Опасне материје испод „Вука“ возе само ноћу

Е. Б. Р.

07. 02. 2019. у 16:28

Теретни железнички саобраћај безбедно иде кроз град после преусмерења због изградње брзе пруге. Свакодневно двадесетак композиција са робом пролази кроз станицу "Вуков споменик" и тунел "Врачар"

Опасне материје испод „Вука“ возе само ноћу

Од 1. фебруара теретни саобраћај је преусмерен / Фото З. Јовановић

ПОСЛЕ обуставе железничког саобраћаја између Старе Пазове и Новог Сада, због изградње пруге за велике брзине Београд - Будимпешта, од 1. фебруара сав теретни саобраћај је преусмерен на пругу преко Панчева, која пролази кроз Београд. Такође, кроз подземну станицу "Вуков споменик" и тунел "Врачар", најчешће ноћу, пролазе вагони који превозе опасне материје, али уз предузимање свих прописаних мера и поступака који се односе на безбедно превожење оваквих супстанци железничком инфраструктуром.

Ово, за "Новости", открива Ненад Станисављевић из "Инфраструктура Железница Србије", и истиче да се пошиљке опасне робе свакодневно превозе, али само у термину када је железничка станица "Вуков споменик" затворена за путнички саобраћај.

- Законом није дефинисано време када је дозвољен превоз опасних материја - истиче Станисављевић. - Од двадесетак теретних композиција које сваког дана пролазе кроз станицу "Вуков споменик", од седам до осам возова овом трасом транспортује опасне материје, али само онда када је ова станица затворена за путнички саобраћај.

Према његовим речима, таква организација теретног железничког саобраћаја није направљена из безбедносних, већ искључиво из психолошких разлога, како вагони не би пролазили кроз "Вуков споменик" док у станици има путничких возова и људи. Станисављевић каже да је станица "Вуков споменик" још средином прошле године оспособљена за саобраћај теретних железничких композиција.

- То је укључило и све безбедносне и сигурносне системе у станици "Вуков споменик", а испуњени су сви захтеви инспекција задужених за ову област - објашњава Станисављевић. - Железничка станица "Вуков споменик", као део "Врачарског тунела", тако, представља најсавременији и најбезбеднији објекат на територији нашег предузећа, а саобраћај у сваком погледу функционише беспрекорно.

ОБИЛАЗНИЦА

СВЕ теретне железничке композиције, укључујући и оне које превозе опасне материје, прегледају се пре уласка у "Врачарски тунел".

Како каже Станисављевић, трајно решење за транспорт теретних железничких композиција и опасних материја је изградња обилазнице дуге 29 километара на траси Бели Поток - Винча - Панчево.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (3)

Moka

07.02.2019. 16:45

Po običaju neki "pametnjaković" je organizovao raspored, da se opasne materije prevoze noću. U toku dana ako se desi neka havarija sa opasnim materijama, nadležni bi mogli da reaguju i stanovništvo da evakuišu u toku dana a ako se desi u toku noći dok ljudi spavaju i odmaraju dok ih razbudiš i organizuješ biće kasno, u slučaju eksplozije bilo bi kao da je zemljotres, većina zgrada je stara i mnoge bi se srušile a ljudi koji spavaju bi izginuli.Ovde se po običaju sve radi naopako.

Srbin Srbinovic

07.02.2019. 17:11

Svuda u svetu je prevoz opasnog materijala strodo zabranjen da se prevozi kroz grad a nezamislivo je da ide podzemnim tunelima. Uvek postoji mogucnost raznih havarija i velikih katastrofa po gradjanstvo. Nazalost Srbija nije "Svet" nego polu svet. Srbija nema pravog ministra Ekologije koji bi bio strucan da zaustavi ovaj skandal a to je njegov resus u saradnji sa sektorom prevoznika. A i pitanje je ko bi bio kriv ako se havarija desi posto su u Srbiji svi podobni a ne sposobni.

Посматрач

08.02.2019. 13:50

Скоро је код Ниша исклизнула композиција са амонијаком. Да се то деси у тунелу, вагон би био поцепан на резанце због тунелске опреме по зидовима. Вишедеценијско флертовање са дилетантизмом и попуштање свих критеријума у многим струкама почиње да овај град и ово друштво генерално чини небезбедним за живот. У претходном периоду су возачи аутобуса одвозили путнике под воз, превртали их, лекарима су пацијенти умирали због обичних убоја и чукљева, немају од кога да уче посао, ко ваља, отишао је.