Штикле на клавиру, шампањац и храна у београдском Народном позоришту: Да ли је гала вечера скандал или нови пословни обичај?

В. СТРУГАР

14. 12. 2019. у 11:51

Вујићева: Тако зарађујемо средства која улажемо у наше програме

Штикле на клавиру, шампањац и храна у београдском Народном позоришту: Да ли је гала вечера скандал или нови пословни обичај?

Вечера на сцени националног театра,Фото Фејсбук

ФОТОГРАФИЈЕ свечаног стола на Великој сцени Народног позоришта и високе потпетице немарно ослоњене на клавирске дирке, у празној сали националног театра - у последња два дана покренуле су многе коментаре на друштвеним мрежама, с недоумицом да ли је могуће да је неко "изнајмио" једну од најугледнијих институција културе за, очигледно, приватну вечеру. Овај догађај подсетио је и на друге преседане у театру иза кога је век и по постојања, између осталог, "прашину" која се подигла око концерта Марије Шерифовић на истом месту, или спота Недељка Бајића Баје...

Уз претпоставку да је кућа од тог "перформанса" имала конкретну материјалну добит (што је постало уобичајено и пожељно у данашње, тржишно време) поставила су се и питања да ли би било примереније да су гости уз чашу шампањца прошетали сценом, одржали коктел у фоајеу, а есцајг и тањире оставили за неко друго место. Убрзо се сазнало (такође на друштвеним мрежама) да је реч о празничној вечери за партнере и пријатеље међународног (портал) часописа "Буро", који је недавно добио српско издање. Шта о свему овоме каже Ивана Вујић, управница Народног позоришта?

- У оквиру програма "Платформа", организујемо сарадњу са најразличитијим уметницима, педагозима, па и светским порталима. Тако смо, између осталог, уприличили долазак чувеног Римини протокола, али и онлајн платформи које се баве културом, дизајном, модом, фотографијом, издаваштвом. Речју, креативном индустријом - објашњава Ивана Вујић - "Буро" је таква платформа, лансирана 2011. године и данас присутна у десет земаља на четири континента.

Вујићева истиче да "Буро" сарађује са најразличитијим ствараоцима и промовише светске уметничке иновације, као и да су имали више наступа у нашој земљи. Примера ради, у Народном музеју су најавили почетак рада у Србији, а у Белом двору приредили гала вече.

- На нашој сцени извођена је и класична музика са солистима Опере, али то нико није фотографисао. Национални театар и треба да ради гала програме креативних индустрија, као што је то случај са Метрополитен музејом у Њујорку. Јер, на тај начин зарађујемо средства која улажемо у сопствене програме. Подсећам да смо од 20. октобра до 8. децембра у нашем театру угостили уметнике Каирске опере, ХНК и ЗКМ из Загреба, Драматена из Стокхолма, СНГ из Љубљане, МНТ из Скопља.


Ивана Вујић,фото И.Маринковић


На питање да ли су понашање гостију и комплетан догађај били примерени угледу Народног позоришта, Вујићева одговара:

- Никакве бахатости није било, а што се тиче хране на сцени, она је била део гала вечери. Већ смо то имали у програму WОРЛД МИНДС. Гости су били највећи проналазачи света, нобеловци, који су држали предавања на просценијуму, а на сцени је послужен заједнички ручак... Уосталом, и храна представља позориште и извођење, то је представа за себе. Неспорно, од тога кућа има велику зараду, па ће део новца отићи и за чланство у Европској позоришној конвенцији за коју до сада нисмо имали средстава, а која ће омогућити наше позиционирање и учешће на светским фестивалима.


МЕТРОПОЛИТЕН МУЗЕЈ

УЛАЗНИЦЕ за "Мет гала" (вечеру у Метрополитен музеју) коју традиционално организује модни часопис "Вог", како пише на њиховом сајту, коштају 30.000 евра по особи, а 275.000 је закуп стола. Ове године, на тај начин, прикупљено је петнаест милиона долара. Листа гостију је до саме гала вечери тајна, а на списку су највећа имена бизниса и естраде.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (8)

Danijela

14.12.2019. 14:34

Moze da bude u skladu sa necijim licnim ukusom ili ne ali ovo je prakticno I pragmaticno.

blagorodna

16.12.2019. 08:31

@Danijela - Podrzavam otvaranje i fleksibilnost u skladu sa vremenom . Niko tu nije ostecen, naprotiv. I ostali teatri, pa i Narodna skupstina iznajmljuju prostore, od snimanja spotova, filmova, do korporativnih proslava... Nedostaje samo javnost zarade koliko je inkasirala ustanova koja je iznajmila prostor. Da ne bi bilo nagadjanja i raznih protesta,Da se oflasi marketing, onda bismo bili svet!

Stevan Milić

14.12.2019. 15:39

Hrana na sceni može da bude deo pozorišta samo kao elemenat predstave. Vrlo neubedljivo pravdanje direktorke....

Stevica Dinčić

14.12.2019. 16:58

Kakav skok sa teme. Ne znam da li bi se umetnici složili sa upravnicom. Oni rade malo duže u Narodnom. Ali bi bilo vrlo interesantno da pitamo njih kako se oni osecaju na sceni nakon saznanja da igraju u restoranu.

Sunce

14.12.2019. 17:40

Bravo za Ivanu, osim sto je kreativna i obrazovana zena pokazala je da je i pvrlo poslovna i prakticna. Treba koristiti sve potencijale Narodnog pozorista. se gostiju tice, treba da znaju da svako ko stane na scenu podleze kritici

Milos

14.12.2019. 20:51

Ovo je sve izgledalo svetski i sta stikla nije bila neuskus nego umetnicka slika. Zena je prepordila pozoriste i nema sumnje da ce sred od ove vecere usmeriti na samo NP i neke nove predstave,koje ce nam oduzimati dah! BRAVO Ivana

Neko ko se tuda smuca

15.12.2019. 01:08

Narodno pozorište nikad nije imalo ovako malu produkciju, ne troše ni ono što dobijaju iz budžeta, tako da nema opravdanja za ove rijaliti scene, jer pozorištu dodatna sredstva nisu potrebna. Do sada su pevaljke i sponzoruše igrale bose po stolovima, sad se prešlo na novi stil - u štiklama, pa raspali po koncertnom klaviru. U ritmu kreativnih industrija.

Ellea jogurt

16.12.2019. 15:17

Meni je ovo super, kakav glamur. Dzaba cipela ako nije prekul ufotkana. Vi to ne razumete prekul fotke moraju da se naprave, kada sve sto obucete bude zapravo tudje ili pozajmljeno ili iznajmljeno. Oni se samo dobro provode i to dele sa svima nama jer nam tako salju ljubav i vole domovinu. Lepo je Tanja Boskovic nekad kazala- sve su to losi djaci. Toliko