Ауто-школе сложно

П. Ж.

10. 06. 2016. у 15:02

Инструктори траже излаз из ћорсокака. Десеткована предузећа и запослени

Ауто-школе сложно

Фото: П. Милошевић

НА Првом сабору ауто-школа Србије, који ће бити одржан у суботу у Великој Плани, уследиће још један покушај људи из бранше да пронађу излаз из тунела у којем се њихов посао нашао: како кажу, од примене новог закона о безбедности саобраћаја и правилника везаних за рад ауто-школа, њихов број се преполовио. Од око 900, остало је нешто више од 400 ауто-школа, а велики број запослених је остао без "коре хлеба".

- Суочене с низом проблема у раду, ауто-школе у Србији поново покрећу иницијативу за оцену резултата постигнутих у обуци кандидата за возаче у периоду од када је почео да се примењује нови систем за оспособљавање кандидата за возаче - каже Петар Рашета, генерални секретар привредне коморе ауто-школа Србије, која је и организатор овог Сабора заједно са удружењима ауто-школа.

Циљ је, како додаје за "Новости", да се пронађу праве мера за прилагођавање овог система потребама грађана Србије, економичности и рационалности обуке за возаче и, у крајњој линији, да се остваре позитивни утицаји на безбедност учесника у саобраћају.

Овакви скупови не могу да буду ефикасни ако на њима активно не учествују и представници надлежних државних институција, кажу организатори Сабора, који су на скуп позвали и представнике државе, МУП и Агенције за безбедност саобраћаја.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (10)

rajko

10.06.2016. 15:26

kakve agencije za bezbednost saobracaja,valjda ministarstvo za saobracaj RS, ministar za saobracaj.Dosta vise sa tim izmisljotinama ,sta oni rade i cemu sluze do sada nisam shvatio,ali znam da uzimaju 5 dinod prodatog litra benzino,koliko li je to para dnevno za bezbednost saobracaja,ljudi ginu svakodnevno a oni otimaju novac od naroda.Ovu pljacku im je omogucio neko iz vlade,verovatmo dele lovu.

Goran Ergarac

10.06.2016. 16:13

Samo veci gradovi treba da imaju auto skole. Sela i varosi - ne. Ko ce da im kupi semafor i raskrsnicu? Drugo, u auto skolama rade ljudi koji otaljavaju posao, ne izvode casove po planu nego nasumce i bezvoljno. Naravno da postoje i izuzeci. To je kao kad patrijarha Pavla odvojite od crkvene mafije. Jedan izuzetak ali na celu Srbiju..?!

Sale

10.06.2016. 17:31

Hehehehe kad je drzava digla cenu polaganja na 60 hiljada niste se bunili cutali ste i trljali ruke a sad ste desetkovani hehehehe ako kad ste gladnovi dok je cena bila 20 do 30 hiljada niste mogli da postignete koliko ste polaznika imali i treba da propadate da ste se pobunili protiv visokih cena svi bi radili i imali posla ovako propadajte ic mi vas nije zao.

Aca

10.06.2016. 22:24

@Sale - Gospodine Sale, uz duzno postovanje, vidi se da uopste niste upuceni u to sto ste napisali. Ja sam vlasnik auto skole, pre novog zakona cas obuke je bio 900 din. Tada se vozilo isto kao i sada 40 casova, te je cena bila 36 000 din. Danas je, po novom zakonu, cena casa 1000 din, ukupno 40 000din, ali novi zakon je doneo i 40 casova teorije koja kosta od 12 do 16 hiljada, pa pored lekarskog uverenja i potvrdu o polozenom ispitu iz prve pomoci, sto je jos nekih 7 hiljada, pa takse za policiju......

Aca

10.06.2016. 22:30

@Sale - ...te je sve to podiglo cenu obuke, a sta smo mi dobili od toga? Dobili smo da moramo da imamo min 3 vozila registrovana na firmu, min 3 licencirana instruktora u radnom odnosu sa punim radnim vremenom(iako i danas u vecina skola nema potrebe za tim, a narvno moraju da placaju porezevi doprinose za ljude koji uopste i ne rade), zatim potreba za licenciranim ispitivacem i predavacem. Pa poslovni prostor od min 25 kvadrata ucionice i visine od 2,5 metara, sa gradjevinskom i upotrebnom dozvolom...

Aca

10.06.2016. 22:37

@Sale - ...opremljenost ucionice sa kompijuterima cije karakteristike kostaju 500eura po komadu, pa audio video nadzor, pa zvucne i svetlosni uredjaju, a da vam ne pricam o problemu poligona.... I sta smo mi sa tom cenom dobili? Iskreno tada sam vise zaradjivao, pre primene novog zakona kada je cena bila 25 i 36 hiljada. Sada ne mozemo da skrpimo kaj s krajem.

Aca

10.06.2016. 22:41

@Sale - Ali ovo sve i nije najveci problem, problem je u tome sto kandidati i pored toga sto placaju toliko cenu, ne mogu to da zavrse u nekom razumnom roku, vec se polaganja otegnu i po nekoliko meseci, jer u MUP-u nemaju dovoljno licenciranih ispitivaca, pa kandidati od zavrsetka obuke do polaganja cekaju po 2-3 meseca i vise.

INSTRUKTOR

11.06.2016. 08:59

Sve ovo zamesila je grupa olosa na celu sa Agencijom za bezbednost saobracaja gde se uhlebilo na desetine penzionera MUPa,i Fakulteta saobr.,Izmislili toplu vodu pa ispade da je obuka za voznju auta ravna vecini fakulteta.Olos vlada u ovoj sveri drustva otimaju izmisljaju,glupiraju i glume nekakve strucnjake a u normalnom svetu vozacki ispit je veoma prost jer su mladi obrazovani i vecina vec zna da upravlja vozilom samo je potrebna pomoc instriktora sa gradsku voznju.Tako nas prave glupima .

Milos S

11.06.2016. 12:09

Itekako smo se bunili i pre nego sto je stupio na snagu ovaj beskorisno iskomplikovan sistem obuke, i za auto skole i za kandidate. I sve je to kulminiralo novim ISO sistemom za obuku koji radi katastrofalno. Nije toliki problem u znanju novih vozaca, koliko je u bahatosti i nedisciplini naseg naroda u saobracaju. Pa nismo valjda mi iz auto skola ucili kandidate da voze 120 kroz grad, da prolaze na crveno ili ne propustaju pesake na pesackom.

trofa

12.06.2016. 14:12

To sto je takav zakon donet umnogome je pomogao i Mirko Alvirovic i onaj njegov strucnjak od sina kog je zavuko naRTS pa proputovase sve turisticke destinacije od Azurne obale do Turske i redom ..Kao patrola kao da mi ne znamo kuda i kako da vozimo..To plaamo pretplatom. To i prodaju magle i soljenje pameti.Njegovo maslo je i zamena kompleta Prvih pomoci jer neka njegova fantomska firma verovatno to prodaje. Uzas. BOJKOT EMISIJE SAT i podrska vama instruktorima i auto skolama.