Тесла 3 вози 500 км!
19. 12. 2017. у 22:54
Америчка агенција потврдила да модел "тесла 3" у комбинованом режиму вожње може да превали са једним пуњењем батерија 310 миља
НЕДАВНО је генерални директор "Мерцедес-Бенца" Дитер Цече рекао да је минимални домет електричних аутомобила 500 километара, са којим могу да рачунају на озбиљнију тржишну офанзиву.
Сада је стигла потврда од Америчке агенције за заштиту животне средине (ЕПА) која је саопштила да модел "тесла 3" у комбинованом режиму вожње може да превали, са једним пуњењем батерија 310 миља (499 километара).
ЕПА је у суштини само потврдила речи Илона Маска, власника "Тесла мотор компаније" који је у јулу ове године, на представљању новог модела навео баш ову цифру као домет "тесле 3".
Агенција је тестирала модел са "лонг рејнџ" батеријама,који је уједно и најскупља верзија "тесле 3" (основна кошта нешто више од 35.000 долара). У градској вожњи домет је 321,9 миља (око 518 км), а на ауто-путу 295,5 миља (око 476 км).
Америчка агенција је саопштила и да је цена преласка 25 миља (40 км) око 0,87 долара, па би по њиховим критеријумима, власник, уколико би прелазио "просечну америчку километражу" (није наведено коју) за пет година уштедео 4.500 долара за гориво.
Оно што је битније за европске возаче (јер је однос цена бензина-дизела и електричне енергије у Европи другачији, као и возачке навике) је чињеница да после испражњене батерије, "тесла 3" прикачен на суперпуњач свега 30 минута, опет може да превали завидна 274 км!
.jpg)
После пуњења на обичној кућној утичници у трајању од сат времена "тесла 3" може да пређе око 60 км.
ПОДАЦИ
* 518 км "тесла 3" прелази само у градској вожњи
* 30 минута пуњења довољно за 274 км
* 0,87 долара у САД кошта вожња од 40 км
Sporo i slabo
19.12.2017. 23:58
Malo, premalo. Bez 1500-2000 km ne mogu biti ozbiljna konkurencija.
Za normalni svakodnevni život je ok... Ali postoje stvari koje smetaju.. 1. Broj punjenja je ograničen. 2. Ne preporučuje se punjenje poluprazne baterije. 3. Još uvek proslava infrastruktura. 4. Dnevni, noćni i zimsko - letnji režim vožnje sigurno će za 30%skratiti pređeni put... I za one koji putuju na daljinu svakih 200km stajanje za punjenje, čekanje i plaćanje kafa, sendviča itd.... Ko ne plati na mostu, platiće na ćuprija...
@Mile Damjanovic - Svaka tehnologija je u početku puna bagova. Sećamo se kako su kompjuteri dočekani na nož, pa onda mobilne komunikacije. Tehnologija konstantno napreduje - električni automobili su i te kako realni ali je globalna investicija u naftna postrojenja prevelika da bi se odustalo preko noći. Svi veliki proizvođači imaju gotove projekte i koncept električne automobile - čeka se samo da se trenutne investicije u naftnu infrastrukturu svima isplate, što će potrajati par decenija.
@Mile Damjanovic - Šta će ti bre infrastruktura za punjenje električnih automobila? Eno ti bandere ispred svake kuće u Srbiji. Popneš se noću na merdevine da te niko ne vidi, dve deblje žice i ujutru auto pun k'o oko! :) Električni automobili će da budu pravi hit u Srbiji! :)
@Mile: 1. Ograničen je na preko hiljadu punih punjenja. Pomnoži to sa bar 400 km po punjenju u dobiješ 400.000 km. Ima ljudi koji toliko voze. Ima i Tesla koja je vozila preko pola miliona km. 2. Brkaš to sa starim NiCd baterijama. To ne važi za litijumske baterije. 3. Mesta za punenje ima više nego benzinskih pumpi.
Коментари (10)