ФИЛМСКА критичарка и уредница Сандра Перовић одувек је била фасцинирана телевизијом и великим платном. Своју љубав према покретним сликама преточила је у ексклузивне приче и интервјуе са највећим светским звездама. Пре три године, поверен јој је нови изазов. Постала је ауторка специјализоване емисије "Велика илузија" (РТС), која је недавно обележила јубиларно издање.

- После 300 филмских препорука и око 200 интервуја са најеминентнијим домаћим и страним редитељима и глумцима у Студију 10 и пред камером РТС, дошла сам до стоте емисије - каже за, "ТВ новости" Сандра Перовић - Од 29. октобра, када је приказано прво издање, говоримо о забавним, страшним, храбрим, тужним, узбудљивим, дрским, црно-белим, у боји, домаћим, страним, комерцијалним и уметничким филмовима. Јубиларна епизода је протекла без посебног обележавања, тачније у њој сам се, као и у претходним, осврнула на рецентну домаћу и страну продукцију и историју покретних слика.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Сандра Перовић: И у Кану почели да штеде

* Гледате ли на старе емисије критички или са сетом?

- Више критички и увек размишљам о томе да може још боље и амбициозније. Упркос протоку времена, ипак не бих мењала искуство и сазнања која сада имам.

* Шта публика може да очекује у наредним издањима?

- Исто што и до сада. То су биране филмске препоруке из актуелне биоскопске понуде, критички осврти на домаћу и инострану филмску и телевизијску продукцију, ексклузивни интервјуи са респектабилним српским и светским ауторима и глумцима, и наравно неизоставан сегмент "Премотавање", који нас враћа у историју кинематографије и подсећана то да постоје наслови који не праштају да буду заборављени. Заговорник сам и тога да је сваки нови телевизијски пројекат, након што се постави, подложан надградњи и променама. Из угла аутора одувек ослушкујем реакције, радо прихватам сугестије и примењујем их.

Сандра са Итаном Хоуком и Амандом Сајфред

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Сандра Перовић: Ни Оскар ми није далеко

* Колико је био трновит ваш пут од младе новинарке до ауторке емисије која редовно доноси ексклузивне приче и интервјуе са "црвеног тепиха"?

- Био је постепен и темељан свакако, са много одрицања, уложене енергије, стреса. Али с друге стране, задовољство које осећате након добро обављеног посла, свих тих филмских сусрета и изазова које доносе разговори са људима до којих се не долази пречицом, свакако је професионални врхунац који један телевизијски аутор и филмски критичар може да оствари. Наравно, опсег професионалног деловања треба ширити, сходно годинама и искуству и у неким другим правцима.

* Одакле потиче ваша љубав према телевизији и филму?

- Љубав према телевизији датира од најмлађих дана. За почетак, мој отац се често појављивао на малим екранима, и то је за мене у детињству била својеврсна фасцинација. Иако су се афинитети мењали с временом, телевизија је као изазов остала константна. Све је почело понудом која се не одбија. Слободан Новаковић ми је поверио да пратим Фестивал ауторског филма, чији је био оснивач. Радила сам тада хронике фестивала. Брзо након тога Ксенија Стојановић ми је указала поверење да радим и хронике Фестивала кратког метра, а као врхунац почетничког изазова уследило је и праћење Феста. Схватила сам да ме то професионално инспирише и испуњава.

* Када се сетите свог првог одласка на Кански фестивал, шта бисте, са данашњим искуством, поручили себи тада?

- Све је урађено како треба. Ништа не бих мењала. Одабран је прави пут.

* Како сте, као новинар из Србије, третирани на светским догађајима? Колико је теже доћи до саговорника?

- Мој систем је разрађен. Познанства, контакти, минули рад, чињеница да новинарску и критичарску радозналост искључиво фокусирам на филмске теме, отварају врата. Наравно "величина територије", у тржишном смислу, уме некада да поквари планове, али трудим се да тога буде све мање.

* Колико је гламурозан, а колико суров свет филмске индустрије?

- Више је суров него гламурозан, о чему сведоче све интензивнија сазнања.

* Имате ли листу звезда са којима бисте волели да радите интервју и ко је број један на том списку?

- Остала су, по мом мишљењу двојица најважнијих представника "новог Холивуда" - Мартин Скорсезе и Брајан де Палма.

У друштву са Мајклом Шеноном

* Како гледате на домаћу филмску сцену?

- Имамо хиперпродукцију. Држава издваја озбиљан новац, велики број филмова се снима и то је добро и за еснаф и за конзументе. Као најсвежији утисак, стечен на недавно завршеном 25. фестивалу ауторског филма, намеће се млада генерација храбрих аутора, бескомпромисних у стварању филмова који говоре срцем, а не кроз призму новца. Сигнализирали су нам да су искрено, сигурним кораком закорачили на домаћу и надам се инострану сцену. Радујем се што нас већ почетком наредне године чекају нови филмови аутора успешних и награђиваних ван граница Србије - Срдана Голубовића и Горана Паскаљевића, који ће имати озбиљну међународну маршруту.

* Ваша процена наредне светске филмске сезоне и предстојећих фестивала?

- Франшизе, римејкови, филмске адаптације су нешто што се не може заобићи. Када је о фестивалској понуди реч, то још не знају ни њихови челници попут Тјерија Фремоа, селектора Кана, Алберта Барбере, са Мостре, и новоизабраног првог човека Берлинала - Карла Шатријана. Видећемо са чим ће нас изненадити или разочарати.

ЗВЕЗДЕ НА ЖУРКАМА

САМО ПОЗИРАЈУ

* СТИЖЕТЕ ли да поред посла посетите и чувене "афтерпартије" на фестивалима? Како се звезде понашају на оваквим окупљањима?

- Немам времена за то. Такве ствари су вам обично занимљиве на почетку, а онда схватите да су поменута окупљања у служби промоције филма суштински испразна и да свим тим звезданим именима служе само за позирање и фотографисање, након чега се и они врло брзо повуку.