Да ли је најава да ће држава ограничити увоз половних возила забрањујући евро 3 и евро 4 моторе, па ће моћи да се пазаре само возила стара до 10 година удар на возаче (просечно празног српског џепа) или не, покушали смо да сазнамо на Сајму аутомобила и мотоцикала који је данас посетило по свему судећи рекордан број заљубљеника у возила на два и летири точка.


- Треба прво сачекати јер је и раније било сличних најава али се одустало под изговором да народ нема пара – каже Драган Копривица директор Еуроимоекса увозника Пежоа где је јуче владала највећа гужва око „пежоа 508“ овенчаног титулом аутомобила године – идеја да се заустави увоз кршева која нико у Европи неће је добра. Мада мислим да је боље да се опорезују возила по стрепену загађења ваздуха. Као и свуда у Европи. Онда таква возила која загађују постају прескупа и решавате без икаквих забрана проблем

Копривица каже и да се џеп возача лакше може заштитити укидањем неразумног пореза на луксуз по коме власници старих аутомобила велике кубикаже плаћају огроман новац буквално без икаквог логичног објашњења.


Треба опорезовати возила по вредности. Па онај што купује ауто од 100.000 евра свакако има више новца и поново купује на пример пежо 208. Свуда у свету се тако ради.

И не поздрављају само увозници нових возила најаву ограничења увоза кршева старих више од 10 година. Последњих пет година увезено је око 450.000 возила старијих од 12 година. Од десет упитаних посетиоца о томе шта мисле о најави државе да најзад уведе ред у ову област, девет има позитивно мишљење баш као и Драган Јозић из Ниша који је, како сам каже, исплатио ранији кредит а сада жели нов аутомобил.



Прочитајте још: ВОЗАЧИ, ЛОШЕ ВЕСТИ: Србија уводи стоп аутомобилима старијим од 10 година, као и онима са "евро 3" моторима


- Ново је ново. Дoста ми је кршева. Кад се сетим колико сам пара дао мајсторима. Овде гледам неки ауто до десет хиљада. Добри су кредити. Има и без учешћа и камате. Поклањају икаско – каже наш саговорник – кад се ограничи увоз,смањи одлив девиза,знам то јер сам економиста по струци,онда ћебанке вишак новца морати да пласирају кроз још повољније кредите. Ваљда ће и нас сунце огрејати јер сви би возили нова кола да можемо.


Под притиском стручне јавности,медија,али и ЕУ,и наша легислатива ће се по свему судећи брзо мењати. Довољан разлог је и објава Светске здравствене организације да у Србији годишње умре више од 5,500 људи превремено од последица загађеногваздуха.


Зато и не чуди што је министарка саобраћаја Зoрана Михајловић, приликом проглашењааутомобила године у Србији најавила и субвенције за еко возила.



ПРВИ СРПСКИ ПУЊАЧ - ХИТ


Невероватно интересовање стручњака из региона,Русије, Чешке, Немачке,који су прусутни на Сајму,изазвао је први српски електро пуњач за е-возила изложен у Хали 4,на штанду Асоцијацијеаутомобилских новинара.

-Ово је први српски пуњач за електро возила,производ домаће памети намењен смарт сити електрификацији градова и развијању инфраструктуре за све купце електромобила који ће своја возила моћи да пуне и на обичну утичницу,а потрошњу ће мерити и преко смартфона – каже Славко Вујовић председник института Еко привреде Србије и власник компаније ИЕЕГ која производи пунхале и развија електрични аутомобил уз коперацију са ауто-индустријом Србије. Овај пуњач је три пута јефтинији од увозних!


Велика Међународна конференција са темом Дигитализација у индустрији електричних аутомибила,заказана је за 27. март у 12,00 часова у Управној згради Београдског сајма,коју организује Привредна комора Србије,Електротехничког факултета,Института Еко привреде и Министарства за иновативни развој Србије.


На њој ће бити детаљно представљенпрви наш е-пуњач, који по својим карактеристикама,могућношћу да пуни све познате типове електромобила,представља прави хит икоји ће врло брзо бити инсталиран на некој деоници пута коју изаберу Путеви Србије.