Улице за пешаке и бициклисте, двоточкаши у жутој траци: Предлог Града Београда за измену закона чека новог премијера и министре

Б. Б.

понедељак, 15. 06. 2020. у 09:21

Улице за пешаке и бициклисте, двоточкаши у жутој траци: Предлог Града Београда за измену закона чека новог премијера и министре

План је и да једносмерне улице користе у оба смера Фото: И. Маринковћ

Бициклисти би требало да имају одређене субвенције за куповину бицикала домаће производње, да користе једносмерне улице у оба смера
ГРАД ће упутити Влади предлоге за измене закона којима ће у престоници бити омогућено да се направе бициклистичко-пешачке улице, најавио је заменик градоначелника Горан Весић. Због предстојећих избора, ова иницијатива ће, највероватније, сачекати новог премијера и министре.

Према речима Весића, у предлозима које је подржала и премијерка Ана Брнабић наведено је да се уведу бициклистичко-пешачке улице, у којима би бициклисти и пешаци имали предност у односу на аутомобиле. У тим улицама возила не би могла да возе брже од 10 километара на час.

- То ће бити, углавном, мање улице, које ће повезивати различите бициклистичке стазе, како би у старом делу града бициклисти могли да користе стазе - навео је Весић. - Једна од тих улица биће Кнегиње Зорке. Међу предлозима за измене закона биће и да бициклисти могу да користе жуте траке, да имају одређене субвенције за куповину бицикала домаће производње, као и да могу да користе једносмерне улице у оба смера.

Весић каже да се у овом тренутку ради 7,7 километара бициклистичких стаза, а укупно у Београду засада има око 110 километара бициклистичких стаза. План је да се у наредне две године уради још 120 километара, а у септембру ће бити поново расписан тендер за јавне бицикле, који је већ два пута пропао јер се нико није јављао.


ТЕНДЕР ЗА САВЕ МАШКОВИЋА

ВЕСИЋ је најавио да ће бити расписан тендер за пројектовање и изградњу Улице Саве Машковића и Црнотравске на Вождовцу. Он је истакао да не само Вождовчани, већ многи који користе тај део града, знају какав је то саобраћајни чеп.

- Протекле две године решаване су реституција и имовина - рекао је Весић. - Требаће нам два, три месеца да изаберемо произвођача, улице ће бити проширене на четири траке, што ће битно растеретити тај део града.


Коментари (2)

Dane Uzelac

15.06.2020. 10:50

odlicni predlozi,jedino voznja u kontra smeru biciklom moze biti opasna

Dragan Jovanović

17.06.2020. 11:29

@Dane Uzelac - Zakonski predlog samo definiše zakonsku mogućnost, a upravljač puta bi za svaki jednosmerni kolovoz posebno razmatrao da li da iskoristi pomenutu mogućnost na tom mestu, u zavisnosti od osobina konkretne saobraćajnice. I prilično sam siguran da je na taj način moguće znatno bolje proceniti opasnost na nekoj saobraćajnici, nego ovako paušalno, procenjujući celu saobraćajnu mrežu u jednoj rečenici, i to iz fotelje.

Radomir Radošević

15.06.2020. 11:08

Trebaju nama biciklističke staze to je nesporno ali bi se postojece morale više kontrolisati i nesavesni vozači kažnjavati. Primetio sam da vozači još uvek nemaju svest o tome da se na bici stazama ne može parkirati automobili!