Тесла 3 вози 500 км!

В. Н.

19. 12. 2017. у 22:54

Америчка агенција потврдила да модел "тесла 3" у комбинованом режиму вожње може да превали са једним пуњењем батерија 310 миља

Тесла 3 вози 500 км!

НЕДАВНО је генерални директор "Мерцедес-Бенца" Дитер Цече рекао да је минимални домет електричних аутомобила 500 километара, са којим могу да рачунају на озбиљнију тржишну офанзиву.

Сада је стигла потврда од Америчке агенције за заштиту животне средине (ЕПА) која је саопштила да модел "тесла 3" у комбинованом режиму вожње може да превали, са једним пуњењем батерија 310 миља (499 километара).

ЕПА је у суштини само потврдила речи Илона Маска, власника "Тесла мотор компаније" који је у јулу ове године, на представљању новог модела навео баш ову цифру као домет "тесле 3".

Агенција је тестирала модел са "лонг рејнџ" батеријама,који је уједно и најскупља верзија "тесле 3" (основна кошта нешто више од 35.000 долара). У градској вожњи домет је 321,9 миља (око 518 км), а на ауто-путу 295,5 миља (око 476 км).

Америчка агенција је саопштила и да је цена преласка 25 миља (40 км) око 0,87 долара, па би по њиховим критеријумима, власник, уколико би прелазио "просечну америчку километражу" (није наведено коју) за пет година уштедео 4.500 долара за гориво.

Оно што је битније за европске возаче (јер је однос цена бензина-дизела и електричне енергије у Европи другачији, као и возачке навике) је чињеница да после испражњене батерије, "тесла 3" прикачен на суперпуњач свега 30 минута, опет може да превали завидна 274 км!

После пуњења на обичној кућној утичници у трајању од сат времена "тесла 3" може да пређе око 60 км.


ПОДАЦИ

* 518 км "тесла 3" прелази само у градској вожњи
* 30 минута пуњења довољно за 274 км
* 0,87 долара у САД кошта вожња од 40 км

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (10)

Mile Damjanovic

20.12.2017. 08:41

Za normalni svakodnevni život je ok... Ali postoje stvari koje smetaju.. 1. Broj punjenja je ograničen. 2. Ne preporučuje se punjenje poluprazne baterije. 3. Još uvek proslava infrastruktura. 4. Dnevni, noćni i zimsko - letnji režim vožnje sigurno će za 30%skratiti pređeni put... I za one koji putuju na daljinu svakih 200km stajanje za punjenje, čekanje i plaćanje kafa, sendviča itd.... Ko ne plati na mostu, platiće na ćuprija...

Bane

20.12.2017. 13:07

@Mile Damjanovic - Svaka tehnologija je u početku puna bagova. Sećamo se kako su kompjuteri dočekani na nož, pa onda mobilne komunikacije. Tehnologija konstantno napreduje - električni automobili su i te kako realni ali je globalna investicija u naftna postrojenja prevelika da bi se odustalo preko noći. Svi veliki proizvođači imaju gotove projekte i koncept električne automobile - čeka se samo da se trenutne investicije u naftnu infrastrukturu svima isplate, što će potrajati par decenija.

Joca

20.12.2017. 13:11

@Mile Damjanovic - Šta će ti bre infrastruktura za punjenje električnih automobila? Eno ti bandere ispred svake kuće u Srbiji. Popneš se noću na merdevine da te niko ne vidi, dve deblje žice i ujutru auto pun k'o oko! :) Električni automobili će da budu pravi hit u Srbiji! :)

Elektro-vozač

21.12.2017. 15:27

@Mile: 1. Ograničen je na preko hiljadu punih punjenja. Pomnoži to sa bar 400 km po punjenju u dobiješ 400.000 km. Ima ljudi koji toliko voze. Ima i Tesla koja je vozila preko pola miliona km. 2. Brkaš to sa starim NiCd baterijama. To ne važi za litijumske baterije. 3. Mesta za punenje ima više nego benzinskih pumpi.

Elektro-vozač

21.12.2017. 15:28

@Mile: 4. Moj auto zvanično može da pređe 426 km. Ja sa njim mogu da pređem i 600, ali zbog teške noge prelazim oko 30 pa ti računaj. Po kanadskoj zimi (na -27°C) prelazim oko 300 km prvenstveno zbog toga što volim da meni bude toplo. To vrlo dobro znam jer svakog četvrtka prelazim bar 280 km, kakvo god da je vreme. Ne staje se na svakih 200 km već po želji, može i do 500 - na svakih nekoliko sati, kada je i meni i porodici potreban odmor ili obrok. Prešao sam 113.000 km za nešto manje od 3 god.

Elektro-vozač

21.12.2017. 15:28

@Mile: Nema čekanja. Auto se napuni dok ja jedem. Umesto da tokom puta bacim pare na gorivo, mi jedemo ko ljudi, u dobrim restoranima po istoj ukupnoj ceni (obrok + struja). Ne moram da pakujem sendviče za put. A tokom ostatka života, kada nismo na putu, plaćam manje od $15 (CAD) za realno pređenih 1000 (hiljadu) km zato što punim kod kuće, sa svim porezima. U Srbiji bi me to punjenje za 1000 km koštalo manje od 1000 dinara, opet sa svim porezima, akcizama i ostalim nametima. Koliko plaćaš bus?

Elektro-vozač

25.12.2017. 07:26

Molim vas da objavite ove ispravke:4. "ali zbog teške noge prelazim oko 30" treba da bude "oko 350". Klima uređaj nije mnogo značajan u električnim kolima.Prešao sam 113.000 km za nešto manje od 4, ne 3 godine.

Vaske

21.01.2018. 07:58

Šta sve ljudi pišu, za ne poverovati. Od ograničenog broja punjenja baterije do malo pređenih kilometara. Ajte MOLIM VAS, naj pre pročitajte nešto o elektro-automobilima pa posle pišite komentare.