Свевремена магија аута (ФОТО)
01. 10. 2017. у 08:12
"Новости" у историјском музеју "Алфа ромеа" у Варезеу код Милана. У сваком тренутку 70 изложених модела. Годишње комплекс посети 150.000 људи
Модел 24 ХП из 1910.
МИЛАНО, индустријски, финансијски, културни и модни центар Италије, крије и јединствену аутомобилску магију. "Макина дел темпо - Историјски музеј Алфа Ромеа", смештен у Варезеу, северно од овог велеграда, тик уз ауто-страду - буди емоције и страст.
"Новости" су, недавно, заједно са мањом групом специјализованих новинара из Србије, имале прилику да се увере зашто је један од поноса Италијана чувени "алфа ромео 750 компетиционе" из 1955. године магнет за љубитеље четвороточкаша из готово целог света. Реч је о баснословно скупом аутомобилу, како нам кажу домаћини "непроцењивом", јер су направљена само два примерка!
- Два круга на писти поред фабрике пробудиће вам дечачке снове - уверавају нас у Музеју.
И заиста, за рески звук мотора од 1.290 кубика са 148 "коња", који су у то време били "ергела" - чиста десетка.
ОВО је, поносно нам кажу Италијани, радионица снова. Музеј у част Орација Сата Пулиђа, једног од најчувенијих дизајнера "Алфа Ромеа", на иницијативу тадашњег председника Ђузепеа Лурађија, дуго је прављен, дизајниран... колекција је употпуњавана, да би 18. децембра 1976. отворио врата за посетиоце.
- Годишње их овде буде око 150.000, а наши гости уживају у јединственим аутомобилима, али и несвакидашњој атмосфери Музеја који у сваком тренутку има 70 изложених модела од око 130 колико поседујемо - говоре нам у Музеју.
Модел "Златна стрела" славу стекао у филму "Кум" Фото П. Ж.

Иначе цео комплекс је подељен на три целине. "Тајмлајн" је део који нас води на почетак - 24. јун 1910, представљањем првих, легендарних модела "алфе". Одмах на улазу је првенац из 1910. чувена "алфа 24 ХП", коју је покретао четвороцилиндрични мотор од 4,1 литре радне запремине са 24 КС. Ређају се затим бројни "историјски" модели, међу којима је и "алфа ромео 6Ц 2500 спорт фрекија д оро" (златна стрела), коју памтимо из филма "Кум"...
ДРУГИ део музеја назван је "Бјути", јер приказује причу о најлепшим моделима "алфе" од које застаје дах. Од "диско воланте" до "караба"...
Трећи део музеја снова је просторно највећи, технолошки најопремљенији, са сјајном презентацијом уз звучне и визуелне ефекте. Наравно, ради се о спортским моделима, који су ово име и прославили. Ту су и болиди Формуле 1, које су возили легендарни Ђузепе Фарина (први шампион света Формуле 1) и по многима најбољи возач свих времена Хуан Мануел Фанђо.

ТРКЕ ЗА СВА ВРЕМЕНА
ЧУВЕНИ знак четворолисне детелине уздизао се и до пиједестала најчувенијих трка на планети. Од Миље миља до Ле Мана. Сјајне резултате постизали су чак и у шампионату ДТМ, поставши једини бренд поред немачких који се уопште и такмичио на једном од најпрестижнијих шампионата.

МОДЕРНО ДОБА
"АЛФА ромео", који је једно време био у кризи, последњих година, под управом "Фијат-Крајслер аутомобила" поново постаје престижни, јединствени бренд. Апсолутни СУВ хит је "стелвио" први теренац, али и моћна "ђулија".

Наш репортер у моделу из 1955. године
Анти Антифа
01.10.2017. 09:15
Ко је једном пробао Алфу увек јој се враћа .Има неку магију у себи.И стил,другачији.
Коментари (1)