НИЈЕДАН НАШ ПРОИЗВОД НИЈЕ ЗАШТИЋЕН: Српска вина не заостају за европским

Ј. Су.

18. 12. 2018. у 19:02

Наша држава нема ниједан производ у ЕУ који је заштићен ознаком географског порекла. Давиде Либерати: Националну географску назнаку досад имају 44 бренда

НИЈЕДАН НАШ ПРОИЗВОД НИЈЕ ЗАШТИЋЕН: Српска вина не заостају за европским

Фото Дарко Дозет

МЕЂУ 3.000 производа са заштићеном ознаком географског порекла у Европској унији још нема ниједног из Србије. То би, како сматра Давиде Либерати, вођа пројекта ЕУ за органску производњу и заштиту географског порекла, могло да се промени. Чврсто верује, да Србија има велики потенцијал да постигне ЕУ категоризацију, јер има велики потенцијал у развоју, јер већ има 44 производа са географском назнаком регистрованих на националном нивоу.

- Тржиште ЕУ представља велику пословну прилику за проивођаче, али треба ускладити систем и правила сигурности хране - сматра Либерати, који је био гост и говорник на семинару "Територија, квалитет, храна, здравље", поводом недавно одржане Недеље италијанске кухиње у Србији.

Прочитајте још - Кинези воле српска вина

- До краја пројекта очекујемо да се за регистрацију на нивоу ЕУ припреме најмање три српске географске ознаке производа. Развијањем органске производње и квалитетних производа у Србији, пољопривредници могу да продају националне производе у Европској унији, али и широм света, најатрактивнијим тржиштима на којима могу да остваре високе цене за своје производе.

Како објашњава Либерати, Србија има изврсне прехрамбене производе, а вина имају такав потенцијал да могу да се такмиче са онима на тржишту ЕУ. Српски ајвар је један од најоригиналнијих укуса у Србији, а све је више произвођача који су спремни да сарађују са њима и да уче.

- За заштиту производа једне земље, цео систем мора да ради исправно, од нивоа законодавства, до система контроле - истиче наш саговорник. - Да би се побољшала конкурентност пољопривредних производа битно је улагање у квалитет. Производи са географским пореклом представљају територију на којој се производе, а да би роба била пласирана изван земље, треба поштовати техничку спецификацију коју одобрава ЕУ. Такви производи, са географским пореклом, на тржишту имају далеко бољу цену.

Давиде Либерати

ПРЕПОЗНАВАЊЕ

ЗНАЧАЈ производа са географским пореклом је у чињеници да се аутоматски производ признаје по питању његовог порекла и имена, а ти производи представљају везу између територије, традиције и националног идентитета, којим се једна земља признаје у свету, говори Либерати.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (7)

Србин

18.12.2018. 20:46

Слушам већ годинама ове глупости, па шта је више ? Треба ли докторат да неко схвати о чему се ради ?

vladimir

18.12.2018. 21:43

I treba poreklo zaštititi ali se bojati evropskih standarda - deplasirano je! Setite se "čuvenih" italijanskih vina, izveznih u Austriju, svih "zatrovanih" /hiljade hektolitara/, a ima i obrnuto ..... i da nije ZAŠTIĆENO, bolje je od njihovih! Nismo još dostigli taj nivo ŠPEKULACIJE da im KORUPCIONAŠKI, prodajemo "rog za sveću"!

Zaštićen ili nezaštićen

19.12.2018. 07:46

ako je proizvod dobar, ljudi će to kupovati... Doduše, vina nam nisu baš za hvalu, ali dobro, ima vremena...

Vinopija

19.12.2018. 08:08

Sta to znaci "vina imaju takav potencijal da mogu da se takmiče sa onima na tržištu EU"? Ima vina i vina, jeftinih po samoposlugama, skupih po specijalnim radnjama. Kvalitetnih, nekvalitetnih itd. Nije sve u EU "super". Osim toga pozicije su zauzela i vina iz Argentine, Cilea, Amerike, Australije. Zasticeno poreklo ne znaci nista ako ga ne prati kvalitet a to kod nas nije uvek tako

Arsenije

01.01.2019. 12:11

Srbija ima dobrih sorti grozdja a ima i dobrih vinarija. Naravno ima i kvalitetnih vina ali nisu dostupna svima jer ih nema u maloprodaji. Na primer u Nemackoj, box od 3l vina kosta 4€ i kazu "pa nije lose". Na drugom mestu u specijalizovanim prodavnicama kvalitetno vino kosta i po35 - 40€ flasa. Pa ko voli nek izvoli. Mislim da moramo promeniti ustaljeno misljenje da sve sto je strano dobro je,dok nase nista nije dobro. Nacionalizam postoji i umarketingu. Ali do nas nije stigao.