Дали смо 220 милиона евра за половњаке
25. 07. 2019. у 20:00
У првих шест месеци ове године Србија увезла рекордан број коришћених возила из земаља Европске уније. Од Нове године до краја јуна пазарено 75.477 половних аутомобила, само 4.704 млађа од пет година
ЗА првих шест месеци ове године у Србију је увезено чак 75.527 половних возила, незванично сазнају "Новости". Само у јуну је у Србију ушло 13.144 коришћена аутомобила, а како ствари стоје, због најава о могућој забрани возила старијих од десет година очекује се да се та бројка знатно увећа јер ће многи пожурити да "ухвате последњи воз" и пазаре јефтинија возила старијих годишта.
Ако је просечно увезено половно возило плаћено само 3.000 евра јасно је да је из Србије отишло више од 220 милиона евра!
Истовремено је у Србији продато 18.087 нових возила што је недовољно да би нам се просек возног парка, старији од 15 година, поправио.
- Нико, да одмах све буде јасно, није против увоза половних возила - каже генерални секретар Српске асоцијације увозника нових аутомобила и делова Бобан Николић. - Али, чињеница је да је важећи стандард за увоз новох возила "евро 6-Д" док се дозвољава увоз половњака са "евро 3" моторима. При томе је нелогично да еко-таксу од 12.000 динара по тони плаћају увозници нових а не половних аутомобила.
Прочитајте још - Боја кола није нови трошак
Структура увоза половних возила у Србију у првих шест месеци је поражавајућа. Наиме, од 75.527 половњака чак 34.157 су стари између 14 и 20 година! Оних чија је старост између 10 и 14 година је 25.086. Ове две категорије возила према најавама о могућем ограничењу старости возила више не би могле да пређу нашу границу.
Увоз возила старих од пет до десет година у првих шест месеци износио је 11.580, а млађих од пет година 4.704 возила.

- Можда би било боље од забране увоза возила одређеног годишта увести прогресивно опорезивање возила у складу са емисијом штетних гасова а истовремено стимулисати увоз еколошких возила да ли путем субвенција или пореским олакшицама - каже Драган Шкрњић, директор "Еко ауто-клуба Србија", организатор "Тесла релија" електричних возила.
"ФОЛКСВАГЕН" НЕПРИКОСНОВЕН
НАЈВИШЕ увезених половних возила је марке "фолксваген" - 14.308. Следе "опел" са 8.705, "пежо" са 7.170, "рено" са 6.371, "ауди" са 5.657, "фијат" са 5.505, "ситроен са 5.103, "БМВ" са 4.319,"форд" са 4.239 и "мерцедес" са 3.568 возила.
polovnjaci
25.07.2019. 21:16
Samo ti polovnjaci nas od konja odvajaju.Ako ih zabranite, samo nam konji ostali
kad ne možemo da ķupio nove ja volim od svog rada da zaradim nova kola
Ti što skupljaju krševe po evropskim placevima i preprodavaju našem narodu je za svaku osudu.Skorom svi auti što se uvoze prešli su najmanje 40000 godišnje i pomnožitze sa brojem godina i to vam je najsigurnija kilometraža.Trba zabraniti uvoz kako preko deset godina tako i preko 120000 pređenih kilometara, automobil treba da bude uveden u bazu podataka gdje je servisiran.Vidimo da aute preprodavaju momci bez škole i zanata a i pameti.
@aki - Какав народ такави и аутомобили
dok bi za nova vozila dali 5- 15 puta vise.jer bi i njih uvozili.
Коментари (22)