Дали смо 220 милиона евра за половњаке

П. Ж.

25. 07. 2019. у 20:00

У првих шест месеци ове године Србија увезла рекордан број коришћених возила из земаља Европске уније. Од Нове године до краја јуна пазарено 75.477 половних аутомобила, само 4.704 млађа од пет година

Дали смо 220 милиона евра за половњаке

ЗА првих шест месеци ове године у Србију је увезено чак 75.527 половних возила, незванично сазнају "Новости". Само у јуну је у Србију ушло 13.144 коришћена аутомобила, а како ствари стоје, због најава о могућој забрани возила старијих од десет година очекује се да се та бројка знатно увећа јер ће многи пожурити да "ухвате последњи воз" и пазаре јефтинија возила старијих годишта.

Ако је просечно увезено половно возило плаћено само 3.000 евра јасно је да је из Србије отишло више од 220 милиона евра!

Истовремено је у Србији продато 18.087 нових возила што је недовољно да би нам се просек возног парка, старији од 15 година, поправио.

- Нико, да одмах све буде јасно, није против увоза половних возила - каже генерални секретар Српске асоцијације увозника нових аутомобила и делова Бобан Николић. - Али, чињеница је да је важећи стандард за увоз новох возила "евро 6-Д" док се дозвољава увоз половњака са "евро 3" моторима. При томе је нелогично да еко-таксу од 12.000 динара по тони плаћају увозници нових а не половних аутомобила.

Структура увоза половних возила у Србију у првих шест месеци је поражавајућа. Наиме, од 75.527 половњака чак 34.157 су стари између 14 и 20 година! Оних чија је старост између 10 и 14 година је 25.086. Ове две категорије возила према најавама о могућем ограничењу старости возила више не би могле да пређу нашу границу.

Увоз возила старих од пет до десет година у првих шест месеци износио је 11.580, а млађих од пет година 4.704 возила.

- Можда би било боље од забране увоза возила одређеног годишта увести прогресивно опорезивање возила у складу са емисијом штетних гасова а истовремено стимулисати увоз еколошких возила да ли путем субвенција или пореским олакшицама - каже Драган Шкрњић, директор "Еко ауто-клуба Србија", организатор "Тесла релија" електричних возила.

"ФОЛКСВАГЕН" НЕПРИКОСНОВЕН

НАЈВИШЕ увезених половних возила је марке "фолксваген" - 14.308. Следе "опел" са 8.705, "пежо" са 7.170, "рено" са 6.371, "ауди" са 5.657, "фијат" са 5.505, "ситроен са 5.103, "БМВ" са 4.319,"форд" са 4.239 и "мерцедес" са 3.568 возила.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (22)

aki

25.07.2019. 22:07

Ti što skupljaju krševe po evropskim placevima i preprodavaju našem narodu je za svaku osudu.Skorom svi auti što se uvoze prešli su najmanje 40000 godišnje i pomnožitze sa brojem godina i to vam je najsigurnija kilometraža.Trba zabraniti uvoz kako preko deset godina tako i preko 120000 pređenih kilometara, automobil treba da bude uveden u bazu podataka gdje je servisiran.Vidimo da aute preprodavaju momci bez škole i zanata a i pameti.

Vaske

25.07.2019. 22:44

Ko ne bi kupio novo vozilo, ali nema se novca za novo. Koliko para toliko muzike. Nije mi jasno zašto se ovi naši stručnjaci čude, kad znaju da su nam plate među naj manjim u EVROPI, a onda se prave ludi i pričaju o standardu vozila.

Mama

25.07.2019. 22:51

Sta nas uporedujete i maltretirate Evropom!?Dok ne udjem u evropu ne zelim da igram kako mi oni sviraju! A kad udjemo- videcemo.

Beograđanin

26.07.2019. 06:20

Dali smo tolike pare za uvoz polovnjaka- pa šta onda? Svako je dao SVOJE pare. Za Fijat smo dali, po pisanju nemačke stručne štampe od 1,5 do 2 MILIJARDE € da bi se proizvodilo tridesetak hiljada vozila godišnje i zaposlilo 2500 ljudi! Nas niko nije pitao ali se razbacuje parama iz kredita koje će naši unuci mnorati da vraćaju. Za manje para je mogla da se sanira, modernizuje i redizajnira Zastavina proizvodnja -da imamo bar nešto svoje. Ovako korist ima samo Fijat, Srbija gotovo ništa!

Miloš Bć

26.07.2019. 07:54

Kakav je standard u narodu pokazuje kako se lečimo,sta jedemo,kako se oblačimo i šta VOZIMO.

sale svabo

28.07.2019. 16:53

@Miloš Bć - Vi stvarno verujete da na zapadu se voze samo naj novija auta.Smešno je to pomisliti. Pa i ovde na ulicama ima auta koja su 10-15 -20 godina stara. Ništa ovde nije džabe, sve se plaća sve se vraca.

žika markovic

02.08.2019. 22:01

@Miloš Bć - pa odakle uvozimo 15-20 godina stara nego sa zapada

Zoran

26.07.2019. 08:05

Dato je 220 miliona od toga je bar 70 otislo Srbiji na dazbine .Mislite o tome gde su te pare otisle .

Igor

26.07.2019. 16:36

Kupi nov auto za 20.000 evra. Izvezi ga iz radnje i probaj da ga prodas za 10.000. Abomminacija cena automobila. Ni jedan ne treba da kosta vise od 2000 evra.

Lavjugov

28.07.2019. 21:46

Ништа НОВО! Увек је СРБИЈА увозила европски ШУТ! Зато и спадамо у сам врх по болештинама. ЛУД НАРОД - ЛУДА ДРЖАВА! Истина државу сачињава народ па то тако мора и да буде. Ако погледамо ко је на челу државе јасно је и какав смо народ. Какве су нам школе такав и народ. Колико имамо ШУНДФАКУЛТЕТА добро и пролазимо. Кадрови са квалитетних факултета беже напоље, а ШУНДОВЦИ дрмају земљом. ЈАД, БЕДА, НЕМОРАЛ, ЛОПОВЛУК......... Ђе си ЦРНИ ЂОРЂЕ да разјуриш ову гамад??????????

Da nismo mogli kupiti iz uvoza

29.07.2019. 15:10

@Lavjugov - i danas bismo vozili juga. Treba da radimo ono što znamo, a to su svinje i šljive...

Ћезо рца

13.08.2019. 18:24

@Lavjugov - Јашта... Зато је боље да ја и даље возим моју коцкицу од 30 лета, него да купим неки ,, европски шут" млађи 15-20 година... Је л' тако, мудрице...? Иначе, 2007-е сам ,, дао" за новог кеца 4.000 еврића, 9 година касније га продао трулог као конзерву. Од мене толико, што се новог аутомобила тиче. Школарина плаћена.

Milovan

31.07.2019. 14:52

@Paja - Pa pokreni zastavu kada si pametan.Zastava se pokazala.I opet bi propala za godinu dana.

Dacha

29.07.2019. 21:00

Daaaa ali smo i platili po 16000 dinara i za neku AMSS potvrdu koju niko nema.pojma zasta sluzi. Pa vi saberite koliko je vozila uvezeno i koliko je samo po osnovu neophodnosti jednog papira para uslo u budzet.

MACAK MOMCILO

31.07.2019. 07:29

Bolje vam tako izmislite takse uzmete pare za carinu poreze i ostale globe, nego da otvorite ili vec postjecu fabriku modernizujete. Evo Rumuni kao primer a mi, koje vozilo novo da kupi covek sa 30.000 platom?

MACAK MOMCILO

31.07.2019. 07:35

Sada jos i nekako, kupio sam za 1,800€, dodao jos 200€ za registraciju, oko 100€ ukucavanje brojeva, i oko 300 za ulje filtere plocice kajseve. A 1985-uvezao sam na oca auto koji sam tamo platio 4,500 dm a carina i dazbine kod nas 6.000dm, uzas.