Усташтво славе у лектири, Срби су силеџије, кличу За дом спремни, заклињу се Павелићу

Ј. КЕРБЛЕР

19. 09. 2018. у 19:31

Тако хрватски ученици и даље читају лектиру у којој су Срби приказани као непријатељи, па и када је реч о деци, јер се дечаци српске националности приказују као силеџије и хулигане

Усташтво славе у лектири, Срби су силеџије, кличу За дом спремни, заклињу се Павелићу

ЗАГРЕБ - ОД СТАЛНОГ ДОПИСНИКА

"Мој тата спава са анђелима, мали ратни дневник" - књига Стјепана Томаша која велича усташтво и у којој има свега, од поклича "За дом спремни" до "заклињања" поглавнику Анти Павелићу - и даље је обавезна лектира за ученике основних школа у Хрватској.

Тако овај роман, у којем се шири мржња и подсећа на страшно време усташког режима на такав начин да се он готово глорификује, опет изазива бес и немоћ свих оних који сматрају да је крајње време да се Хрватска супротстави агресији оних који желе да рехабилитују НДХ и усташки режим.

А у самој књизи која прати размишљање "девојчице Цвјете Матковић" из Осијека написана је и реченица да је сва треперила од унутрашњег узбуђења када је чула како Бобо или Јуре виче: Ми смо спремни, поглавниче. Алузију на усташке кољаче Јуру и Бобана није тешко прочитати, а у реченици "Сви су дечки на почетку састава написали Кроација и За дом спремни", сервиран је усташки поздрав као нешто нормално и прихватљиво.

Тако хрватски ученици и даље читају лектиру у којој су Срби приказани као непријатељи, па и када је реч о деци, јер се дечаци српске националности приказују као силеџије и хулигане. "Од данас више не смемо на клизалиште јер су се наши дечки потпукли са једним малим Србином, вршњаком. Појавио се однекуд и не знам што се све догађало пре тучњаве, али знам да је мали однекуд извукао нож скакавац, а наши дечки вешалице из гардеробе."

И док мали Србин носи нож, а хрватски дечаци узвраћају вешалицама, у лектири за све хрватске ученике пише и то како свакодневно српска браћа туку матер, а књига не би била књига да се у њој не спомиње и Томпсон и не славе "Чавоглаве".

Зашто књига није повучена, јер представља образовну срамоту, нико у Хрватској не објашњава. Образовне институције се правдају да ће то урадити следеће године, али нико до сада није објаснио како је уопште могуће да таква књига доспе до ученика. Како је могуће да се крупним словима ученицима сервира "увек за дом спремни" и како је могуће да се креће у радикалну реформу образовања а да се догађају такве ствари.

ДИРЕКТОРИ - БРАНИТЕЉИ

У чак четрдесет школа у Хрватској поништени су конкурси за директоре јер предност нису имали кандидати који су - бранитељи. Закон омогућава да управници школе постану и особе с минималним квалификацијама, а у више наврата до сада су ветеранска удружења показала амбицију за "кројење" наставних програма.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (33)

Dačo

19.09.2018. 20:02

Па шта је ту нејасно,имају подршку запада за сада,

loša nam je politika

19.09.2018. 20:08

dićui zid prema njima sledećih 100 godina pa onda videti da li su se opametili bar malo. danas su srbi siledžije a sutra ih na vrbe. to je kod njih normalno.

Jazz Ba

19.09.2018. 20:10

Па шта од њих можемо очекивати када су задојени мржњом према Србима и свему што потиче из Србије!?Не треба им придавати пажњу, једноставно игнорисати их...

BORISAV

19.09.2018. 20:26

УНИШТАВАЈУ САМИ СЕБЕ. ХРВАТСКА ЈЕ У ВЕЛИКИМ ПРОБЛЕМИМА. БРАНИТЕЉИ ЈЕ ВУКУ УНАЗАД.

Ћезо рца

19.09.2018. 21:06

@BORISAV - О чему то причаш. пријатељу...?! Какви проблеми...?! Како то бранитељи своју лијепу НДХ вуку назад...?! Такозвана ,,међународна заједница'' је на оба ока зажмурила и правила се нормална, када је дозволила да се усташе повампире и васкрсну своју драгу НДХ, а сада се тобоже ишчуђавају и згрожавају. Далеко им свима лепа кућа.

TeoZavere2

19.09.2018. 20:30

Vec mi ih je pomalo zao .Verujem da ni sami ne veruju u to sto pokusavaju da usade novim grneracijama al gle cuda izmislili ljudi internet pa ce se cuti i druga strana onih koji znaju pravu istinu.

Conte

19.09.2018. 20:35

hehe i sada će Srbi da se isčuđuju kako je nešto takvo moguće u državi naslednici NDH. Isti ti Srbi su u svoje vreme potrčali za drugom Titom koji im je sve ovo i zakuvao.

Lili

19.09.2018. 20:54

demoni seju mržnju neznaju za Boga Bog je ljubav da imaju Boga u sebi nebi to činili

Biljana

19.09.2018. 21:16

Idite na njihove portale i citajte komentare na temu Srbije.Uzasni izlivi mrznje,pljuvanje i vredjanje na najprimitivnijem nivou.I svi pevaju istu pesmu.

Hajduk Stanko

19.09.2018. 21:22

Devedesetih nije bilo rata izmedju Srba i Hrvata, već izmedju Srba i ustaša, fašista i nacista koji su i ovaj put imali podršku Nemaca kao i 1941. Ali su to ovaj put uspeli da predstave na pametniji način da su oni žrtve i to rade i danas jer da bi jedna laž postala istina mora se ponoviti mnogo puta i mora se uvek na njoj potencirati. Ali ne brinite Hrvati istina i pravda su spore ali dostižne.

Милош

19.09.2018. 21:29

Ја само молим своје сународнике да се не питају по трећи пут одакле сад ово кад ови крену наново са својим злочиначким радњама. То код њих никада не престаје. Немају другог идентитета него мржње према ама.

Vaske

19.09.2018. 22:04

Uz podršku zapadnih zemalja to se dešava, i nikome ništa, kao da se piše o dinosauruima koji su nestali sa lica zemlje, a ne o srbima kojima su više puta kroz istoriju "hrvatski bojovnici" činili najgnusnije zločine i nikada niko osuđen !!!Ako je takva EU naš cilj, NEKA HVALA !!!

Opaki

19.09.2018. 23:53

Tako se to radi. Nemaju istoriju i heroje, pa su morali da ih izmisle. Ali od mqlena uce o tome kako su oni ispravni, kako su oni zrtve, i kako smo mi zlikovci. A mi istoriju zaboravljamo, svetinje prodajemo i potapamo vodom, a deci ne pricamo o jamama smrti, jer želimo u Evropu

saja

20.09.2018. 02:26

A naši u ime jugoslovenstva pogazili i vojskovodje i heroje Prvog svjestkog rata.A komunisti sve što je srpsko.

Mxxxxxxxilaxxnxx XxvOxxxxxzegxxxxoxxxvicxx. (Apaczzzzi)

20.09.2018. 04:46

Народ и нација која има опасан вирус ,за њих нема љека.Видећемо их за десетак год,када буду уједали сами себе.

Marko Stipic

20.09.2018. 05:47

Odgajanje mladih narastaja u duhu mrznje, najveca je sabotaza buducnosti. Upravo takovom "recepturom" dosli smo do iznad same provalije, i pitanje je dana kada cemo dotaci samo dno iste. Pa onda i nije cudno sto nam sve vise mladih kupuje karte u jednom pravcu. Nije li ovo neka nova "vremenska nepogoda" ali ovog puta usmjerena prema sopstvenom narodu? Tko je reziser svega ovog?

Немања

20.09.2018. 05:56

А на недавној војној паради поводом обележавања олује у Книну Израелски авиони се придружили хрватским!? Како то сад иду Усташе (Фашисти) и Жидовска војска заједно под руку??

Komadant

20.09.2018. 06:40

Jedini nacin da im se suprotstavimo je BOJKOT hrvatskih proizvoda i proterivanje hrvatskih firmi iz Srbije, tj. njihova konfiskacija (Idea, Frikom, Dijamant, itd.). Sve ostalo je prazna prica. Udariti ih po dzepu, tamo gde najvise boli. Ovo samo lud i glup narod moze da dozvoli, da im se preda nase trziste, na kome zaradjuju, a da nam na kraju vrate ogromnom mrznjom.

kekec

20.09.2018. 07:25

bez namere da komentarisem knjigu jer svaka drzava ima pravo na svoje obrazovanje i da bira knjige za skolu koje zeli,i niko ne moze da se mesa u tudje obrazovanje, ali svidjalo se to nekome ili ne srbi su bili, jesu i zauvek ce biti za hrvate neprijatelji! to je jednostavno tako! i ne treba da se glumi neko lazno prijateljstvo, a pogotovo teze o tzv.bratstvu, sto hrvate,ali i ostale na ovim prostorima bivse drzave posebno irituje!

Epinapad

20.09.2018. 07:40

Dvostruki standardi, jedno misli drugo radi, samo se smeši da ne izgubis posao, samo liberalno, vladavina prava, individualno ispred kolektivnog, dva čoveka pet partija itd. A u pozadini tih parola fasada jednog sistema koji kao zmija sam sebe jede a tako i nas prvenstveno jer puštamo neoonacizam da se iza tih parola pokaže pravo lice liberalnog kapitalizma: jednoumlje i netolerancija i sve suprotno od proklamovanog. Kao lesinari oni ce da pociste sve sto od normalnih vrednosti ostane.

Nik

20.09.2018. 07:48

Pročitao sam komentar nekog dečka na FB koji je likovao povodom neke saobraćajne nesreće u kojoj je poginuo Srbin, napisao sam mu da nije lepo radovati se tuđoj nesreći i sl. Odgovorio mi je da su Srbi proterali preko 500,000 Hrvata, silovali i pobili jedno 100,000 žena i dece, da su ubijali decu u kolevkama... Kako sam shvatio to uče u školi. Posle se pitate što nas toliko mrze, izokrenuli su istinu i to uče decu a ti Srbijo ne da ćutiš na tolike laži već ih skoro i odobravaš.

rurik

20.09.2018. 08:17

Tako se ispire mozak. Zna Vatikan sta radi. Ne oprastaju izgubljene rstove. U svemu tom su zaboravili da hrvata nestaje. Dobit cemo tu teritorinu ispraznjenu natrag. Vreme ce tio posvedociti.

Забринута

20.09.2018. 11:15

Па зар су толки слепци да децу трују мржњом.