ДИЛЕМА ОКО ИЗГРАДЊЕ МОСТА ПОСЛЕ УПОЗОРЕЊА УНЕСКА: И тунел варијанта за спајање обала Боке
09. 01. 2018. у 15:33
Мост преко Боке, опет актуелан, али после упозорења из Унеска јавила се дилема
Фото З. Јовановић
ТАМАН када се очекивало да ће бити потражен партнер за градњу моста који ће спојити две обале Боке Которске, и који ће скратити пут око залива за тридесетак километара, као и заменити трајекте који деценијама превозе путнике, јавила се дилема: да ли градити тај објект или не.
Разлог је у Унеску,на чијој листи заштићене баштине је град Котор, али и обала "невесте Јадрана". Сматрају да би мост угрозио амбијентални изглед овог подручја.
Појединци у Боки, сматрају да треба бити опрезан, "видети" и друге могућности. Тако бивша градоначелница Котора Маја Ћатовић истиче да би требало размотрити могућност изградње тунела испод мора којим би се спојиле херцегновска и тиватска страна, на за то најпогоднијем месту.
Осман Нурковић, министар саобраћаја у Влади Црне Горе каже да је превоз трајектима између Лепетана и Каменара "уско грло", нарочито током туристичке сезоне. Он сматра да је мост могуће изградити тако да испод њега у которски залив могу да упловљавају и највећи бродови. Он је нагласио да ће се подробно размотрити мишљења Унеска како се не би догодило да због моста ова организација брише са своје листе ово подручје.
Изградња моста, о којем се прича већ три деценије, би коштала неколико стотина милиона евра. За "пројекат века", за који су својевремено Словенци урадили пројекат, заинтересовани су страни партнери. Но, да ли ће и када бити расписан тендер за евентуални мост, или ће се пак Црна Гора одлучити за тунел, остаје да се види.