Догодине три нова коридора

З. РАДОВИЋ

23. 10. 2017. у 10:09

Најмодерније саобраћајнице повезаће Србију са регионом већ у следећој деценији. Саобраћајница Ниш - Драч вишеструко корисна n Радови почињу и на деоници Прељина - Пожега

Догодине три нова коридора

СРБИЈА би већ у следећој деценији требало да се модерним саобраћајницама повеже са целим регионом. У току је изградња ауто-путева ка Бугарској, Грчкој и Црној Гори, а наредних година би требало да почну радови на још три трасе - ка Албанији, Босни и Херцеговини и Румунији. У међувремену ће почети и реализација два пројекта који ће повезати градове унутар Србије - моравски и фрушкогорски коридор.

Зорана Михајловић, министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, за "Новости", открива да ће први следећи комерцијални уговор, на који ће бити стављени потписи до краја године, бити за деоницу од око 30 километара, од Прељине до Пожеге на Коридору 11. Радови ће почети идуће године, а Михајловићева каже да се воде разговори и о деоници од Пожеге до Бољара, дужине 107 километара.

До сада је на овој траси ка Црној Гори на две деонице изграђено око 53 километра ауто-пута, а тренутно се гради још 67,8 километара на потезу од Сурчина до Љига, чиме ће се први пут повезати ауто-путем од Београда до Чачка.

- Од осталих пројеката, најближи смо почетку радова на саобраћајници Ниш - Мердаре - Приштина, на првој деоници од Ниша до Плочника, вредној 212 милиона евра, где радови треба да почну током идуће године - каже министарка Михајловић. - Србија ће заједно са Европском инвестиционом банком поднети захтев фонду за Западни Балкан, како би што већи удео у инвестицији била бесповратна средстава ЕУ. Остатак новца обезбедиће се кроз зајам ЕИБ, са којим је направљен финални договор у вези с финансирањем. Припреме трају већ две године, израда идејног пројекта је у току, а Влада је недавно усвојила просторни план за подручје инфраструктурног коридора Ниш - Мердаре.

Михајловићева истиче да је пројекат изградње ауто-пута Ниш - Мердаре - Приштина - Тирана - Драч од вишеструке користи за Србију. Не само, како каже, због послова које ће домаће фирме имати током изградње, већ и због бољег повезивања близу 500.000 људи који живе у Нишком и Топличком округу, Срба на северу Косова, и због тога што ће Србија добити још један излаз на море, преко луке Драч.

- Важан имплус бржој реализацији пројекта ауто-пута Београд - Сарајево дат је укључивањем Турске, са којом смо током посете председника Ердогана потписали Писмо о намерама и са којом ћемо заједно дефинисати наредне кораке у реализацији пројекта - прича министарка. - Што се тиче Србије, већ је позната траса. Она ће се настављати на Коридор 11, односно на деоницу Прељина - Пожега, одакле ће преко Ужица ићи до границе са БиХ. Вредност тих 60 километара ауто-пута на територији Србије процењује се на 830 милиона евра. Од документације су до сада урађени претходна студија оправданости и генерални пројекат, а следећи корак је израда студије изводљивости, а затим и главног пројекта, након чега следе разговори о финансирању радова.

Засада је најмање извесна изградња коридора ка Темишвару, али Влада Србије није одустала ни од овог путног правца.

- У оквиру конективити агенде за Западни Балкан, радимо на повезивању са свим земљама региона - каже Михајловићева. - Свакако да је интерес Србије, како би искористила своју стратешку позицију на Балкану, да има најквалитетније везе са свим суседима, а повезивање са Румунијом је нешто чиме ћемо се такође бавити у наредном периоду.


ДА "ПРЕМОСТИМО" ГРДЕЛИЦУ

- ЗАВРШЕТАК Коридора 10 је приоритет Владе. Oстаје да се оконча још део кроз Грделичку клисуру, који је и најтеже градилиште у Европи. На темпо радова у великој мери утиче и геологија - објашњава Михајловићева. - После 30 година чекања је практично завршен, а колико је тај ауто-пут недостајао Србији најбоље показује 15 милиона више возила кроз нашу земљу у односу на пре три године. На источном краку, где ради грчка компанија "Актор", пустили смо у саобраћај у првих 100 дана Владе 30,5 километара ауто-пута и преостало је да се заврши још једна деоница, на којој је раније било доста проблема.


ПАРТНЕРИ

- ОЧЕКУЈЕМ да за Моравски коридор, који би повезао Чачак и Крушевац, у 2018. буду познати партнери у изградњи и модел финансирања - наводи Зорана Михајловић. - А у Пекингу је у мају потписан и меморандум за Фрушкогорски коридор са кинеском компанијом ЦЦЦЦ, за који се већ ради пројектна документација.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (20)

Goksi

23.10.2017. 10:45

Od koridora 10 na postavljenoj karti 5 Autoputeva su sa leve strane.Sta je sa desnom stranom Srbije.Velika praznina.Zar je moguce da je veci prioritet prema Crnoj Gori i Albaniji,?

Koridori

23.10.2017. 11:59

@Goksi - Moguce,jer u Srbiji vladaju beogradski Crnogorci,kojma treba auto put do djedovine,kako bi komatnije,posle "teskog rada" u Beogradu,putovali na svome.Taj koridor 11 nikada nece biti isplativ,jer i razmazeni evropljani,tesko da ce se odluciti da letuju u CG,kad tamo i vecina Srba iz Srbije vise ne letuje.

Sremac

23.10.2017. 10:50

Auto put Drač - Priština - Niš - Sofija je od velikog interesa za NATO pakt zbog mogućeg vojnog sukoba i brzog slanja trupa prema Crnom moru. Zato će kredit biti odobren u kratkom roku.

Neša

23.10.2017. 11:07

A ne mogu da urade 20 km od ostružničkog mosta do Bubanj potoka! Muka me hvata na raskrsnici Resnik, gužva je non-stop, pogotovo leti.

Методије

23.10.2017. 11:12

Срамота, нигдје нема дионице која ће спојити Рачу тј Републику Српску са Кузмином.

Bujke

23.10.2017. 11:35

Podizemo kredit da prijateljima iz NATO izgradimo put. Slobodu kretanja smo dali ali nismo izgradili dovolno puteva.

Срета

23.10.2017. 12:03

Ваљда би Крушевац -Чачак требало да буде приоритет за србију?

lala

23.10.2017. 12:43

Sramotno je to što je Vojvodina zapuštena maksimalno. Putevi katastrofa, a izgradnja novih ni na vidiku. Pogotovo je Banat devastiran maksimalno, siromašan, baš kao seoski deo Etiopije, Mongolije, Pakistana. Molim se da odem odavde, a volim svoje mesto. Nemam ništa protiv da se gradi i tamo i vamo, ali ne da imamo delove koji se izbegavaju, a hrane ostatak zemlje.

komentar

23.10.2017. 16:47

@lala - Ne hranite vi nikoga. Tzv. vojvodina nije jedina i nismo svi duzni da iskljucivo finansiramo razvoj tzv. vojvodine i da slusamo izmisljotine kako vi nas hranite i kako ste zrtva. Niste zrtva, ne hranite nikoga, ne trosite budzet manje od ostalih vec vise i niste jedini. Postoji zivot i u drugim delovima Srbije, a ako je neko privilegovan u Srbiji onda je to tzv. vojvodina.

Dule

23.10.2017. 12:57

A Tunel Strazevica (Resnik) - Bubanj Potok ???!!! kada se planira uraditi i Petlja na na zaobilaznici kod Petlovog Brda ???

robertino1985

23.10.2017. 13:18

zašto se ne napravi put i most od Inđije prema Zrenjanin, da se ne mora ići okolo Beograda i Novog Sada, i treba da se poprave lokalni putevi npr. inđija-ruma, inđija-novi sad . itd. a ne samo autoputevi

Borsa

23.10.2017. 18:37

@ - Šta će vam autoput za šiptariju jel vas možda potplatio Edi Rama zarad viših ciljeva velike albanije,a

Borsa

23.10.2017. 18:41

@ - Što u Nišu ne izmestite prugu za Pirot, i da radite seoske puteve,zatim medjugradske i sl. a vi povezujete albaniju sram vas bilo- izdajnici..

gazda

25.10.2017. 07:31

Samo centralna i zapadna Srbija je na karti novih saobracajnica u Srbiji ,istocni deo Srbije t.j. Timocka krajina izgleda da je Budzak nema je ni u perspektivi,nama ne treba timocka magistrala da poveze Nis- Prahovo,Zajecar- Paracin - centrakna Srbija, Prahovo pored Dunava sa Beogradom.I mi zivimo u Srbiji i nama trebaju moderni putevi t.j.autoputevi ako cemo razvijati ravnomerno sve delove Srbije.

smb

01.11.2017. 09:48

sve je to dobro sto se planira i radi, puteva uvek treba. samo retko ko objavi koliko i kod koga, pod kojim uslovima se srbija za sve te puteve zaduzuje. a veci broj automobila kroz srbiju, sve te putarine, toliko miliona vozila - gde su te pare? druge zemlje grade i odrzavaju putnu infrastrukturu od naplate. nesto se o ovome skoro nikako ne prica i pise - kad dodje na naplatu bice kao sad sa predhodnim dugovima. a zaduzivanje za puteve je i do sada visoko. slucajno? pozdrav.

Glas razuma

11.07.2018. 15:29

Umesto prema CG graditi autoput prema srpskoj Banjaluci gde zivi nas narod. Umesto prema Pristini graditi autoput od Pojata preko Preljine prema srpskom Uzicu i Visegradu.