Догодине три нова коридора
23. 10. 2017. у 10:09
Најмодерније саобраћајнице повезаће Србију са регионом већ у следећој деценији. Саобраћајница Ниш - Драч вишеструко корисна n Радови почињу и на деоници Прељина - Пожега
СРБИЈА би већ у следећој деценији требало да се модерним саобраћајницама повеже са целим регионом. У току је изградња ауто-путева ка Бугарској, Грчкој и Црној Гори, а наредних година би требало да почну радови на још три трасе - ка Албанији, Босни и Херцеговини и Румунији. У међувремену ће почети и реализација два пројекта који ће повезати градове унутар Србије - моравски и фрушкогорски коридор.
Зорана Михајловић, министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, за "Новости", открива да ће први следећи комерцијални уговор, на који ће бити стављени потписи до краја године, бити за деоницу од око 30 километара, од Прељине до Пожеге на Коридору 11. Радови ће почети идуће године, а Михајловићева каже да се воде разговори и о деоници од Пожеге до Бољара, дужине 107 километара.
До сада је на овој траси ка Црној Гори на две деонице изграђено око 53 километра ауто-пута, а тренутно се гради још 67,8 километара на потезу од Сурчина до Љига, чиме ће се први пут повезати ауто-путем од Београда до Чачка.
- Од осталих пројеката, најближи смо почетку радова на саобраћајници Ниш - Мердаре - Приштина, на првој деоници од Ниша до Плочника, вредној 212 милиона евра, где радови треба да почну током идуће године - каже министарка Михајловић. - Србија ће заједно са Европском инвестиционом банком поднети захтев фонду за Западни Балкан, како би што већи удео у инвестицији била бесповратна средстава ЕУ. Остатак новца обезбедиће се кроз зајам ЕИБ, са којим је направљен финални договор у вези с финансирањем. Припреме трају већ две године, израда идејног пројекта је у току, а Влада је недавно усвојила просторни план за подручје инфраструктурног коридора Ниш - Мердаре.

Михајловићева истиче да је пројекат изградње ауто-пута Ниш - Мердаре - Приштина - Тирана - Драч од вишеструке користи за Србију. Не само, како каже, због послова које ће домаће фирме имати током изградње, већ и због бољег повезивања близу 500.000 људи који живе у Нишком и Топличком округу, Срба на северу Косова, и због тога што ће Србија добити још један излаз на море, преко луке Драч.
- Важан имплус бржој реализацији пројекта ауто-пута Београд - Сарајево дат је укључивањем Турске, са којом смо током посете председника Ердогана потписали Писмо о намерама и са којом ћемо заједно дефинисати наредне кораке у реализацији пројекта - прича министарка. - Што се тиче Србије, већ је позната траса. Она ће се настављати на Коридор 11, односно на деоницу Прељина - Пожега, одакле ће преко Ужица ићи до границе са БиХ. Вредност тих 60 километара ауто-пута на територији Србије процењује се на 830 милиона евра. Од документације су до сада урађени претходна студија оправданости и генерални пројекат, а следећи корак је израда студије изводљивости, а затим и главног пројекта, након чега следе разговори о финансирању радова.
Засада је најмање извесна изградња коридора ка Темишвару, али Влада Србије није одустала ни од овог путног правца.

- У оквиру конективити агенде за Западни Балкан, радимо на повезивању са свим земљама региона - каже Михајловићева. - Свакако да је интерес Србије, како би искористила своју стратешку позицију на Балкану, да има најквалитетније везе са свим суседима, а повезивање са Румунијом је нешто чиме ћемо се такође бавити у наредном периоду.
ДА "ПРЕМОСТИМО" ГРДЕЛИЦУ
- ЗАВРШЕТАК Коридора 10 је приоритет Владе. Oстаје да се оконча још део кроз Грделичку клисуру, који је и најтеже градилиште у Европи. На темпо радова у великој мери утиче и геологија - објашњава Михајловићева. - После 30 година чекања је практично завршен, а колико је тај ауто-пут недостајао Србији најбоље показује 15 милиона више возила кроз нашу земљу у односу на пре три године. На источном краку, где ради грчка компанија "Актор", пустили смо у саобраћај у првих 100 дана Владе 30,5 километара ауто-пута и преостало је да се заврши још једна деоница, на којој је раније било доста проблема.
ПАРТНЕРИ
- ОЧЕКУЈЕМ да за Моравски коридор, који би повезао Чачак и Крушевац, у 2018. буду познати партнери у изградњи и модел финансирања - наводи Зорана Михајловић. - А у Пекингу је у мају потписан и меморандум за Фрушкогорски коридор са кинеском компанијом ЦЦЦЦ, за који се већ ради пројектна документација.
Goksi
23.10.2017. 10:45
Od koridora 10 na postavljenoj karti 5 Autoputeva su sa leve strane.Sta je sa desnom stranom Srbije.Velika praznina.Zar je moguce da je veci prioritet prema Crnoj Gori i Albaniji,?
@Goksi - Moguce,jer u Srbiji vladaju beogradski Crnogorci,kojma treba auto put do djedovine,kako bi komatnije,posle "teskog rada" u Beogradu,putovali na svome.Taj koridor 11 nikada nece biti isplativ,jer i razmazeni evropljani,tesko da ce se odluciti da letuju u CG,kad tamo i vecina Srba iz Srbije vise ne letuje.
Auto put Drač - Priština - Niš - Sofija je od velikog interesa za NATO pakt zbog mogućeg vojnog sukoba i brzog slanja trupa prema Crnom moru. Zato će kredit biti odobren u kratkom roku.
A ne mogu da urade 20 km od ostružničkog mosta do Bubanj potoka! Muka me hvata na raskrsnici Resnik, gužva je non-stop, pogotovo leti.
Срамота, нигдје нема дионице која ће спојити Рачу тј Републику Српску са Кузмином.
Коментари (20)