Ауто-школе сложно
10. 06. 2016. у 15:02
Инструктори траже излаз из ћорсокака. Десеткована предузећа и запослени
Фото: П. Милошевић
НА Првом сабору ауто-школа Србије, који ће бити одржан у суботу у Великој Плани, уследиће још један покушај људи из бранше да пронађу излаз из тунела у којем се њихов посао нашао: како кажу, од примене новог закона о безбедности саобраћаја и правилника везаних за рад ауто-школа, њихов број се преполовио. Од око 900, остало је нешто више од 400 ауто-школа, а велики број запослених је остао без "коре хлеба".
- Суочене с низом проблема у раду, ауто-школе у Србији поново покрећу иницијативу за оцену резултата постигнутих у обуци кандидата за возаче у периоду од када је почео да се примењује нови систем за оспособљавање кандидата за возаче - каже Петар Рашета, генерални секретар привредне коморе ауто-школа Србије, која је и организатор овог Сабора заједно са удружењима ауто-школа.
Циљ је, како додаје за "Новости", да се пронађу праве мера за прилагођавање овог система потребама грађана Србије, економичности и рационалности обуке за возаче и, у крајњој линији, да се остваре позитивни утицаји на безбедност учесника у саобраћају.
Овакви скупови не могу да буду ефикасни ако на њима активно не учествују и представници надлежних државних институција, кажу организатори Сабора, који су на скуп позвали и представнике државе, МУП и Агенције за безбедност саобраћаја.
rajko
10.06.2016. 15:26
kakve agencije za bezbednost saobracaja,valjda ministarstvo za saobracaj RS, ministar za saobracaj.Dosta vise sa tim izmisljotinama ,sta oni rade i cemu sluze do sada nisam shvatio,ali znam da uzimaju 5 dinod prodatog litra benzino,koliko li je to para dnevno za bezbednost saobracaja,ljudi ginu svakodnevno a oni otimaju novac od naroda.Ovu pljacku im je omogucio neko iz vlade,verovatmo dele lovu.
Samo veci gradovi treba da imaju auto skole. Sela i varosi - ne. Ko ce da im kupi semafor i raskrsnicu? Drugo, u auto skolama rade ljudi koji otaljavaju posao, ne izvode casove po planu nego nasumce i bezvoljno. Naravno da postoje i izuzeci. To je kao kad patrijarha Pavla odvojite od crkvene mafije. Jedan izuzetak ali na celu Srbiju..?!
Hehehehe kad je drzava digla cenu polaganja na 60 hiljada niste se bunili cutali ste i trljali ruke a sad ste desetkovani hehehehe ako kad ste gladnovi dok je cena bila 20 do 30 hiljada niste mogli da postignete koliko ste polaznika imali i treba da propadate da ste se pobunili protiv visokih cena svi bi radili i imali posla ovako propadajte ic mi vas nije zao.
@Sale - Gospodine Sale, uz duzno postovanje, vidi se da uopste niste upuceni u to sto ste napisali. Ja sam vlasnik auto skole, pre novog zakona cas obuke je bio 900 din. Tada se vozilo isto kao i sada 40 casova, te je cena bila 36 000 din. Danas je, po novom zakonu, cena casa 1000 din, ukupno 40 000din, ali novi zakon je doneo i 40 casova teorije koja kosta od 12 do 16 hiljada, pa pored lekarskog uverenja i potvrdu o polozenom ispitu iz prve pomoci, sto je jos nekih 7 hiljada, pa takse za policiju......
@Sale - ...te je sve to podiglo cenu obuke, a sta smo mi dobili od toga? Dobili smo da moramo da imamo min 3 vozila registrovana na firmu, min 3 licencirana instruktora u radnom odnosu sa punim radnim vremenom(iako i danas u vecina skola nema potrebe za tim, a narvno moraju da placaju porezevi doprinose za ljude koji uopste i ne rade), zatim potreba za licenciranim ispitivacem i predavacem. Pa poslovni prostor od min 25 kvadrata ucionice i visine od 2,5 metara, sa gradjevinskom i upotrebnom dozvolom...
Коментари (10)