НОВОСТИ НА ПАРИСКОМ САЛОНУ АУТОМОБИЛА: Електрични повратак у будућност

Г. ЧВОРОВИЋ

07. 10. 2018. у 07:30

НОВОСТИ НА ПАРИСКОМ САЛОНУ АУТОМОБИЛА: Електрични  повратак у будућност

Бугати "Диво" са шасијом с друге планете

"Новости" на париском салону аутомобила, најпосећенијем сајму четвороточкаша на свету, где су доминирали скупи модели. "Бугати диво" достиже максималну брзину од 380 километара на сат и кошта 5,1 милион евра

Од сталног дописника: ПАРИЗ

ШАСИЈА с друге планете "бугатија диво" крије у себи мотор од 16 цилиндара и 1.500 коњских снага, до сто километара на сат убрзава за 2,4 секунде и достиже максималну брзину од 380 километара на сат, по цени од 5,1 милион евра. То је и најскупљи аутомобил на Салону аутомобила у Паризу. Конкуренцију му прави јапански електрични "аспарк" који ће се, у ограниченом броју примерака од 50 комада, по цени од 3,1 милион, наћи у продаји у јулу следеће године. До 100 на сат овај "јапанац" стиже за 1,99 секунди, иде 280 километара на сат и има аутономију од 300 километара. Праве звезде на салону су и "Фераријеви" модели "СП1" и "СП2" инспирисани дизајном педесетих, по цени од 1,6 милиона.

Прочитајте још: ДЕВЕТИ САЈАМ АУТОМОБИЛА У ГРАДУ НА НИШАВИ: Српска премијера "пежоа 508"

Али, није у Паризу све у знаку гламура. Сенку на најпосећенији салон аутомобила у свету бацили су изостанци неких од највећих конструктора. У Паризу овога пута нису присутни "Фолксваген", "Форд", "Опел", "Нисан", "Фијат", "Волво"... Разлог је, пре свега, висока цена, јер неки од њих за штанд морају да плате и више од два милиона евра, па тај новац пре желе да уложе у развојни програм. Сајмови више нису оно што су били, на њих се не долази да би се купио аутомобил, када то на интернету може лакше и повољније.

ЗБОГ свега, салон ће трајати само десет дана, уместо уобичајених две недеље, а поново су се, после четврт века, због штедње, спојили сајмови аутомобила и двоточкаша. Публика је, ипак, похрлила, па су хале већ од првог дана пуне.

Јапански електрични "Аспарк" од 3,1 милион евра

За оне који желе да чулима осете сензацију, присутни конструктори су се потрудили да понуде велики број новитета. Дизел је отишао у историју, док електрична и хибридна возила, или аутономни аутомобили без возача, све више утиру пут у будућност.

"Тесла" је представио трећу генерацију сада већ култног електричног аутомобила. Без новог пуњења може да иде до 500 километара, убрзава од 0 до 100 за 3,5 секунде, а кошта 35.000 долара. У Европи ће се у продаји појавити у првој половини следеће године.

Прочитајте још: Новине на бечком сајму аутомобила

ДОМАЋИ "Рено" нуди рестилизовани "кађар" и целу серију концепт возила "ез" која својим необичним дизајном, као путујући хотели и ресторани на друму, привлаче нарочиту пажњу. Ту је, за подсећање, и "рено 5", из далеке 1974, још тада на електрични погон, за потребе француске електродистрибуције.

"Ситроен" је избацио "Ц5 еркрос", а "ДС" хибридни модел 7 и кросбек 3. "Пежо" је дотерао "508" чија је почетна цена 36.000 евра. Код марке са лавом концепт "е-легенда" се угледао на легендарни "504" купе. "Дачија" је понудила нови мотор за "дастер" с ланчаним преносом и снагом од 130 и 150 коња. Посетиоци су позвани да за познате моделе из румунских погона гласањем изаберу један од три предложена дизајна "сандера" за лимитирану серију.

Домаћи Рено понудио целу серију концепт возила "Ез" - Фото Горан Чворовић

"Тојота" је лансирала нову "королу", а "Мерцедес" направио измене на класи "Б" и први електрични "теренац", у исто време кад и "Ауди" који од сада производи "А1" само са петоро врата. "Шкода" је представила "карок скут", а "Сеат" модел "тарако" са седам места. Нова серија 3 код БМВ, рестилизовани "Киа спортиџ" или електрични "е-ниро" са 500 километара аутономије уз пуњење за 1 сат - само су неки од овогодишњих новитета на париском бијеналу.


ЛУКСУЗНИ ВИЈЕТНАМАЦ

ВИЈЕТНАМСКИ "Винфаст", који тек што је кренуо у аутомобилску авантуру, многе је изненадио на париском салону, са своја два изузетно луксузна модела у која су уграђени мотори "БМВ", уз дизајн "Пининфарина". До купаца ће стићи 2020. године.

"Тесла" је представио трећу генерацију електричног аутомобила


ВОЖЊА КОЦКИЦАМА

ПОЗНАТИ конструктор коцкица "Лего" направио је прави подухват са моделом "бугати" у природној величини. Уграђено је више од милион делова, а експонат тежак 15 тона се чак и креће, с правим мотором и максималном брзином од 30 километара на сат. "Лего" је представио још један модел - копију "Реноове" формуле 1, која се налази тик уз праву, са 380.000 уграђених коцкица.



Пратите нас и путем иОС и андроид апликације