Кроз плесне кораке уче програмирање!

Зоран Рајић

17. 06. 2018. у 15:15

Школа из Србије прочула се у свету по јединственој методи. Деца из Руског Крстура развијају алгоритамско размишљање. Сортирају бројеве по растућем редоследу. Код програмера пресудна је креативност

Кроз плесне кораке уче програмирање!

Професорка Будински са ученицама плесачицама / Фото British council

У ОСНОВНОЈ и средњој школи са домом ученика "Петро Кузмјак" у Руском Крстуру математика није баук, него игра. Ђаци ове школе уче компјутерско програмирање кроз "алгоритам плеса". Алгоритам је опис за решавање неког проблема, а професорка математике Наталија Будински је са својим ученицима у рускокрстурској школи показала да се принципи програмирања могу учити и без рачунара.

Плесну кореографију која ђацима приближава математичку логику и програмирање професорка Будински је са шест својих ученица недавно представила на међународној конференцији "Нове технологије у образовању", која је у организацији British Council-а у Београду окупила око 3.500 наставника.

- ЗВУЧИ заиста необично кад се у једној реченици споје плес и програмирање, али су управо иновативност, маштовитост и хумани аспект оно што је потребно програмирању, јер је у супротном технологија само обичан комад пластике - истиче професорка Будински.

Ученици школе "Петро Кузмјак" су, учествујући у пројекту "Креативност" Центра за промоцију науке из Београда, добили задатак да направе програм који сортира низ бројева у растућем поретку.

- Да би проблем био успешно решен у програмском језику "Пајтон", ђаци су морали добро да разумеју сам алгоритам, што је било тешко, али кад су га отплесали, уз музику из филма "Футлуз", било је много лакше. Кораци плеса су заправо програм који сортира бројеве по растућем редоследу. Наш пројекат је показао колико је креативност битна за програмерски посао - наглашава професорка.

ДАНАС у Руском Крстуру, "престоници" Русина у нашој земљи, у којем се на русинском и српском језику образују гимназијалци и туристички техничари, нема ученика који не зна да одигра "алгоритам плес", по чему је школа "Петро Кузмјак" јединствена у Србији и позната у региону и свету. Развијање алгоритамског размишљања кроз плес професорка Будински и њени ђаци су путем "Скајпа" презентовали и средњошколцима у Велсу, у оквиру "Мајкрософт образовне заједнице".

Алгоритамски плес уз "Футлуз"


Професорка напомиње да живимо у четвртој индустријској револуцији, у доба клауда, паметних телефона и вештачке интелигенције, и да знања о програмирању због тога морају бити део опште културе. Она, међутим, упозорава да посао програмера није само писање бескрајних линија кода, већ мора укључити и креативност и људску компоненту, што је демонстрирала увођењем плеса у учионицу.

- Како је рекао сер Кен Робинсон, експерт за креативност у образовању, плес враћа радост и стабилност у живот ученика и смањује тензије у настави - објаснила је професорка Будински.

Искуство је преко "Скајпа" пренето и Велшанима / Фото Приватна архива


ДОБРА АТМОСФЕРА

ЗА иновације у настави професорка Будински је два пута добила награду мреже европских министарстава образовања European Schoolnet у Бриселу, а "Мајкрософт" ју је уврстио у 300 најиновативнијих наставника у свету.

- Скупљам и разрађујем нове идеје и увек у центар стављам ученике. Волим да је на часу добра атмосфера, да се и ученици и ја осећамо пријатно - каже проф. Будински.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)