Петница сија и усред Београда
21. 04. 2018. у 17:15
Изложба о истраживачкој станици у Галерији САНУ. Аутор поставке Владимир Пецикоза
Отварање изложбе у галерији САНУ Фото В. Данилов
ИЗЛОЖБА "Истраживачка станица "Петница" - 35 година" свечано је отворена у Великој галерији Српске академије наука и уметности. Постери, фотографије, научне збирке и тематске колекције део су илустроване поставке аутора Владимира Пецикозе који представљају прегледе најважнијих активности ове установе. Посебан део изложбе чини више хиљада самосталних истраживачких пројеката полазника образовних програма "Петнице".
- "Петница" је специјалан феномен у земљи Србији, то је један имагинарни пејзаж. Брдашце које се уздиже изнад станице, Петничка пећина и околина делују нестварно. "Петница" је прича о садашњим и будућим "петничарима", дивној деци која граде традицију која траје 35 година - истакао је академик Видојко Јовић, на отварању изложбе.
Међу окупљеним у Великој галерији САНУ највише је било бивших "петничара", који су евоцирали успомене на лепо дружење. Пријатељства која су тамо започета остају за цео живот, а "Петници" се увек радо враћају. На отварању су се окупиле и генерације једне породице чији су сви чланови били део истраживачке станице.
- Дошла сам са синовима, млађи се спрема да ово лето проведе у "Петници", док је старији био прошле године - објашњава Марија Божић, које је била део "Петнице" пре 15 година. - Искуство које се стекне тамо је драгоцено за цео живот, и зато сам и својој деци предложила да се пријаве, оду и пробају.
Сви посетиоци који желе да осете дух "Петнице" у Београду, моћи ће то да ураде до наредне недеље до када траје изложба. Врата галерије отворена су сваког радног дана од 10 до 21 сат.

НАЈУСПЕШНИЈИ ЕКСПЕРИМЕНТ
Истраживачка станица "Петница" је најуспешнији експеримент у образовном систему Србије у последњих неколико деценија, истичу из САНУ. Примењујући експерименталне методе рада, стављајући знање испред сертификата, диплома и крутих наставних програма, подстичући креативно размишљање, "Петница" показује да је могуће организовати другачији наставни процес дајући приоритет мотивацији учесника уместо формалног притиска.
