ДИЛЕМА ОКО ИЗГРАДЊЕ МОСТА ПОСЛЕ УПОЗОРЕЊА УНЕСКА: И тунел варијанта за спајање обала Боке

С. Греговић

09. 01. 2018. у 15:33

Мост преко Боке, опет актуелан, али после упозорења из Унеска јавила се дилема

ДИЛЕМА ОКО ИЗГРАДЊЕ МОСТА ПОСЛЕ УПОЗОРЕЊА УНЕСКА: И тунел варијанта за спајање обала Боке

Фото З. Јовановић

ТАМАН када се очекивало да ће бити потражен партнер за градњу моста који ће спојити две обале Боке Которске, и који ће скратити пут око залива за тридесетак километара, као и заменити трајекте који деценијама превозе путнике, јавила се дилема: да ли градити тај објект или не.

Разлог је у Унеску,на чијој листи заштићене баштине је град Котор, али и обала "невесте Јадрана". Сматрају да би мост угрозио амбијентални изглед овог подручја.

Појединци у Боки, сматрају да треба бити опрезан, "видети" и друге могућности. Тако бивша градоначелница Котора Маја Ћатовић истиче да би требало размотрити могућност изградње тунела испод мора којим би се спојиле херцегновска и тиватска страна, на за то најпогоднијем месту.



Осман Нурковић, министар саобраћаја у Влади Црне Горе каже да је превоз трајектима између Лепетана и Каменара "уско грло", нарочито током туристичке сезоне. Он сматра да је мост могуће изградити тако да испод њега у которски залив могу да упловљавају и највећи бродови. Он је нагласио да ће се подробно размотрити мишљења Унеска како се не би догодило да због моста ова организација брише са своје листе ово подручје.

Изградња моста, о којем се прича већ три деценије, би коштала неколико стотина милиона евра. За "пројекат века", за који су својевремено Словенци урадили пројекат, заинтересовани су страни партнери. Но, да ли ће и када бити расписан тендер за евентуални мост, или ће се пак Црна Гора одлучити за тунел, остаје да се види.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације