Од повраћаја новца нема ништа: Око 100.000 грађана Србије уплатило летовање

NovostiOnline

29. 03. 2020. у 08:45

Туризам је, без сумње, привредна грана која је најснажније осетила последице пандемије вируса корона јер је огроман број путовања отказан и откази се настављају

Од повраћаја новца нема ништа: Око 100.000 грађана Србије уплатило летовање

Фото Тањуг/АП

Туризам је, без сумње, привредна грана која је најснажније осетила последице пандемије вируса корона јер је огроман број путовања отказан и откази се настављају, многи авиони су приземљени, хотели се затварају и не може се предвидети како ће се ситуација даље развијати.


По речима министра трговине, туризма и телекомуникација Расима Љајића, туризам ће претрпети огромну штету, а хотелијери су изнели податак да ће само због отказивања аранжмана током марта и прве половине априла она бити око 2,7 милиона евра.


С великим проблемима суочавају се и путничке агенције, а по речима директора Националне асоцијације туристичких агенција Србије ЈУТА Александра Сеничића, из тог удружења је препоручено да се, због ванредне ситуације у земљи, али и отежаних услова путовања у читавом свету изазваних пандемијом вируса корона, до 15. маја откажу сви туристички аранжмани за иностранство, преноси Дневник.рс.


„Реч је о око 100.000 аранжмана, које су грађани Србије уплатили за путовања, углавном на север Италије и у градове Европе, али и друге дестинације“, казао је Сеничић.


„Грађани се могу обратити туристичким агенцијама код којих су уплатили аранжмане да би се договорили о начину компензације, а предлог је да за уплаћени износ добију неки други аранжман или да исти аранжман реализују у неком другом термину“.


Он је указао на то да новац није могуће вратити јер су већ плаћени и превоз и смештај, те да туристичке агенције због садашње ситуације изазване пандемијом имају проблеме с ликвидношћу. С тим је упознато и Министарство трговине, туризма и телекомуникација, па ЈУТА очекује да ће се с представницима тог министарства разговарати да би се нашло решење за помоћ туристичким агенцијама.


„Повраћај новца, нажалост, није могућ па се клијентима уместо тога нуди могућност замене термина или форма споразумног раскида уговора и преноса новца, односно могућност да одаберу неки други термин за путовање у току године. Апелујемо на то да клијенти/путници буду стрпљиви и да имају поверење у то да је новац, који су уплатили за аранжмане, а који им не може бити враћен, на сигурном“, каже Сеничић.


По његовим речима, путницима ће бити понуђени споразумни раскиди уговора о путовању уз обавезу организатора путовања да пружи услугу у вредности уплаћеног путовања у периоду од годину од дана планираног путовања. Он је истакао да се тај поступак односи на сва туристичка путовања, укључујући и уговорена за овогодишњу летњу туристичку сезону, у случајевима када путници инсистирају на раскиду Уговора о путовању.


„Ако клијенти прихвате ту могућност, када цела ова ситуација прође и све се врати у уобичајено стање, новац који су уплатили биће искоришћен за одлазак на путовање. То није у складу са Законом о туризму, али је једино решње у садашњој ванредној ситуацији с којом се суочава практично цео свет. То су околности које су потуно другачије од досада познатих и слична решења примењују и туристичке агенције у целој Европи“, наглашава Сеничић.


Александар Сеничић указује и на то да су агенције тамо где је то било могуће клијентима вратиле новац, и то углавном за отказана путовања у марту. По његовим речима, летња сезона је далеко и зато препоручује да се летњи аранжмани не отказују.



rs.sputniknews.com

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (13)

Tupson

29.03.2020. 09:23

Kako je novac na sigurnom, kad ne mozete da ga vratite za uslugu koju niste pružili ?!?

Nebojsa

29.03.2020. 09:40

Novac je sigurniji kod mene nego kod vas. Uostalom, već viđeno, još pamtimo staru deviznu štednju.

Dragan

29.03.2020. 09:43

A sve garancije zakonom zagarantovane više jednostavno - ne važe. Urušavaju se i postulati...

Jugoslav

29.03.2020. 09:49

I treba da im sve to propadne! Nacija smo koja najviše kuka kako nemamo i smo jadni a ujedno smo najviše razbacani po svetu i ne može da se okupimo i vratimo! Žao mi bolesnih a nikako onih koji se razbacaju!

NeshKO

29.03.2020. 10:11

Verovatno u svakom ugovoru koji su ljudi poptpisali sa agencijom piše sa se one ograđuju i da nisu dužne da vrate pare. Samo što mi ništa ne čitamo..

Peca

29.03.2020. 11:03

Agencija mora da vrati novac koji je uplaćen za putovanje. Tačno se zna kad se vraća, odnosno ne vraća novac. Svi koji bi tužili agenciju, dobili bi na sudu.

Azrael

29.03.2020. 11:06

Kada ovo prodje, ako prodje, bice svasta. Privrednici su sve nervozniji, ovo sada ce biti mila majka naspram zivota nakon epidemije.

Milan

29.03.2020. 11:17

Rece covek da to sto rade nije po zakonu i osta ziv....!!??? Hajmo sada advokati kao sto ste tuzili banke sada tuzite agencije... Ovo je siguran dobitak!

Goran ch

29.03.2020. 11:22

Paaa koliko vidimo,velika pljacka je u toku.Garancije ,osiguranje i zakon obesi macku o rep.Najlepse u svemu je sto onaj koj je zaduzen za to prica gluposti o sigurnosti.

e

29.03.2020. 11:50

posle svih prevara i pljacki i dalje ima ovaca sto placaju unapred ???? ne mogu da verujem ....

LOKALAC

29.03.2020. 12:34

Значи,када код мене у радњи купиш неки артикал,па ти се он не свиди или имаш рекламацију,ја МОРАМ да ти вратим кеш иако си ти неко време користио тај производ.Ово сада не важи за туристичке агенције које неће д врате новац иако ниси користио никакву услугу од њих.КО ЈЕ ОВДЕ ЛУД?

Budimo ljudi

29.03.2020. 23:20

oni su naše pare avansno dali hotelima, prevoznicima, platili radnike, struju...i ajde da ih pobijemo zbog toga. Ovo je prirodna katastrofa, ljudi. Računaju vam se pare za sledeće putovanje, sad nemaju. Ne rade. Ne razumete??