НОВИ НАМЕТ МУЧИ СЕЉАКЕ: Трактори у леру због регистрације

Е. В. Н.

14. 03. 2019. у 16:02

Због тешког проласка на техничком прегледу, многе пољопривредне машине возиће се нерегистроване. Старост трактора око 30 година. На приколици не сме бити рђе. За три машине нове таблице за 50.000 динара

НОВИ НАМЕТ МУЧИ СЕЉАКЕ: Трактори у леру због регистрације

Милан Симић из Криваје код Шапца показује свој возни парк Фото А. Делић

ПРЕРЕГИСТРАЦИЈА и замена старих таблица на тракторима, приколицама и радним машинама дефинитивно ће дотући мале пољопривредне произвођаче. И док би део њих могао своје машине да паркира, има и оних који кажу да ће возити нерегистроване тракторе, јер са машинама, чија је просечна старост око 30 година, готово је немогуће да прођу захтеван технички преглед, који им је неопходан да би добили нове теблице. Наиме, 3. априла 2018. године ступио је на снагу Закон о безбедности саобраћаја, а пољопривредници су имали рок од годину дана за пререгистрацију. Чини се да је тек незнатан број њих то до сада и урадио!

Власницима нових и добрих трактора, комбајна и прикључних машина, регистрација неће бити неки велики проблем. За разлику од њих, у јеку сезоне, на путевима, што атарским што локалним, често су се кретале неисправне и неосветљене машине. Тога највише има по централној Србији, где је и највећи број малих газдинстава. И док се многи слажу да таквим машинама можда није место у саобраћају, тешка материјална ситуација већине малих пољопрвредника у Србији, једноставно не дозвољава набавку нових, али ни детаљну поправку старих трактора.

- Многе машине неће проћи строге критеријуме техничких прегледа - сумња Стојан Падејчев из Кикинде, који има трактор из 1972. године. - Мој трактор је у возном стању и има светла, али ипак није све по пропису. Треба да пререгиструјем три трактора и четири приколице. Са техничким прегледом, осигурањем и таблицама, то ће ме коштати најмање 50.000 динара. За комбајн сам технички платио 10.000.

Како каже, слаже се да машине треба да буду исправне, али не мисли да на приколици не сме да буде ни рђе. Половина механизације је измешана, јер су се људи довијали на различите начине, па куповали делове на бувљацима и у продавницама.

- Нико нема гуме од истог произвођача - објашњава Падејчев. - Многи власници су накнадно куповали кабине. Мислим да ће за многе регистрација бити права мука.

Са новим законским правилима сусрешће се и Ђорђе Аврамовић из Нерадина, који има трактор старости 33 године. Он каже да је ово само додатни трошак за сељака. Иначе, многи сремски сељаци већ више од деценију возе нерегистроване тракторе и прикључне машине летњим путевима. Тако долазе до њива, па им саобраћајна полиција не представља неки проблем.

- Посао ћу обављати њиме, избегавајући главне саобраћајнице, возићемо преко њива - каже Аврамовић.

Милан Симић из поцерског села Криваја, каже да има три трактора, најмлађи има 35 година, а најстарији 48. Од тога, два су регистрована, а трећи није. Према Симићевој процени, у његовом селу бар половина трактора је веома стара и дотрајала и биће их проблем регистровати. Поготово ће бити тешко сиромашнијим пољопривредницима, који се ионако довијају како да премосте пролетње расходе и заснују производњу.

ЗАБРИНУТИ: Ђорђе Аврамовић, Стојан Падејчев, Бобан Илић и Јовица Стојковић

Воћари у смедеревском крају слажу се да су нове законске мере потребне, најпре због безбедности, али страхују од нових намета.

- Нови трактор могу да купим једино на кредит, а са оваквим ценама воћа и лошим пласманом, можда бих морао да продам њиву да тај кредит отплатим - каже Јовица Вујовић из Водња. - А, шта ће ми трактор ако немам њиву?

Да је мало оних исправних трактора, мисли и Златко Марковић из Рибара, код Јагодине, чија је машина стара 31 годину.

- Наш трактор, који је стар двадесетак година, увек је пролазио технички преглед, па ће и сада. Али, то ће бити велики намет за нас - рекла је Драганка Тодоровић из Мајура код Јагодине.

Са друге стране, Милан Мијатовић, произвођач малине из Ивањице, каже да је нови намет државе на сељака катастрофалан. Он има, додаје, трактор и мотокултиватор, који је купио још крајем осамдесетих година прошлог века. Радове на возилима углавном сам обавља, или уз помоћ мајстора, ако су већи кварови.

А захваљујући трактору, који је 1981. године купио његов отац Милосав Јаковљевић (68) из Ердеча код Крагујевца, издржава читаву породицу. Како каже, приходи са тог земљишта су исувише мали да би улагао у опремање дотрајалог трактора или куповину новог.

- Механизацију редовно одржавамо јер од ње живимо, али зуб времена чини своје - каже Бобан Илић, произвођач паприке из Доњег Крајинца. - О трошковима регистрације да и не говоримо, али као и све досад и то ћемо да платимо.

Повртар из Навалина Јовица Стојковић објашњава да има пет трактора, да их све одржава, али да су стари од 13 до 35 година. За годину или две остаћемо без 80 одсто механизације, јер је мало оних који могу да купе нове тракторе или прикључне машине.


СТАРИ

ПОПИСОМ аграра из 2012. године, утврђено је да газдинства у Србији поседују 408.734 трактора и око 25.000 комбајна. Сва та механизација у просеку је тада била стара близу три деценије!

ИСПРАВНА ВОЗИЛА

ПОЉОПРИВРЕДНИЦИ у Бегечу труде се да им трактори и остала пољопривредна механизација буду у исправном стању, пре свега због безбедности, што потврђују редовним техничким прегледима које обаве организовано сваке године, рекао је Никола Живанов.

- Најважније је да су на тракторима и другим пољопривредним машинама исправни кочиони системи и светлосна сигнализација, као и да су добре гуме - истиче Живанов.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (34)

MM

14.03.2019. 16:11

Podržavam uvođenje redovnih tehničkih pregleda za traktore. Neverovatno je kakvi krševi su do sada izlazili na puteve i ozbiljno ugrožavali saobraćaj. Nadam se da više neće moći.

Eeee

15.03.2019. 04:22

@MM - A je li podržavaš sklanjanje cigana sa onim krševima od motorizacije sa ulica? Ili možda tebi u njihovom slučaju to nije "ozbiljno ugrožavali saobraćaj"?

"novi namet"????

14.03.2019. 16:25

Od kada su tehnicka ispravnost i registracija,bilo kojeg vozila,"novi namet"?Vi lepo pisete:Mnoge poljo masine,vozice se neregistrovane..."???U redu,neka je po Vasem.Sta cemo pri nezgodama?Udesima?Gubicima zivota?Ljudi,da li shvatate sta pisete?Jednostavno,necuveno!Cuj vozice neregistrovani!Cuj!Niko nesme na drum NEREGISTROVAN!!!Cuj!Sto to neko ili neki "tolerisu"....Je kao sto rekoh:NECUVENO!!!

Ne verujem

14.03.2019. 16:26

Ovo nisu nameti, ovo je jasna želja da se naše tržište prehrambenih proizvoda i definitivno oslobodi naših proizvoda i prepusti stranom faktoru, SSP ne daje rezultate dovoljno brzo.Ti traktori se kreću po oranicama 95% svog radnog veka, a ne po autoputevima.

Hm

14.03.2019. 16:40

A šta ćemo sa ........ i njihovim neregistrovanim motokultivatorima i skalamerijama od prikolica koje se kreću gradskim ulicama? Je l za njih propisi ne važe?

Mileva

14.03.2019. 16:45

Pa stvarno nema smisla ! Nisam poljoprivrednik , ali imam oci za razliku od ovih koji pisu zakone , i vidim na sta se svelo nase selo i seljak ?! Najbolje ih je sve satreti , zemlju prodati stranim veleposednicima ,al onda se vise necemo zvati Drzavom ! Sran Vas bilo , ko uopste ovakve stvari predlaze ! Ako Vam je iskreno do bezbednosti u saobracaju , pa popravite ovim ljudima besplatno sta se moze poraviti i tako im pomoci da ostanu u selu i pomognu opstanak ove Srbije !

RAKOVICA IMT

14.03.2019. 16:51

E moji seljaci da ste pametni pa da isterate svu mehanizaciju na puteve i tu je i ostavite dok vas ova država ne ostavi na miru

Vozd

14.03.2019. 16:56

Ma da , ipak je malo godinu dana rok , trebalo bi bar 5 !! E sad posto su pare popoli i pojeli trebali bi da blokiraju vazne saobraćajnice i traze da drzava im plati - sramota !!!

Dusan

14.03.2019. 17:18

Vidi se koliko drzava misli o seljaku prosek traktora star 30 godina i vise. Nije drzavi stalo do seljaka vec da samo otima

ŠUMADINAC KG

14.03.2019. 17:18

Slažem se da traktori treba da budu tehnički ispravni, ali ipak je ovo udar na naš, i ovako, plitak džep. Imam dva traktora i jednu prikolicu, po pet hiljada za tehnički, tablice, saobraćajne, polise... Pa dokle nas bre derete.

Ljuba

14.03.2019. 17:32

Нисте довољно уништили српског сељака и пољопривреду...

Posmatrač sa strane

14.03.2019. 17:39

Tako je to kada je držva NAMERNO uništila domaće proizvođeče traktora postavljanjem nesposobnih menadžera kojima je, bar što se ITM tiče, jedini cilj bio da unište fabriku i da neko, ko bi platio debeli mito, preuzeo ogroman areal za siću! Umesto da imamo svoje, jeftine tratore, naši zemljoradnici ce morati da kupuju inostrane. Ako, tako im i treba- glasali su pogrešno pa sada neka propadaju! Obećanjima političara se nažalost ne ore zemlja i ne hrani narod.

Глас разума

14.03.2019. 17:43

Сељак који не може да редовно сервисира свој трактор и да купи нови када му стари више није ни за шта и не треба да се бави земљорадњом. Нека прода земљу и кућу, механизације нека пошаље под пресу, оде у град и запосли се у Градској чистоћи или као шофер или полицајац ако нема завршену средњу школу. Земљорадњом треба да се баве они који су толико успешни да временом повећавају имање, купују савременије и функционалније машине, опрему за домаћинство, намештај, аутомобиле, итд.,

Savo

14.03.2019. 20:05

@Глас разума - После оваквог коментара предложи да се уведе технички преглед за велике и мале бицикле, тротинете, дечија колица и ролере!

Иван Лазић

24.05.2019. 21:25

@Глас разума - Богати шта си јео кад си тако паметан.

Рашо

14.03.2019. 17:44

А зашто Роми могу да возе разне приручне моторизоване направе које немају везе са било којом категоријом возила и нико не поставља питање како то може. Пољопривредници се муче, раде, а власт само јаше и отима и гуши. Све што учествује у саобраћају треба да је регистровано али неко стварно није добронамеран кад поставља такве услове за пољопривредна возила и машине!

Salle

14.03.2019. 18:16

ako tako treba da se zna red samo se hvalimo da smo za EU da smo bolji od Bugara Rumuna i drugih e pa evo dokaza da nismo najbolji a ipak ocemo u EU pa mora tako da budemo ispravni da budemo Evropa kao Slovenija

018

14.03.2019. 19:06

Drzavo jadnasi kad udaras poseljaku koji te hrani. Puna su vam usta kako seljak dobija subvencije i stane. Ovakvim stvarima samo cete i ovo malo obradive poljoprivredne zemlje oterati u pustos.

Joksa

14.03.2019. 19:18

Najbolje da pobiju seljake i da posle uvoze od htvata e ZEMLJO SRBIJO otvori se i progutaj ovaj ološ što vlada tobom.

Иван Лазић

24.05.2019. 21:22

@Joksa - Земља да се отвори али не да прогута банду на власти. Него глупу масу која их је изабрала.

Vile

14.03.2019. 19:26

Nije tajna da za državu postoje samo veleposednici, kojima idu sve pogodnosti. Male poljoprivrednike guše lagano... Oni su otpisani... Sve ide poljoprivrednoj mafiji i tajkunima...

Sale

15.03.2019. 02:18

Kad neko u saobracaju nastrada zbog neispravnog traktora, onda se peva druga pesma "Kako moze neispravnim traktorom u saobracaj, kakva je ovo banana drzava?".

Boban branicevo

20.03.2019. 15:40

Posle kažu ,ostalo selo prazno, nema ko da obradjuje zemlju, od sad Mars političari iz sela , treba vam glupi seljak samo kad se ide u rat i za glasanje, SVI KOLEKTIVNO DA NAPUSTIMO OVO ZEMLJU, i otići ću ostaviću sve i nije mi zao , SRAMOTA VUCICA I NJEGOVE BANDE