Шалтера мало, услуге скупе

Зоран РАЈИЋ

16. 04. 2018. у 13:28

Анкета еколошког покрета: колико су грађани општине Врбас задовољни радом јавних установа. Када би се увеле оцене, службеници би били љубазнији, оценили испитаници

Шалтера мало, услуге скупе

Анкетирање на градском тргу у Врбасу - Фото ЕПВ

ВОЛОНТЕРИ Еколошког покрета Врбаса (ЕПВ) спровели су ових дана анкету о задовољству грађана радом државних служби. Председник ЕПВ Ратко Ђурђевац објашњава да је сврха анкете била и да грађане подсети да су они власници новца којим се финансирају јавне услуге и да је свако питање о квалитету јавних сервиса легитимно, па чак и неопходно.

Испитано је 80 пролазника на Тргу Николе Пашића у центру града, од којих је већина била незадовољна због пребукираности прихватилишта за псе и поновног великог присуства луталица на улицама. То је Јавној агенцији за зоохигијену и пољопривреду донело једва прелазну оцену. Лоше су прошле и градске месне заједнице, с обзиром на то да око 50 одсто анкетираних не види оправданост њиховог постојања.

Трећину испитаника забрињава дуг период чекања на заказане прегледе у Општој болници, као и неодазивање општинских инспекција на позиве и изостанак повратних информација о надзору.

- И поред скромног броја испитаника, добили смо доста препорука за побољшање рада јавних служби. Верује се да би шалтерски службеници били љубазнији када би постојала јавна оцена њиховог рада, као и да би услуге могле да појефтине кроз рационализацију послова. Указано је на потребу веће пажње у заштити личних података и мање промотивних и властољубивих локалних медија - изнео је Ђурђевац.

Финале анкете било је усмерено на склоност грађана да пријаве злоупотребу службеног положаја и ненаменско трошење новца. На изненађење волонтера, испитаници су махом устукнули на ово питање, па су их морали подсетити да је анкета ипак анонимна.

Уз оцене, препоруке за бољу организацију рада


- Без обзира на то, готово трећина анкетираних не би пријавила злоупотребе, уз изговор да у држави не постоји ауторитет који би решавао такве ствари. Неколико њих је чак благонаклоно гледало на евентуално постојање злоупотреба нижих службеника, правдајући их лошим материјалним положајем - наводи Ђурђевац.

Остали анкетирани изјавили су да би своје пријаве упутили кроз књиге утисака или заштитнику грађана и Агенцији за борбу против корупције, а знатно мање полицији, тужилаштву, председнику републике и Еколошком покрету.

ДОБАР ОДЈЕК

ИСКУСТВО анкетара је да су грађани били најпре затечени, а потом пријатно изненађени отвореношћу питања.

- Свесни тога да је узорак испитаника био невелик, анкету ћемо поновити, јер очигледно изазива добар одјек, а резултате ћемо предочити одговорнима у јавним установама - рекао је Ђурђевац.

НЕПРАВЕДАН ОБРАЧУН ГРЕЈАЊА

ПЕТИНА анкетираних је скренула пажњу на неправедан обрачун грејања ЈКП “Стандард”, као и на недовољан број шалтера у пословницама ЕПС у периодима исплате пензија. Грађани су углавном задовољни како ЈКП “Комуналац” одржава главну улицу у Врбасу, али су приметили да се чистоћа погоршава ка периферији.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације