Наплата струје рекордна, појачана контрола мерних места
07. 02. 2018. у 23:50
Прошле године забележена је рекордна наплата струје - са 94 одсто скочила је на 99,2 процента, а грађани и привреда су за десет одсто смањили стара дуговања, тако да она данас износе 27 милијарди динара
Фото Н. Фифић
Прошле године забележена је рекордна наплата струје - са 94 одсто скочила је на 99,2 процента, а грађани и привреда су за десет одсто смањили стара дуговања, тако да она данас износе 27 милијарди динара.
Акценат је и на смањењу нелегалне потрошње струје, па ЕПС појачава контролу мерних места, наводи РТС.
После две деценије, наплата децембарских рацуна протекла је без масовних рекламација. Утрошена струја вредела је двадесет две и по милијарде динара, од цега је наплаћено готово све – двадесет две милијарде и триста милиона динара, наводи РТС.
"Људи који раде у ЕПС-у деценијама не могу да верују и два пута смо проверавали комплетну наплату за децембар 2017. Важно је да то није нешто што се десило слуцајно, уозбиљили смо прицу у протеклих годину и по до две, како код наших потрошача, тако и код наших људи који раде на терену, мислим пре свега на монтере и њихове шефове", каже в. д. генералног директора ЕПС-а Милорад Грчић.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Nevolje sa otklanjanjem kvarova: Vezuju i motore za trafostanice
Влада од ЕПС-а захтева дисциплину у наплати, али је цињеница да и привреда и градани све уредније плаћају струју.
Да плаћају редовно грађани потврђују уплатницама, а они који не могу одједном, струју плаћају из два-три пута месечно.
Прошле године откривено је више од 6.700 крађа струје вредне милијарду динара. Унутрашња контрола Електропривреде утврдила је да су у томе често потрошачима помагали управо радници ЕПС-а.
"Дакле отворити ормар са бројилом, премостити каблове, украсти једну фазу. То су озбиљни напони и ту нема играња. То мора да уради неко ко тај посао уме да ради. Доста тих људи је процесуирано, неки су добили и отказе. У 2018. настављамо акцију", најављује Грчић.
Закон потрошаче обавезује да радницима дистрибуције омогуће проверу мерног места, а они на терену морају бити униформисани и имати идентификационе картице.
"Сва службена лица "ЕПС Дистрибуције" имају исказнице, идентификационе картице и они се представљају. Сваки грађанин ове земље има право да тражи легитимацију нашег службеног лице и тек онда, када се наше службено лице легитимише, може да приступи контроли мерног уређаја", објаснила је Сандра Алагић из "ЕПС Дистрибуције".
Иначе, највише нелегалне потрошње бележи се на југу земље.
mirjana
08.02.2018. 05:27
a slucaj niske elektrodistribucije jedni radnici idu prvo ostete brojilo pa posle dolazi druga ekipa zato im nedozvoliti pristup brojilu bez snimanja brojila
pa kako da nemaju takav procenat uspesnosti,kad idu ko kauboji i seku. A to sto se narod zaduzuje na drugu stranu da bi platio struju,to nema veze...Nemojte mi samo reci da je drzava omogucila da ljudi zarade i da zive normalno...
Koliko sam razumeo nikome ne dozvoliti da čačka oko strujomera bez uniforme i idetifikacione kartice i terati ih što dalje od kuće i mernog mesta .
Najviše nelegalne potrošnje beleži se na jugu zemlje, a inače struja se najviše krade u Beogradu, ali se to ne beleži.
Zato u Sapcu covek koji je zaduzen za davanje naloga za iskljucenje struje pojedine privatnike provlaci po godinu dana i onda ti dugovi zastarevaju. Postoji slucaj gde je dozvolio vlasniku nekoliko prodavnica da samo u jednom zakupljenom lokalu napravo 500000 (petstohiljada) dinara duga. Taj dug cemo izgleda platiti mi posteni i redovni platioci
Коментари (8)