О родитељима и деци, некад и сад
08. 05. 2017. у 15:44
Мајк Бартлет, "Љубав, љубав, љубав", редитељ Алиса Стојановић, Атеље 212

НАУКА названа комуникологија би могла да се позабави распадом стварне, блиске комуникације међу људима са напретком развоја медија, који би то требало да олакшају.
Сандра и Кенет (Дара Џокић и Тихомир Станић) се срећу раних (срећних) седамдесетих двадесетог века, као "деца цвећа" и падају, упркос противљењу Кенетовог конзервативног брата, Хенрија (Урош Јаковљевић), у фаталну љубав, појачану стимулансима. После се, сходно прокламованим људским слободама растају, деведесетих, када имају двоје деце (Ива Илинчић и Филип Хајдуковић), која "пуцају" од родитељске слободе. После двадесетак година, сада у двадесет првом веку, у пријатељским су односима, растерећено неконвенционални, али имају проблем са децом: кћер Роуз (Радмила Томовић) је манична, сиромашна и неуспешна музичарка, а син Џејми је социјално и психолошки дисфункционалан. Но, родитељи, живећи у бољим временима, и на крају настављају тако, бринући о својој добробити. Жртвовану генерацију деце ко пита!
Две су сврхе овог непопуларног навођења садржаја драме савременог британског писца и ТВ сценаристе Мајка Бартлета.
Прво је питање, зашто родитеље тумаче исти ликови, кроз три временски удаљена периода, што, њиховом појавом у раној младости, изазива смех? Децу, напротив, у два периода тумаче њихови вршњаци. Друго је добронамерно чуђење за постављање овог комада то што је представом "Деца радости" већ апсолвирана тема ужасне разлике у квалитету живота родитеља и деце, што подразумева и трагичан губитак идеала и времена младих. Или су Британци неки други људи, који се нису ломатали у проблематичним револуцијама, него су стицали и гледали своја посла? Што се деце тиче, излази на исто!
У режији Алисе Стојановић, видели смо занимљиву, забавну, прилично клишеизирану и предвидљиву причу, која је, можда, могла да буде усмерена и ка оштријој поруци: које су географске и политичке границе либералног капитализма у свету који је "искочио из зглоба"?
Ко може да буде крив што се некад живело боље?!