Јужни крак Коридора 10 до краја године

И. МИТИЋ

26. 09. 2018. у 16:02

Рушење заштитне косине на новом ауто-путу ка македонској граници у Грделичкој клисури неће продужити рокове. До сада уклоњено 120.000 од процењених 350.000 кубика земље. Путари раде и ноћу. Брдо селе на депоније

Јужни крак Коридора 10 до краја године

НА месту где је пре више од месец дана дошло до рушења дела заштитне конструкције, на траси будућег ауто-пута у Грделичкој клисури у околини Предејана, радови се изводе непрекидно, па надлежни истичу да то неће одложити планирано отварање ауто-пута за крај године. Са ове локације, ради стабилизације терена до сада је уклоњено 120.000 од око 350.000 кубних метара земље.

У дневној смени нестабилни материјал се гура и обара са косине и обавља се даљи ископ, како би се она стабилизовала, а у ноћној смени се одвози земља и постављају шипови будуће галерије.

- На градилишту имамо две машине за бушење. У овом тренутку је изведено 20 армиранобетонских шипова за дубоко фундирање будуће галерије, а спремна су и два сета оплате за израду монтажних армиранобетонских носача. Наш циљ је да све радове завршимо до краја ове године, као и на целој деоници ауто-пута кроз Грделичку клисуру - каже Леонид Вуковић, шеф пројекта "Југ" у "Коридорима Србије", и наглашава да је при извођењу ових радова приоритет поштовање мера за безбедност и здравље на раду.

Делови брда који су због клизишта угрозили радове на изградњи ауто-пута одлажу се на депоније у околини градилишта, а процена је да ће бити одложено око 35.000 камиона земље и другог материјала. Вуковић не очекује да се слична ситуација понови на некој другој локацији, јер стална праћења стабилности и померања свих објеката у изградњи, укључујући и заштитне косине, указују на то да су све конструкције стабилне.

- Та мерења су нам за овај део градилишта указивала да је конструкција преоптерећена, па њено рушење није било изненађење. Баш због тога смо, неколико месеци раније, припремили пројекат галерије и отпочели припремне радове, али је конструкција у међувремену попустила - објашњава Вуковић.

Леонид Вуковић, шеф пројекта

Обрушило се око 100 метара заштитне косине чија је укупна дужина 725 метара. Она се сада, на основу мерења стабилности, ојачава додатним геотехничким анкерима и са три слоја прсканог бетона и арматурне мреже, чиме ће се "осигурати њена дугорочна стабилност".

РАДОВИ ПРИ КРАЈУ

ОД 26 километара ауто-пута кроз Грделички клисуру, под асфалтом су 23,5, а завршено је чак 96 одсто свих неопходних радова. Свакодневно је на изградњи ауто-пута ангажовано 490 радника и више од 230 грађевинских машина, камиона и других транспортних средстава.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (4)

Рашо

26.09.2018. 18:15

Лажу нас пет година и сад треба да им верујемо. Ови исти људи су обећали завршетак радова 2015. године а крај се још ни 2018. не види. Зашто веровати некоме ко те лаже тако дуго и безочно?

buster

27.09.2018. 09:01

@Рашо - Rašo molim Vas pogledajte koliko negativnih komentara.Pa ovo je strašno, sve do reči je tačno 100 %.Uostalom za par minuta može se proveriti ko je i kakva obećanja davao u poslednjih par godina.

GAJA

27.09.2018. 07:17

....da ubrzamo proizvodnju letećih automobila , (ogromne milijarde evra da zaradimo)- obustaviti izgradnju tih nepotrebnih puteva- bićemo zemlja blagostanja. Treba poštovati umne ljude....

Ante

28.02.2019. 16:45

Ни досада нису ниста лагали. Стално су говорили: ДО КРАЈА ГОДИНЕ, само нису рекли које!