Нешко Мадић: Петица из глобализације
09. 06. 2017. у 14:48
Пре би се рекло да је ово последица глобализације, која разара националне државе, привреде, националне културе и срозава ниво образовања
Нешко Мадић
КРАЈ школске године је на прагу, закључивање оцена и јуриш родитеља на наставничке канцеларије, да би свом детету које има 300 изостанака и редовне ноћне изласке обезбедили што бољи успех. Поглед на дневнике, у којима нема ниједне слабе оцене, као резултат "демократизације", говори о дубокој деградацији школства. Да то није резултат генијалности и огромног рада професора и ученика, већ срозавање критеријума и ерозије морала, потврђује свакодневна пракса.
Пре би се рекло да је ово последица глобализације, која разара националне државе, привреде, националне културе и срозава ниво образовања, стварајући нове робове новог светског поретка, који ће бити лишени критичког мишљења.
Разбојничка приватизација, која је проглашена врхунцем "демократије", претворила је милионе инжењера, лекара, професора и радника у социјалне случајеве, а бивше криминалце, шверцере, преваранте и друге "демократске снаге" промовисала у нове капиталисте. Систем вредности тотално је деградиран и идеал младима постали су људи који су необразовани и без трунке морала, али са много пара.
Глобализација је довела до тога да милиони људи остану без посла, да 62 посто младих у Грчкој и Шпанији буде незапослено, што значи да не могу да остваре основно људско право - право на рад и да две милијарде људи на планети примора да живе и умиру са 60 центи дневно. Такав систем се цинично назива "демократијом", а систем у Белорусији, где је незапосленост 0,9 посто и где људи имају бесплатно школовање, бесплатно лечење и највиши ниво социјалне заштите, назива се - диктатуром.
Да би се људи убедили да је "демократија" систем који штити интересе један посто људи, а супротан је интересима 99 посто људи, подстиче се процес дебилизације становништва путем медија и уништавања образовног система. Ријалити програми треба да скрену пажњу са проблема људске егзистенције на периферне појаве и небитне ствари.
Уништавање система образовања један је од циљева глобализације, како би се створили послушни робови. Срозавање нивоа образовања, снижавање критеријума оцењивања и подстицање нерада и корупције, као главних канала напредовања на друштвеној лествици, имају катастрофалне последице по будућност једне нације.
Недавно је једна генерација прославила 55 година матуре и присетила се критеријума, који су у то време владали у гимназији. У то време се чак и у четвртом разреду ишло на поправни из историје, српског, математике... То је данас незамисливо, јер би то "повредило психу детета". Да ли можете да замислите да данас у пиротској гимназији, некада елитној школи, која је давала прваке света на математичким олимпијадама, неки ученици не знају сабирање простих бројева?
Све су то погубне последице глобализације и лажне "демократизације", која је на површину избацила друштвени талог. Производња шкарта у образовању много је опаснија од стварања шкарта у привреди, јер уколико "Тигар" произведе шкарт чизме, оне ће бити рециклиране или бачене на депонију, али је трагично када целе генерације морате да баците на "ђубриште", јер их је немогуће рециклирати.
Један од узрока оваквог стања је деградација просветних радника и принцип уравниловке у плати и награђивању. Све док се не уведу платни разреди, који ће адекватно вредновати резултате рада (како чистачица у Електропривреди не би имала већу плату од професора), друштво ће срљати "напред" у 19. век.
Други услов је уједначавање критеријума оцењивања, што се у неким западним земљама постиже годишњим националним тестирањем ученика, чиме се проверавају резултати рада професора. Уколико професор, који има огроман број одличних оцена у одељењу и ниједну слабу оцену, не потврди то на тестирању ученика, већ одлични ученици добију јединице на тесту, такав професор губи лиценцу и право да ради у образовању.
Драстичан пример срозавања образовања и морала представља случај једног припадника националне мањине из Источне Србије, који је завршио три разреда за зидара и са том дипломом уписао медицински факултет у Румунији. Не само да је завршио факултет, већ и специјализацију из гинекологије, иако није знао да утврди трудноћу у деветом месецу.
Да заглупљивање становништва у бившим социјалистичким државама није случајан процес, већ дуго планирана акција, потврђују речи првог шефа ЦИА, Алена Далса: "Словене ратом не можеш да победиш. Ми ћемо им дати лажне идеале и они ће сами себе уништити. Ми ћемо наћи истомишљенике, своје савезнике и помоћнике у њиховој домовини. Честитост и поштење биће исмевани и сматраће се остатком прошлости. Подлост и дрскост, лаж и превара, пијанство, наркоманија, хомосексуализам, издајништво, шовинизам и међунационалне мржње - све ћемо то неприметно култивисати у свести људи" (Далсова доктрина).
Milos
09.06.2017. 15:33
Svaka Vam cast, gospodine Madicu!
covek je u pravu, to je uzrok i posledica, a gde je lek ? niko ne sme da kaze ?
Коментари (2)