НИЈЕДАН НАШ ПРОИЗВОД НИЈЕ ЗАШТИЋЕН: Српска вина не заостају за европским
18. 12. 2018. у 19:02
Наша држава нема ниједан производ у ЕУ који је заштићен ознаком географског порекла. Давиде Либерати: Националну географску назнаку досад имају 44 бренда
Фото Дарко Дозет
МЕЂУ 3.000 производа са заштићеном ознаком географског порекла у Европској унији још нема ниједног из Србије. То би, како сматра Давиде Либерати, вођа пројекта ЕУ за органску производњу и заштиту географског порекла, могло да се промени. Чврсто верује, да Србија има велики потенцијал да постигне ЕУ категоризацију, јер има велики потенцијал у развоју, јер већ има 44 производа са географском назнаком регистрованих на националном нивоу.
- Тржиште ЕУ представља велику пословну прилику за проивођаче, али треба ускладити систем и правила сигурности хране - сматра Либерати, који је био гост и говорник на семинару "Територија, квалитет, храна, здравље", поводом недавно одржане Недеље италијанске кухиње у Србији.
Прочитајте још - Кинези воле српска вина
- До краја пројекта очекујемо да се за регистрацију на нивоу ЕУ припреме најмање три српске географске ознаке производа. Развијањем органске производње и квалитетних производа у Србији, пољопривредници могу да продају националне производе у Европској унији, али и широм света, најатрактивнијим тржиштима на којима могу да остваре високе цене за своје производе.
Како објашњава Либерати, Србија има изврсне прехрамбене производе, а вина имају такав потенцијал да могу да се такмиче са онима на тржишту ЕУ. Српски ајвар је један од најоригиналнијих укуса у Србији, а све је више произвођача који су спремни да сарађују са њима и да уче.
- За заштиту производа једне земље, цео систем мора да ради исправно, од нивоа законодавства, до система контроле - истиче наш саговорник. - Да би се побољшала конкурентност пољопривредних производа битно је улагање у квалитет. Производи са географским пореклом представљају територију на којој се производе, а да би роба била пласирана изван земље, треба поштовати техничку спецификацију коју одобрава ЕУ. Такви производи, са географским пореклом, на тржишту имају далеко бољу цену.
Давиде Либерати
.jpg)
ПРЕПОЗНАВАЊЕ
ЗНАЧАЈ производа са географским пореклом је у чињеници да се аутоматски производ признаје по питању његовог порекла и имена, а ти производи представљају везу између територије, традиције и националног идентитета, којим се једна земља признаје у свету, говори Либерати.
Aca
18.12.2018. 19:31
A zasto?Jel smo glupi,nepismeni?Ko je odgovoran za to,neka mi neko objasni??
Слушам већ годинама ове глупости, па шта је више ? Треба ли докторат да неко схвати о чему се ради ?
odgovor za Acu. moraju pojedinci da se angažuju. Vi, ja i svi oko nas.
I treba poreklo zaštititi ali se bojati evropskih standarda - deplasirano je! Setite se "čuvenih" italijanskih vina, izveznih u Austriju, svih "zatrovanih" /hiljade hektolitara/, a ima i obrnuto ..... i da nije ZAŠTIĆENO, bolje je od njihovih! Nismo još dostigli taj nivo ŠPEKULACIJE da im KORUPCIONAŠKI, prodajemo "rog za sveću"!
ako je proizvod dobar, ljudi će to kupovati... Doduše, vina nam nisu baš za hvalu, ali dobro, ima vremena...
Коментари (7)