Чак 60 одсто трактора иде у расход?
13. 03. 2019. у 16:02
Старе саобраћајне дозволе и регистарске таблице на пољопривредним машинама престају да важе 3. априла. Механизација мора да прође технички преглед. Ко се не региструје остаје ван путева
Фото Н. Живановић
ДА је српска пољопривредна механизација на издисају најбоље ће се видети када почетком априла буду престале да важе старе саобраћајне дозволе и таблице за тракторе, приколице и радне машине! А да би чувене зелене и беле таблице са петокраком заменили, сва пољопривредна механизација мора да прође технички преглед! Ништа то не би било толико страшно да трактори нису стари и по неколико деценија, па многи од њих "на каналу" нису били од почетка деведесетих. Стручњаци процењују да ће више од 60 одсто трактора остати нерегистровано због неисправности.
Све је почело 3. априла 2018. године, када је ступио на снагу Закон о безбедности саобраћаја и нови правилници о техничком прегледу возила. То се односило не само за путничка и теретна возила, већ и за тракторе и другу пољопривредну механизацију. Ипак, пољопривредницима је дат рок од годину дана да своје "машине" пререгиструју и замене дозволе.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Ускоро ће српско семе клијати и у Африци?
- Потврде о трајној регистрацији мотокултиватора, радних машина, трактора, бицикала са мотором престају да важе 3. априла ове године - испричао нам је Горан Аничић, стручњак за технички преглед возила из Чуруга. - Сва возила која не буду имала нове таблице, од 4. априла сматраће се нерегистрованим. Самим тим, могу бити и на удару саобраћајне полиције, која може да покрене прекршајни поступак. Да би променили таблице, потребно је да прикупе сву потребну документацију, а међу њима је и папир о техничкој исправности. За регистрацију трактора треба издвојити од седам до дванаест хиљада динара.
Како објашњава Аничић, од 2009. године до сада није постојала казнена одредба за оне који возе са трајном потврдом, а немају папир о техничком прегледу. Због тога нису ни возили тракторе на технички преглед. Чак и оне тракторе, када се мењао власник, потврда о техничкој исправности се издавала само фиктивно. Ништа се није контролисало.
- Тракторе сада треба довести, они се фотографишу и прегледају се на посебном полигону, који је прописан правилником - истиче Аничић. - Ипак, то није ништа ново, и то је била вишедеценијска пракса у бившој Југославији. Почетком деведесетих то је све престало да важи. Уз то, трактори који су први пут регистровани после 1983. године, сада морају обавезно да имају безбедносни рам или кабину. То је важно нарочито у брдско-планинским пределима, где су несреће честе. Обавезно је за сва возила и жуто ротационо трепћуће светло, које има задатак да обавести учесника да је на путу спорије и веће возило. До сада та контрола није била спровођена, јер пољопривредници нису били у обавези. Чак и ко је ишао на технички преглед рађено је несавесно.
Према речима Аничића, сада идемо из једне крајности у другу, али нека одговорност мора да постоји. У Војводини су се трактори осамдесетих година регистровали сваке године и имали саобраћајну дозволу. Тек 1989. године је почела трајна регистрација са обавезом техничког прегледа једном годишње. Како није постојала казна за оне који немају папир о исправности возила, више то нико није ни радио.
- За технички преглед раније нису били заинтересовани ни пољопривредници, али ни фирме које се овим баве - говори Аничић. - Ту су мале премије осигурања, а није тајна да власници техничког прегледа ту нису имали зараду. Мали пољопривредник сада гледа да на свему уштеди, он не осигурава ни усеве, па му лед побије род, а камоли да стави, рецимо, заштитни рам за трактор. Према некој мојој процени, можда се до сада одазвало тек неких 10 одсто власника трактора у Војводини на технички преглед. Интересовање није велико, а сви се надају да по старом, добром, обичају увек буде продужен неки рок или да горе прође онај ко на време уради.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Јагодинску пивару дали за багателу
Немања
13.03.2019. 16:10
Треба и те сељаке неко да доведе у ред. Надам се само да се неће све поново свести да држава узме паре, него да се раде прави технички прегледи. Неосветљени и неисправни трактори су убице на путевима.
i uvedite vise red medju skuterima i malim motorima,5 vrsta tablica ima.Nemas pojma dali je ispravan
Vraćamo se na konje i volove.
@S. D. - Tako je mozemo preko Bugara i Madjara da ih uvezemo. Samo velika je carina na njih, pa na to PDV PDV na PDV akciza i stopa.na to sve. Tako kad na to sve sracunas PDV i platis taxe za chip, veterinaru a onda na to PDV I porez pa onda transport na koji platis PDV i tako SVE dok cena vola bude neisplativa. SVI SMO MI VOLOVI KOJI ZAJEDNICKI RADIMO NA SPEKTAKULARNOJ PROPASTI SRBIJE!!!
Треба инсистирати да сви трактори имају тај рам,кабину( због безбедности) и када се нађу на путу да имају то жуто ротационо светло( због безбедности других) Све остало је вишак! Шта ће регистрација ако је трактор стално на њиви??! Ако ради ради ако не мораће да га поправе ако хоће да заврше орање.
Коментари (37)