посета кандидатима у ужем избору (Зајечар, Куршумлија, Нови Пазар, Бач и Сремска Митровица).
Победничка дестинација Нови Пазар конкурисала је са материјалним културним наслеђем које, између осталог, обухвата споменике на Унеско листи - средњовековни комплекс Стари Рас са Црквом Светих апостола Петра и Павла (Петрова црква) и манастирима Сопоћани и Ђурђеви ступови који су део културне руте Савета Европе "Трансроманика", затим знаменитости из османског периода - Новопазарску тврђаву са старом чаршијом, Алтун-алем и Лејлек џамију, Иса-бегов хамам и мноштво других локалитета и садржаја који одсликавају вишевековно богатство традиције и динамичан развој ове мултикултуралне средине.
Национална церемонија доделе награда победничкој и пратећим дестинацијама биће одржана у децембру у оквиру традиционалног годишњег догађаја који за своје сараднике и медије прави Туристичка организација Србије. Изабране дестинације у Србији биће увршћене у "Мрежу изузетних дестинација Европе", чији циљеви су стварање платформе за размену добрих примера из праксе међу награђеним дестинацијама и подстицање других дестинација у Европи да усвоје моделе одрживог туристичког развоја.
Џамија Алтун-алем
.jpg)
Победничка и пратеће дестинације биће промовисане и на међународном плану кроз посебну публикацију посвећену овом пројекту, као и путем сајтова Туристичке организације Србије, Европске комисије и друштвених мрежа.
Moljac
29.11.2017. 08:52
Kako vas nie sramota da stavljate u isti koš Sopoćane sa džamijom, prodane duše
@Moljac - E, zašto te zovu moljac?
Коментари (2)