Прва вожња аутобусом без возача у Бечу

Танјуг

30. 07. 2018. у 15:22

У Бечу, на аутобуском погону Леополдбау, одржана је прва пробна вожња аутобуса без возача, а нова линија бечког градског превоза без возача прорадиће на пролеће следеће године

Прва вожња аутобусом без возача у Бечу

Twitter NAVYA@NAVYA_Group

У Бечу, на аутобуском погону Леополдбау, одржана је прва пробна вожња аутобуса без возача, а нова линија бечког градског превоза без возача прорадиће на пролеће следеће године.


Ова вожња реализована је након три месеца интензивних припрема у оквиру програма "Мобилност будућности" и пројекта "ауто.Бус", а који је подржало Министарство саобраћаја Аустрије.


Два аутобуса без возача први пут су прошла улицама Беча превозећи одушевљене путнике рутом од око 2 километра - од станице метроа У2 до Технолошког центра Асперн и назад.


До краја 2018. године аутобуси ће бити детаљно испитивани, а почетком следеће године ова линија почиње да вози свакодневно и до тада ће бити позната њена тачна рута.



На линији ће постојати фиксне станице, а све вожње ће надгледати оператер. Предвиђено је да минибус поред оператера може да превезе још 11 путника.


Уколико превоз због временских непогода или техничких проблема изостане, на линији неће бити других возила да их замене.


Вожња аутобусом без возача биће бесплатна, а тренутно из законских разлога није дозвољен улаз у такве аутобусе са дечјим или инвалидским колицима.


Сарадницима пројекта "ауто.Бус" пробна вожња је била одлучујућа за њихов даљи рад - у Аустрији, а "комуникацију" између возила и семафора омогућио је Сиеменс.



"Аутономна вожња је велики тренд, који има потенцијал да промени градове и учини их одрживим. Као Градско саобраћајно предузеће бићемо међу првима у томе", изразио је своје задовољство директор Бечког саобраћајног предузећа "Винер линиен", Гинтер Штајнбауер.


Технолошким иновацијама које су у плану овај пројекат треба да омогући помак када су у питању самовозеће аутобуске линије.


Насеље Асперн је идеално окружење у Бечу за овакав експеримент, јер је ново насеље у коме се возила лакше крећу него у центру града, указују из градских власти.


Иначе Асперн важи за иновативну, урбану и испитивачку "лабораторију" у развоју Беча као паметног града.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (2)

Milan Petrovic

30.07.2018. 15:27

Nije Beč tu nipočemu prvi.Te minibuseve pravi Francuska firma Navya i već se koriste i testiraju u stotinak gradova širom planete. .Definitivno za poslove vozača dolaze loši dani