НОВОСТИ САЗНАЈУ: Фолксвагену локација у Инђији

Душан СТОЈАКОВИЋ

23. 04. 2019. у 08:02

НОВОСТИ САЗНАЈУ: Фолксвагену локација у Инђији

Фото ЕПА

Држава упутила немачком аутомобилском гиганту понуду која се тешко одбија. Парцела циљано изабрана како би била на пола пута између Београда и Новог Сада

ДРЖАВА Србија је "Фолксвагену" понудила локацију за изградњу фабрике у Инђији. Како "Новости" незванично сазнају, уредна документација с подацима о парцели већ се налази на столу фабрике у Волфсбургу, као и предлог додатних инвестиција које смо спремни да урадимо ако се аутомобилски гигант одлучи за Србију. Понуђено је чак да једна од линија будућег београдског метроа саобраћа до Инђије, како би и Београђани могли да раде у тим погонима.

Највећа кочница за "Фолксваген" је била како доћи до квалификоване радне снаге. Зато је наша држава одлучила да понуди Немцима да изграде своја постројења у центру у којем у релативно малом обиму живи скоро три милиона људи. На пола пута између Новог Сада и Београда, како би тамо могли да се запосле становници оба града.

Инђија је изабрана и због веома добре инфраструктуре, близине путних и железничких коридора, али и као општина која има убедљиво најбољу репутацију у Србији када су у питању администрација и лако отварање фабрика. На територији Инђије већ ради на десетине што страних што домаћих фабрика, и скоро да нема инвеститора који се пожалио што је дошао у овај град.

Прочитајте још - "Фолксваген" прави фабрику у Шумадији

Иако су поједини медији пренели спекулације о томе да су Немци одустали од наше земље и да су у ужем избору остали Бугарска и Турска, недавно је из "Фолксвагена" то демантовано. Управо је понуда наше државе, која се тешко одбија, променила ситуацију, коју је и председник Србије Александар Вучић претходно оценио као тешку. Он је рекао да се за "Фолксваген" боримо, иако су шансе мале.

Ипак, давањем плаца највећем светском произвођачу аутомобила, али и пакета инфраструктурних пројеката који би пратили његов евентуални долаза, цела Србија би имала огромну корист. Немачко "да" значило би и убрзање вишегодишњег пројекта изградње подземне железнице, о којој Београђани још маштају. А Инђија би постала индустријски супериоран центар.

Ипак, коначна одлука биће позната најкасније у новембру. Он што је до сада извесно, гигант из Волфсбурга ће до 2021. године у овом делу Европе изградити фабрику вредну 1,4 милијарде евра у којој ће запослити 5.000 људи. Годишњи капацитет ће бити 300.000 возила.

Конкуренција нашој земљи за ову инвестицију су Бугарска, Румунија, Турска и Северна Македонија. Наш највећи проблем је то што нисмо пуноправни члан ЕУ, што може да створи проблеме око извоза, јер ће више од 90 одсто продукције бити намењено купцима у иностранству.

ПРОБЛЕМ ФИНАНСИРАЊЕ?

ПРОБЛЕМ за "Фолксваген" могло би бити финансирање. Наиме, због проблема које имају због извештаја о штетности њихових дизел мотора, велики кредитори, попут Европске инвестиционе банке, имају мораторијум да им пласирају кредите. Ипак, очекује се да ће ускоро и тај проблем бити решен.

АЛТЕРНАТИВА У ШУМАДИЈИ

НАША држава има још једног џокера у рукаву - ако се Немцима не свиди простор у Инђији, спремна је алтернативна локација у Шумадији. Према незваничним информацијама, реч је о ширем региону Јагодине.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (2)

Драган Р

23.04.2019. 10:58

Чврсто верујем да ће "Folksvagen"доћи код нас, јер оно што је Србија спремна да да за ту инвестицију, нико други не може и неће. Поред одличне локације, комплетне инфраструктуре, квлификоване а јефтине радне снаге и бројних субвенција, Србија је спремна и да се одрекне 15% своје територије, немерљивог природног богатства и свега што је изградила на Космету, као и сопствене историје и идентитета. "Folksvagen" ће бити најскупља инвестиција у историји и то не само у Србији већ и у читавом свету.